Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSebastiaan van der Pol Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Online Sampling K.BijsterboschW.HoevenbergT.Otjir
2
Inhoud Wat is samplingWat is sampling VoorbeeldenVoorbeelden Voordelen & nadelenVoordelen & nadelen Marketingcommunicatie-instrumentMarketingcommunicatie-instrument De toepassing Goede & SlechteDe toepassing Goede & Slechte Nog meer voorbeeldenNog meer voorbeelden SamenvattingSamenvatting VragenVragen
3
Wat is sampling? Voorheen enkel offline mogelijkheden Proefgebruik Consument kan zelf de online sampling opvragen Gegevens individuele consument
4
Voorbeelden Amazon.com Procter & Gamble Spelletjes Filmpjes Piano instructiePiano instructie Muziek Muziek fragmentMuziek fragment
5
De voordelen Uitbreiden en onderhouden van klantrelatieUitbreiden en onderhouden van klantrelatie Effectief, eenvoudig en goedkoopEffectief, eenvoudig en goedkoop Gebruikersgegevens op lange termijnGebruikersgegevens op lange termijn
6
De nadelen Mannen online moeilijk bereikbaarMannen online moeilijk bereikbaar Distributie buiten de tussenhandelDistributie buiten de tussenhandel Moeizaam meetbaar effectMoeizaam meetbaar effect Hoeveelheid is vaak te beperkt voor goede test/ervaringenHoeveelheid is vaak te beperkt voor goede test/ervaringen
7
Marketingcommunicatie-instrument Aankoop bevorderenAankoop bevorderen Risico verminderenRisico verminderen PromotiePromotie Nieuwe klanten wervenNieuwe klanten werven
8
De toepassing MonstersMonsters –Schoonheidsmiddelen –Voedsel en geneesmiddelen –Kinderen- en moederskleren –Tijdschriften –Boeken
9
De toepassing Online dienstenOnline diensten –Dating –Advies (gratis lid voor een bepaalde tijd) –Financiële hulp –Proeflessen –Gratis bepaalde tijd een product huren of gratis ogentest –Online een coupon downloaden –Online retailers –Media Muziek,MP3’s Games Graphics Software
10
Goede toepassingen Je richten vrouwen Je richten vrouwen Iets cadeau krijgen wat waardevol voor de klant is Iets cadeau krijgen wat waardevol voor de klant is Ervoor zorgen dat het een “lage instapdrempel “ heeftErvoor zorgen dat het een “lage instapdrempel “ heeft
11
Slechte toepassingen Spam die erg veel lijkt op een sample Spam die erg veel lijkt op een sample Lage aankoopfrequentie (gering samplesucces)Lage aankoopfrequentie (gering samplesucces)
12
Voorbeeld Online Sampling voorbeeld
13
Voorbeeld
14
Voorbeeld
15
Conclusie Voordelen & nadelenVoordelen & nadelen Marketingcommunicatie-instrumentMarketingcommunicatie-instrument
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.