Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdQuinten van der Pol Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG
2
1.Maatschappelijke veranderingen 2.Lokale situatie 3.Ontwikkelings- psychologische aspecten 4.Onderwijskundige aspecten 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam2
3
Veranderde arbeidsparticipatie Toegenomen druk op school en opvang Op weg naar IKC 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam3
4
1. Consistentie 2. Toegevoegde waarde 3. Plaats in de keten 4. Ouders als partners 5. Structure follows strategy 6. Afwegen van belangen van zo veel mogelijk sterkhouders 7. ………………….. 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam4
5
1. Traditioneel model met TSO 2. Traditioneel model met VSO en BSO 3. Hoorns model 4. Continu rooster 5. Vijf gelijke dagen model 6. Bioritme model 7. Van zeven tot zeven model 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam5
6
30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam6 Onderbouw 880 uur per jaar Bovenbouw 1030 uur per jaar
7
30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam7
8
School- tijden maandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m 8 8.30- 12.00 13.15- 15.15 8.30- 12.00 13.15- 15.15 8.30- 12.15 8.30- 12.00 13.15- 15.15 8.30- 12.15 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam8 Onder- en bovenbouw 940 uur per jaar
9
30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam9 schooltijdenmaandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m 4 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-11.45 Groep 5 t/m 8 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.308.30-12.00 12.30- 14.30 8.30-12.00 12.30- 14.30
10
30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam10
11
30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam11
12
30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam12
13
1. Meningsvorming (centraal staan ‘waarom & waartoe’) > Eerste gezamenlijke oriëntatie en dialoog 2. Eventueel besluit tot grondige verkenning (centraal staat ‘wat & welke’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 3. Eventueel besluit tot voorbereiding (centraal staat ‘hoe & (met) wie’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 4. Eventueel besluit tot invoering > Team neemt beslissing na ‘wikken & wegen’) (centraal staat ‘wanneer & borgen’) 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam13
14
Geef aan waar je wel en waar je niet tevreden mee bent Formuleer je ambitie (positief gesteld) Formuleer een visie of collectieve ambitie Wat zijn succesfactoren Wat zijn faalfactoren In twee of drietallen; zie werkblad 1 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam14
15
Wat is je voorkeur op dit moment? Welke argumenten heb je daarvoor? Zie werkblad 2 Wissel uit met tafelburen 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam15
16
VOORDELENNADELEN KINDEREN LEERKRACHTEN OUDERS 30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam16 Zie werkblad 3
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.