Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRenée Brouwer Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent
2
Welkom 09.30 – 10.30Voorstelling vernieuwde Binc en gebruikersbeheer 10.30 – 10.45Pauze 10.45 – 12.00 Dialoog-, Reflectie- en Actiegroepen (in kleine groep) 12.00 – 12.45Resultaten DRA in plenum 12.45Broodjeslunch 2
3
Evaluatie pilootfase Belangrijkste conclusies Binc-dag 2009 en online bevraging Gebruiksvriendelijkheid verhogen Opbouw van de schermen, look and feel Link met de dagelijkse praktijk Rapporten en verslagen Inhoudelijke verfijning volgorde tabbladen, motivatie, functioneren, opvoedingsfiguren, … Werkvormspecifieke modules TB/DC + HCA (jan 2011) BZW + pleegzorg (april – juni 2011) Residentieel + CaH (eind 2011) OOOC + MFC (2012) 3
6
6
22
Binc 2.0 Tijdsinvestering Verplichte parameters 2 fasen ‘Registratiegegevens’ + functioneren van de jongere Doelstellingen, doelrealisatie, tevredenheid, functioneren bij uitstroom Vragenlijsten Aanbod BergOp (Nederland) 22
23
Implementatie Implementatieschema: Gebruikersbeheer (usermanagement) Token en / of kaartlezer e-id Infodagen en opleiding RV (handleiding) Interne opleiding van hulpverleners door RV Start registratie vanaf januari 2011 Gefaseerde implementatie 23
24
Implementatie Ondersteuning: Binc dagen (info) Opleidingen RV (halve dag) Handleiding Helpdesk en FAQ (www.osbj.be) Ondersteuning ter plaatse DRA
25
Gebruikersbeheer Beveiligde toegang tot Binc (wie heeft toegang tot welke dossiers) Via portaalsite van de sociale zekerheid (e-health) Aanduiden van VTE op niveau van de vzw Aanmaken van subafdelingen = voorzieningen Aanduiden van subafdelingsbeheerder = registratieverantwoordelijke Aanduiden van ‘users’ = hulpverleners Eventueel aanmaken van afdelingen (gebeurt in Binc)
26
Gebruikersbeheer Begripsverwarring (zie document) Gebruikersbeheer sociale zekerheid (e-health) niveau + codeorganigramBinc RvB VTE (verantwoordelijke toegang entiteit) vzw > ondernemingsnummer Directeur, verantwoordelijke administratie, … LB (lokale beheerder) SB (subafdelingsbeheerder)voorziening > klant-evd nummer teamverantwoordelijke, coördinator, administratief medewerker… Registratie- verantwoordelijke ‘users’Rijksregisternummer (INSZ nummer) begeleiders hulpverleners
27
Dialoog, Reflectie, Actie Situering Instrument voor de tweede doelstelling van Binc (kwalitatieve doelstelling) Antwoorden zoeken: –Komen de cijfers overeen met de ervaren werkelijkheid? –Hoe moeten we de cijfers interpreteren? –Hoe kunnen we reflecteren over en creatief omgaan met de gegevens? –Hoe komen tot optimalisatie?
28
Dialoog –Transparantie, open sfeer, veilig kader voor experimenteren –Duidelijke rolverdeling (beleid, praktijk, wetenschap) Reflectie –Op verschillende niveau’s –Verschillende thema’s (inhoudelijk, wijze van registreren, omgaan met cijfers op micro-, meso- en macroniveau, positionering) Actie –Breed spectrum van initiatieven om hulpverleningsprocessen te optimaliseren Dialoog, Reflectie, Actie
29
2010 –2 provinciale dialoog-, reflectie- en actiegroepen –1 Vlaamse reflectiegroep –Experimentele fase op basis van pilootgegevens –Focus op methodiek 2011 –Nieuwere, bredere dialoog-, reflectie- en actiegroepen –Bijsturing van methodiek op basis van evaluatie Dialoog, Reflectie, Actie
30
30
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.