Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonas Peters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter
2
Verwelkoming Burgemeester Vermeulen
3
Participatietraject Doel: opmaak conceptstudie wijk Oostkouter 1 ste participatiemoment: 13 november 2014
4
Participatietraject 2 de infomoment: 27 mei 2015 3 de participatiemoment: 3 avonden - 08/09/2015 - 29/09/2015 - 20/10/2015
5
Voorstelling panel + vragen/opmerkingen buurtbewoners Mat Steyvers
6
Voorstelling panel Jan Vermeulen - burgemeester Rutger De Reu - schepen van participatie Bart Van Thuyne - schepen van mobiliteit Peter Coppens - diensthoofd stedenbouw Moderatie: Mat Steyvers - communicatiebureau TOPOS
7
Agenda Voorstelling opmerkingen/vragen buurtbewoners - Mat Steyvers Voorstel uitgangspunten mobiliteitscirculatie – Peter Coppens Toelichting interactief gedeelte - Mat Steyvers Interactief gedeelte aan de tafels (35’) Korte voorstelling resultaten tafels door groepsleider (3’) Vragen en antwoorden Slotwoord - Burgemeester Vermeulen
8
Vragen/Opmerkingen buurtbewoners Doorstroming verkeer/file/sluipverkeer - Hoe opvangen sluipverkeer in de wijk van/naar autosnelweg/industrieterrein? - Als Centrumlaan lokaal verkeer wordt, welke routes dan voorzien voor bewoners wijk om naar Kortrijk, richting Machelen, te rijden? - Wat met Gaversesteenweg? - Welke mobiliteitsassen zijn nog mogelijk voor de auto in onze wijk? - Welke impact heeft knip op algemene mobiliteit? - Bij problemen op Gaversesteenweg en Oudenaardsesteenweg, hoe verkeer dan omleiden bij een knip in Centrumlaan?
9
Vragen/Opmerkingen buurtbewoners Doorstroming verkeer/file/sluipverkeer - Wat met file op Volhardingslaan? - Zal het nog drukker worden aan lichten van oud politiecommissariaat? - Uitweg uit centrum blijven voorzien via Houtkantlaan (naar Prijkels, autosnelweg) - Wat met lijn 83 (Oudenaardsesteenweg - wijzigingen?) - Bereikbaar blijven van vrije beroepen/handelaars - Graag maximale bereikbaarheid van Palaestra - Als Centrumlaan wordt geknipt, is er dan risico op gebruik Kastanjelaan/Rozenlaan als sluipweg? Of door nieuwe wijk?
10
Vragen/Opmerkingen buurtbewoners Fietsers/Voetgangers - Fietspad doortrekken langs Kattebeek? - Veilige verbinding mogelijk voor voetgangers via Veldstraat naar stadscentrum? - Kan fietspad tussen Centrumlaan en Volhardingslaan breder gemaakt worden? - Laat voetgangers altijd groen krijgen als het groen is voor het overige verkeer in dezelfde richting. Niet wachten op ‘knop indrukken’. - Duidelijker signaal van gevaarlijk punt Oostkouterlaan- Volhardingslaan-Veldstraat mogelijk, vooral bij kruising fietsers uit Veldstraat en auto’s uit Oostkouterlaan?
11
Vragen/Opmerkingen buurtbewoners Fietsers/Voetgangers - Fietstunnel: vrij duur in licht van huidige besparingen. Andere opties? - Blij met STOP-principe - Rekening houden met Vlaams fietsvademecum - Waar fietsverbindingen? - Rozenlaan/Kastanjelaan: hoe fiets- en voetgangersveiliger maken? - Hoe Oostkouter ontsluiten langs Kastanjelaan: 1 of 2 richtingen?
12
Vragen/Opmerkingen buurtbewoners Materialen - Nieuw wegdek graag voor straten in asfalt/beton - Centrumlaan/Kastanjelaan/Rozenlaan zijn kapot gereden Veiligheid - Indien knip, wat met toegankelijkheid bij noodsituaties? - Veilig naar school: tweede in-/uitgang Palaestra mogelijk? - Wat met ongeval op E17? Geen uitweg… - Belang van ouders en kinderen (te voet of per fiets) bij eventueel eenrichtingsverkeer in de wijk Snelheid/Tonnage/Parkeren - Extra aandacht voor snelheid in de wijk - Tonnagebeperking van maximum 3,5 ton behouden - Waar parkeren? Onder site oud politiecommissariaat? Langs Centrumlaan? Wat als er tegelijk markt is en bv. begrafenis?
13
Voorstel uitgangspunten mobiliteitscirculatie Peter Coppens
14
Duurzame mobiliteit
15
Terugblik participatiemoment 13 november 2014 MOBILITEIT Veilige route voor bereiken bushalte / station - fietsinfrastructuur naar Veldstraat - fietsveilige verbindingen op alle assen Kruispunt Volhardingslaan / Centrumlaan - grondig aanpakken - veilige fietsverbinding Doorgaand verkeer versus bestemmingsverkeer Parking Palaestra meer benutten, o.a. voor toegang school via doorgang aan achterzijde - bestaand straatje aan kerk enkel toegankelijk maken voor fietsers STOP-principe OK doch wagen niet verbannen
16
Een centrale blauwgroene ruggengraat voor de omliggende wijken
17
Ontsluiting van de wijk door comfortabele fietsverbinding in de ruggengraat
18
Ontsluiting van de wijk met de auto via de hoofdwegen
19
Openbaar vervoer
20
Voorstel fietsverbindingen na infomoment juni 2015
21
Intro oefening circulatie autoverkeer Uitgangspunten 1)Knip autoverkeer Centrumlaan 2)Geen doorgang voor gemotoriseerd verkeer spooroverweg Tonnestraat Discussie? - Knip Nieuwgoedlaan
22
Intro oefening circulatie autoverkeer Keuzes… 1) Geen bestemmingsverkeer naar E17 en Prijkels door wijk Oostkouter 2) Palaestra bereikbaar vanuit 2 richtingen
23
Oefening circulatie niet tijdens markt
24
Oefening circulatie tijdens markt
25
Participatiemoment Mat Steyvers
26
Participatiemoment Doel: stel zelf uw circulatieplan samen, dit zowel tijdens markt of niet Hou wel rekening met de uitgangspunten! - knip autoverkeer Centrumlaan - sluiting spooroverweg vr gemotoriseerd verkeer Tonnestraat Ter keuze: - Geen bestemmingsverkeer E17 en Prijkels via de wijk - Palaestra bereikbaar via twee richtingen Willekeurige indeling groepen: kleurenkaartjes Begeleiding van Stad Deinze voor de groepen 1 groepsleider die een korte samenvatting (3’) geeft van ideeën
27
Participatiemoment
28
Bedankt voor uw input
29
Vragen en antwoorden
30
Slotwoord Burgemeester Vermeulen
31
communicatie@deinze.be 09 381 95 02 Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.