Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCornelis Bos Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Themabijeenkomst Bewoners Retail- & Horecavisie
2
Programma vandaag 1.Voorstellen 2.Praktische zaken 3.Kwartiermaker 4.Pauze 5.Teams 6.Terugkoppeling 7.Afsluiting
3
1. Voorstellen en verwachting Bewoner? Vastgoed? Retail? Horeca? Anders?
4
2. Praktische zaken Presentielijst Hand opsteken en naam noemen (notulen) Conceptnotulen op: www.zandvoort.nl/ondernemer www.zandvoort.nl/ondernemer Definitieve notulen: 11 mei
5
3. Kwartiermaker DNA, Retail & Horeca
6
Twee projecten DNA (Pop Up Zandvoort) Retail- en Horecavisie
7
DNA = Pop Up Zandvoort Provincie en IMA Onderscheidend profiel Belangrijk: -Aansluitend bij volksaard -Te vermarkten Ondernemende trendvolgers Massa bereiken
8
Het goed kunnen faciliteren van tijdelijke initiatieven (evenementen, winkels en attracties) Rondom bestaande events Kleine voorbeeldevents (Mega Sale Kerkstraat) Groot voorbeeldevent in juni
9
Mega Sale Kerkstraat
10
Pop Up Zandvoort Weekend
11
Spelregels Zowel voor bewoners als ondernemers Voor aangemelde en goedgekeurde ideeën: -Versoepeling regelgeving -Geen vergunningen nodig -Geen leges of precario -Kans op winnen prijzen (3000, 2000 en 1000 euro) -Iedereen heeft een stem Vrije winkeltijden hele weekend Vrije openingstijden horeca van za-zo
12
Tijdschema 9 april t/m 10 mei: aanmelden 29 april en 13 mei: evenementencommissie 18 t/m 31 mei: stemmen 1 juni: bekendmaking prijswinnaars 19, 20 en 21 juni: Pop Up Zandvoort Weekend
13
Meer info www.popupzandvoort.nl @popupzandvoort facebook.com/popupzandvoort Rian de Boer
14
Retail- en Horecavisie
15
Aanleiding Retail- en Horecavisie Toename leegstand (winkel en horeca) Verschraling van het aanbod Ontbreken duidelijke branchering Gebrekkige routing binnen en buiten centrum
16
Kernboodschap Retail- en Horecavisie 1/2 Ga samen werken aan een compact en herkenbaar Zandvoort van hoge kwaliteit!
17
Kernboodschap Retail- en Horecavisie 2/2 Compact centrum (dorp én strand) Gethematiseerd Hoge kwaliteit Vastgesteld in februari 2014 door gemeenteraad van Zandvoort
19
Resultaat op 21 juni Uitvoeringsconvenant Ondertekend door zoveel mogelijk betrokkenen (vastgoed, retail, horeca, bewoners, gemeente) Concrete maatregelen
20
Ondernemersverenigingen Peter Tromp (Ondernemers Vereniging Zandvoort) John Cornelisse (Strandpachtersvereniging, Seizoen) Theo Miedema (Strandpachtersvereniging, Jaarrond) Robert Hartog (Koninklijke Horeca Nederland) Theo van der Laan (Vastgoed) Michael Albers (Ondernemers Belangen Zandvoort) Hans Hogendoorn (Vereniging Bedrijventerrein Zandvoort) Erwin v.d. Slik (Natte Horeca, io) Arlan Berg (Strandventers en Standplaatshouders) Verschillende belangen?
21
Wat bindt ons? Zoektocht naar gedeelde belangen Groot draagvlak Collectieve boodschap Voorbeeldmaatregelen korte, middellange en lange termijn Creativiteit
22
Wat is al gedaan? 1/2 Januari/februari: kennismaking met bewoners, ondernemersverenigingen, winkeliers, horeca, vastgoedeigenaren, gemeente Maar ook: opnieuw publiciteit genereren (opening Pop Up-kantoor, Zandvoortse Courant, Heemsteedse Courant, Haarlems Dagblad, ZFM, presentaties geven) Voor iedereen toegankelijk en neutraal
23
Opening Pop Up-kantoor
24
Wat is al gedaan? 2/2
25
4. Pauze
26
5. Teams Elk team bespreekt welke maatregelen straks in een convenant moeten staan
27
6. Terugkoppeling door teamcaptains
28
7. Afsluiting Conceptnotulen op www.zandvoort.nl/ondernemer www.zandvoort.nl/ondernemer Volgende bijeenkomst: ma 11 mei 15-17u Restaurant Eb & Vloed Badhuisplein 2-4
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.