Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRaphaël Joris Peters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice
2
Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De drie gekken van Midden-Drenthe
3
Criteria op een rijtje Leveranciers/KeuzesFrontoffice Benadering Specifieke Midoffice leverancier Eigen plan trekken Past in architectuur Eigen visie DIFFERSJA EZRAJA NEE OCENEEJA NEE BREINJA NEEJA GOVUNITEDJA NEEJA DIMPACTJA NEEJA MOZARDJA PINKROCCADEJANEE JANEE CENTRICJANEE JANEE BCTNEEJA EXXELLENCEJA NEEJA CIRCLENEEJA PERFECT VIEWJA NEEJA KODISIONJA NEE
4
LeveranciersAlgemene score BetaalbaarDoorlooptijdIntegratiemogelijk-heden Klanten DIFFERS9nee89ja EZRA6ja87 OCE6ja87 BREIN8ja55deels GOVUNITED8(nee)88deels DIMPACT7nee77 MOZARD9ja99 PINKROCCADE6nee56 CENTRIC6nee46 BCT7nee46deels EXXELENCE8nee67deels CIRCLE6nee46deels PERFECT VIEW7nee78ja KODISION7ja79deels
5
Mark Voogd Volop in ontwikkeling
6
Gestart in Dordrecht met Mozaiek (2001) Elektronische dienstverlening (in- en extern) Digitalisering werkprocessen Informatiemanagement (van losse systemen naar real-time informatievoorziening), Dordrecht in de top! Pact van Pans (2006) Drechtsteden / SCD (2007) IenPM voor GovUnited (2008) Ontevreden over resultaten www.zaakgerichtwerken.nl (2009) Mozard BV (2009) ‘Launching customer’ (2010)
7
Volop in ontwikkeling Transparante dienstverlening staat voorop Generieke functionaliteit voor alle afdelingen Alle samenhangende functionaliteit voor Dienstverlening in één suite, echt multichannel en betaalbaar De Mozard Suite is vrij configureerbaar Jaarkalender Plug-ins voor specifieke functionaliteit De broncode is van de klant We ‘practice what we preach’ Ook complexe processen zijn beheersbaar (WABO)!
8
Marit Bakker Écht zaaksgewijs werken
9
Wat is een zaak? “een samenhangende hoeveelheid werk met een gedefinieerde aanleiding en een gedefinieerd resultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moet worden” Zaak = Klantvraag
10
Écht zaaksgewijs werken! De zaak staat centraal! ZAAK Advies vragen Brief versturen Email versturen Mijn zaak + reactie Toewijzen Archiveren Notities Termijn- bewaking Parafering Opschorten Verlengen Status + signalering (Telefoon) notitie
11
Eenvoudig proces Ontvangen Toegewezen In behandeling Afgehandeld Gearchiveerd Status 1 Status 2 Status 3 Laatste status (4) Status X
12
Ontwerp Wabo Statussen en Doorlooptijden Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Ontwerpbesluit Besluit Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Besluit Regulier Uitgebreid Termijn: 26 w Verlenging: max 6 w Termijn: 8 w Verlenging: max 6 w 1 2 3 4 5 1 2 3 4
13
Wabo Uitgebreid Ontwerp Wabo Wabo uitgebreid Adv. BAG Ontv. Bouw Ontv. Milieu Ontv. OW Ontv. RO Ontv. Sloop Ontv. VVGB Ontv. Gebruik Ontv. APV 123 BAG Geo Verg. Welstand BAG verleend WOZ verleend Adv. Bouw Adv. Milieu Adv. OW Adv. RO Adv. Sloop Adv. VVGB Adv. Gebruik Adv. APV 4 Adv. Welstand BeroepZienswijze Factuur Afschr. College Vooroverleg 5 Ter Inzage P. ontwerp P. verlenging P. resultaat Afspr. Welst. Oplever Milieu Oplever Gebruik
14
Marit Bakker Demo: Over de schouder van een behandelaar
15
Vragen?
16
Lunch
17
Jos en Mark Het idee achter #ZGW
18
Kernpunten van #ZGW Integratie van de hele organisatie Dienstverlening voorop! De overtuigende voordelen van alles-in-1 Generieke functionaliteit (80/20 regel) Eenvoudige configuratie Kanaalonafhankelijke zaakafhandeling
19
Marit Bakker Écht zaaksgewijs werken
20
Wat is een zaak? “een samenhangende hoeveelheid werk met een gedefinieerde aanleiding en een gedefinieerd resultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moet worden” Zaak = Klantvraag
21
Écht zaaksgewijs werken! De zaak staat centraal! ZAAK Advies vragen Brief versturen Email versturen Mijn zaak + reactie Toewijzen Archiveren Notities Termijn- bewaking Parafering Opschorten Verlengen Status + signalering (Telefoon) notitie
22
Eenvoudig proces Ontvangen Toegewezen In behandeling Afgehandeld Gearchiveerd Status 1 Status 2 Status 3 Laatste status (4) Status X
23
Ontwerp Wabo Statussen en Doorlooptijden Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Ontwerpbesluit Besluit Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Besluit Regulier Uitgebreid Termijn: 26 w Verlenging: max 6 w Termijn: 8 w Verlenging: max 6 w 1 2 3 4 5 1 2 3 4
24
Wabo Uitgebreid Ontwerp Wabo Wabo uitgebreid Adv. BAG Ontv. Bouw Ontv. Milieu Ontv. OW Ontv. RO Ontv. Sloop Ontv. VVGB Ontv. Gebruik Ontv. APV 123 BAG Geo Verg. Welstand BAG verleend WOZ verleend Adv. Bouw Adv. Milieu Adv. OW Adv. RO Adv. Sloop Adv. VVGB Adv. Gebruik Adv. APV 4 Adv. Welstand BeroepZienswijze Factuur Afschr. College Vooroverleg 5 Ter Inzage P. ontwerp P. verlenging P. resultaat Afspr. Welst. Oplever Milieu Oplever Gebruik
25
Marit Bakker Demo: Over de schouder van een behandelaar
26
Jos Arends Een zaaktype, klaar terwijl u wacht!
27
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.