Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnna Willems Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Studentenonderzoek bij de Haagse Hogeschool Eén zwaluw maakt nog geen zomer
2
Doelstellingen onderzoek en marketing Inzicht krijgen in de opleidingsbehoeften van (o.a.) studenten door het in kaart brengen van processen: Voorgeschiedenis: vo, mbo, werkenden Studiekeuzeproces Aansluitingservaringen Tevredenheid opleiding(en) Oorzaken switchen en staken Toekomstige opleidingsbehoeften (bachelor/master/post-hbo) Alumni-onderzoek, arbeidsmarkt Wij genereren managementinformatie bestemd voor CvB, onderwijsafdelingen en stafdiensten (Communicatie & Marketing en Onderwijs & Studentenzaken)
3
Onderzoek volgt hele studieloopbaan OVO-onderzoeken Jongerenonderzoek (Quirius) TKMST-monitor (Aromedia) NIPO-studiekeuzeonderzoek Hbo-instroommonitor Analyses instroomaantallen Groepsdiscussies eerstejaars Tevredenheidsonderzoek (De Reflector Studiestakers/- switchersonderzoek Studentenmonitor (Min OC&W) Keuzegids/Elsevier Database Choice Alumni-onderzoek (ad hoc) Hbo-monitor (Desan/Hbo- raad) Nidap-onderzoek
4
Onderzoeken moeten elkaar aanvullen Zelfde vragen opnemen in verschillende onderzoeken Studentnummers vragen Meer informatie door het koppelen van datasets Meer informatie door het koppelen van de datasets aan de gegevensbestanden van de studentenadministratie Dilemma’s Waarborgen anonimiteit Juridisch vastleggen Studentenstatuut Informatie over gebruik van gegevens op vragenlijsten
5
Informatie over gebruik Als eerste wordt naar je studentnummer gevraagd. Hierdoor hoef je geen achtergrondgegevens zoals opleiding, leeftijd en geslacht in te vullen. Deze worden gehaald uit het bestand van de Centrale Studenten Inschrijving van de hogeschool. Ook gebruiken we het studentnummer voor de verloting van de cadeaubonnen. We willen je erop wijzen dat alle gegevens vertrouwelijk worden behandeld (zie verklaring gegevensbescherming). Het doel van De Reflector is het achterhalen van de onderwerpen waarover studenten tevreden of ontevreden zijn. De intentie van de hogeschool is om gebieden van ontevredenheid te verbeteren. De gegevens, verkregen met het onderzoek, worden alleen gebruikt voor deze onderzoeksdoeleinden. De analyse en rapportage vinden plaats in geaggregeerde vorm. Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld; de resultaten zullen nooit te herleiden zijn tot individuen.
6
Vragen voor collega’s Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied (dilemma’s, oplossingen)?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.