Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPieter Meyer Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Tijdsindeling 15.30 – Start, de inleider 15.35 – Sensire 15.55 – Trias Jeugdhulp 16.15 – Vragen en stellingen 16.30 – Afronding
4
Masterclass, ‘Gebruik van tablets in de zorg- en hulpverlening’ Kevin van Guilik
5
Uitgangspunten en doelen Dienstverlening bij de klant Een beveiligde verbinding De medewerker kan thuis bij de klant werken
6
Verschil laptop/ipad Toegankelijkheid is eenvoudiger bij de ipad Gebruiksvriendelijkheid is groter bij de ipad Geen drempel tussen medewerker en klant Voor jonge generatie medewerkers eenvoudig aan te leren
7
Ervaringen en praktijk De wereld van de klant wordt grotergroter Medewerkers zijn minder plaatsgebonden, kunnen werken waar en wanneer zij willen. Je bent nooit te oud om te leren Er is een andere interactie met de klant
8
Aandachtspunten/knelpunten Ga niet meteen van start Eenvoudig taalgebruik en maak kleine stappen Maak klanten, medewerkers en leerlingen enthousiast Zorg voor draagvlak binnen de organisatie
9
Meerwaarde voor de organisatie De bereikbaarheid van organisatie, medewerker en klant wordt groter De administratieve druk wordt minder bij de medewerkers Besparing op indirecte kosten en stijging productiviteit Aansluiting op innovatieve ontwikkelingen binnen het onderwijs en maatschappij Kennisdeling, wanneer een medewerker in de praktijk tegen iets aanloopt, kan direct informatie ingewonnen worden
10
Implementatie en ondersteuning Zorg voor een goede voorbereiding Organiseer een helpdesk die aansluit bij de doelgroep en die zich in kan leven in de doelgroep Turn key uitlevering
12
Masterclass ‘Gebruik van tablets in de zorg- en hulpverlening’ Jack Westerbee k
13
behoefte tijd- en plaatsonafhankelijk e-mail te gebruiken behoefte agenda ’ s digitaal te delen behoefte aan digitale cliëntenregistratie en digitaal cliëntendossier uitzoeken of tablets functioneel toepasbaar zijn uitzoeken of dit de effectiviteit en efficiency van de zorg verbetert Durf te leren: De vraag
14
agenda: snel, overal, inzichtelijk e-mail: overal, inclusief centrale database met e-mail adressen inzien en bewerken cliëntgegevens, eenduidigheid gegevens Resultaat pilot ambulant werkers
15
agenda: snel, overal, inzichtelijk e-mail: overal, inclusief centrale database met e-mail adressen vergaderstukken bij de hand, commentaar erbij plaatsen met app apps voor teksten, presentaties en taakbeheer gebruik algemene apps Resultaat pilot voor managers
16
per huisbezoek 15 min. voor directe verslaglegging per huisbezoek 15 min. door direct contact/afspraak BJzO, collega ’ s geen dossier ophalen/retour, minder reistijd en -kosten wachttijd of treinreis snel nuttig te maken minder werkplekken/dossierkasten en uren secretariaat minder printen: besparing tijd,papier en apparatuur kosten apparatuur en abonnementen ruim lager dan de opbrengsten Opbrengsten en kosten
17
goede apparatuur, verbindingen, VPN, benodigde software kritisch omgaan met dienstreizen vaardig zijn in het gebruik van apparatuur en apps gedragscode en reglementen op de juiste wijze toepassen Voorwaarden
18
hoe kennis/vaardigheden in gebruik van ICT verhogen? hoe omgaan met gebruik van privé tablets, welke eisen? hoe Gedragscode en bijbehorende reglementen levend houden bij de medewerkers? volgen nieuwe apps, eventueel zelf ontwikkelen? hoe filmen met de tablet inzetten voor video home training? hoe formulieren te gebruiken voor metingen in het hulpverleningsproces? Vervolgvragen voor de organisatie
19
Stellingen en vragen Senioren moeten voor een eigen bestwil om leren gaan met digitale hulpmiddelen zoals de ipad.
20
Stellingen en vragen Het is nodig dat alle hulpverleners een facebook en twitteraccount hebben.
21
Stellingen en vragen Zet de werkgerelateerde apps op een tablet en timmer de rest dicht.
22
Stellingen en vragen Een organisatie moet aandacht besteden aan een gedragscode.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.