Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliana Janssens Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
2
Ik vind dat drinken bij de sfeer hoort, dat is gezellig! Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben een meisje van 15 jaar, woon thuis met mijn ouders en 2 oudere broers. \ik zit op 4 VMBO-T, richting zorg en welzijn. Mijn hobby is kunstschaatsen. Behoefte: Ik wil graag uitgaan met vrienden en vind het gezellig om dan iets te drinken. Frictie: Maar ik ben nog geen 16 en mag nog niet drinken van mijn ouders maar ik wil bij de groep horen.
3
Make up your mind! Praat! Doelgroep: Jongens en meiden van 16 jaar. Concept/Product/Dienst: Een spel binnen een veilige omgeving, een vaste groep.(setting school/vereniging/jongerenwerk). Leerlingen worden uitgedaagd om hun gevoelens over alcoholgebruik met elkaar te delen en uit te spreken. De methode houdt een spiegel voor, schud ze wakker en creert onderling begrip. Deze methode inspireert tot positieve verandering op het gebied van alcoholgebruik. We sluiten af met een alcoholvrij party met zoete,fel gekleurde coctails in samenwerking met de private sector en de horeca. Hoe vermindert dit het alcoholgebruik? Bewustwording en jongeren herkennen zichzelf in elkaar. Merken dat ze niet alleen staan voor bepaalde keuzes. En leren elkaar aan te spreken op alcoholgebruik. Hoe vernieuwend is het? Wat maakt dit concept zo vernieuwend? Enkele jongeren uit de doelgroep en mentor bereiden dit onder professionele begeleiding samen voor. Start van de discussie dmv herkenbare situaties. Idee van jongere zelf: Situaties in beeld te brengen waar de doelgroep zelf uitgaat, de kroeg ! Nieuw voor: GGD Wat houdt het nieuwe concept in?
4
Titel: Make up your mind : Deel! Jongeren leren van elkaars ervaringen en er is herkenbaarheid waardoor je niet het gevoel hebt er alleen voor te staan. Gevoel van samen sterk dat gezelligheid niet van drank afhankelijk is. Alcoholbranche. Wij willen uitdragen dat alcoholvrije dranken hip, lekker en gezellig zijn. Kelly zegt: “Als alcoholvrije cocktails zoet, fel gekleurd en goedkoop zijn dan neem ik die”. Alternatief 1: logo Alternatief 2: logoAlternatief 3: logo logo concurrerende organisatie of product afbeelding nee ja Waarom kiest de klant er voor? Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? ja
5
Titel: Make up your mind: Doe ! Maakbaarheid Maken projectbeschrijving Ontwikkelen tools Social media gebruiken om ervaringen van jongeren te delen. Ontwikkelen concept idee samen met jongeren. Wij (GGD) gaan het aanbeiden als onderdeel van het regionaal project ‘Think before you drink”. Samen met Novadic Kentro, VO-scholen, verenigingen Tijd en inzet scholen wat eventueel concurrerend kan zijn mbt andere projecten. Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit?
6
Titel: Kosten en criteria 10.000 euro voor West-Brabant Van alle 18 gemeenten mag 1 school meedoen. Financiering project ihkv regionaal project alcoholpreventie te betalen door gemeenten. Levert op: -Gezondere jongeren - Minder overlast - Gezondere gemeente Cijfers per jaar na drie jaar Wat kost het en wat levert het op? Voldoet het aan criteria?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.