Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEsther ter Linde Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Doelstelling vergroten van succeskansen van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en mkb-ondernemers in de agrarische sector
3
Met wie bereiken we dat? 300 consulenten - ondernemers, specialisten en managers die hun sporen in het bedrijfsleven hebben verdiend – zijn een belangeloos, professioneel en onafhankelijk klankbord
4
Hoe bereiken we dat? 22 zelfsturende regio teams 1 zelfsturend glastuinbouw team ondersteund door landelijke en regionale specialisten ondersteund door staf in Den Haag
5
Wat is een consulent? mannen/vrouwen die zelf jarenlang als ondernemer, manager of specialist gewerkt hebben ervaring op vrijwel elk gebied van handel, industrie, dienstverlening en agro in principe maximaal 5 jaar actief voor Ondernemersklankbord
6
Werkprincipe vertrouwelijk onafhankelijk praktijkgericht
7
“Klankborden” (1) Ondernemersklankbord is aanvullend op commerciële dienstverlening (banken, accountants etc.) Ondernemersklankbord levert praktische kennis en ervaring: consulenten met ‘verstand van zaken’ consulent zegt waar het op staat consulent rapporteert niet schriftelijk aan derden consulent zit nooit op de stoel van de ondernemer
8
“Klankborden” (2) aanmelden via www.ondernemersklankbord.nl binnen twee werkdagen contact consulent bezoekt cliënt op locatie gemiddeld 4 tot 6 klankbordgesprekken donatie tenminste 85 euro voor 6 maanden jaarlijks 2.500 tot 3.000 ondernemers
9
Aandachtsgebieden startersbegeleiding (ST) bedrijfsbegeleiding (BB) bedrijfsoverdracht/-overname (BO) faillissementspreventie (FP)
10
Cliëntenevaluatie mei 2009 – juni 2010 (1) evaluatie onder 1.700 beëindigde cliënten respons van 343 cliënten (20%) conclusies op basis van categorieën ST-BB-BO-FP
11
Cliëntenevaluatie mei 2009 – juni 2010 (2) bij 96% kwam contact met consulent kwam snel genoeg tot stand (binnen 2 werkdagen) bij 73% draagt begeleiding bij aan verbeterde bedrijfsvoering 50% heeft OP in positieve zin bijgesteld 57% van cliënten heeft bedrijfsvoering veranderd/verbeterd 20% heeft stijl van leidinggeven verbeterd bij 26% verbeterde financiële bedrijfsadministratie
12
Cliëntenevaluatie mei 2009 – juni 2010 (3) bij 37% verbetering omzet bij 35% verbetering winstgevendheid bij 35% verbetering liquiditeit 74% vindt dat positieve verwachting is waargemaakt 90% evalueert coaching als goed en nuttig 90% doet in voorkomend geval weer beroep op OKB 90% beveelt OKB aan bij anderen
13
Begunstigers sponsors bedrijfsleven: Deloitte, Rabobank Nederland, Univé e.a. overheid: Ministerie van EL&I ondernemersorganisaties: VNO-NCW/MKB Nederland donateurs cliënten ‘vrienden van’
14
Stichting Ondernemersklankbord www.ondernemersklankbord.nl telefoon 0900-6633763 e-mail info@ondernemersklankbord.nl of via de Kamer van Koophandel in de regio
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.