Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErika Sonja van der Laan Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Huisvesting Maaswijk
2
Inleiding Huisvestingsbeleid gemeente – hoe werkt het? Blik op Spijkenisse …en m.n. op de Maaswijk Beleid van de VCPO
3
Huisvesting Huisvesting op vaste locaties in eigendom van besturen Anker- Hoitsemastraat Huisvesting op semipermanente vestigingen van gemeente Anker – Lena Schenkplein, sinds 1999 Integraal Huisvestingsplan over meerdere jaren, samenhangend met prognoses Elk jaar worden lokalen aangevraagd – verdeling over besturen in overleg Bij leegstand worden semipermanente vestigingen afgestoten (ze worden afgebroken of verhuurd voor andere doeleinden)
4
Spijkenisse Was groeigemeente, in alle wijken heeft in de afgelopen 10- 15 jaar krimp plaatsgevonden. Krimp nu nog in Maaswijk – Anker nu 240 lln., volgens prognoses krimp naar 210 lln. Permanente vestigingen (in Centrum), maar vooral semipermanente vestigingen zijn afgestoten, in Akkers, Schenkel ……..en in Maaswijk (Anne Frankstraat, Emmy Belinfantestraat..)
7
In Maaswijk Uiteindelijk plek voor 4 locaties voor het basisonderwijs (BaO) en 1 locatie voor speciaal basisonderwijs (SBO) Afstoten van semipermanente locaties, afhankelijk van leerlingtellingen Vorig jaar noodgebouwen aan de Emmy Belinfantestraat Volgend object: Lena Schenkplein (dit jaar of volgend jaar) Daarna: Wilhelmina Bladergroenstraat (afhankelijk van prognoses)
8
Perspectief VCPO / Het Anker 1 locatie in de Maaswijk Een school van 200 – 220 leerlingen …….met een duidelijke identiteit en gezicht …….die kwalitatief en toekomstgericht onderwijs biedt
9
Project-en procesbegeleiding Sander Galjaard, vader twee kinderen (15 en 11 jaar) Professioneel: leraar, adviseur, trainer, leidinggevende in basis-en voortgezet onderwijs Vraag nu: ondersteuning bij project-en procesbegeleiding Waarom een externe?
10
Projectstructuur Project verhuizing: afgerond geheel met kop en staart Uitgangspunten project Transparant Volgbaar Leerkrachten, ouders, leerlingen meenemen en betrekken bij verhuizing
11
Projectstructuur Deelproject 1: logistiek verhuizing van Lena Schenkplein naar Hoitsemastraat (Gerwin en Nico) Deelproject 2: logistiek en voorbereiding op het Hoitsemastraat (Gerwin en Nico) Deelproject 3: Onderwijskundig verandering (Lies en Carina) Deelproject 4: Afscheid kinderen Lena Schenkplein en reis naar nieuwe locatie, Hoitsemastraat (leerkracht locatie LS en leerkracht locatie H) Deelproject 5: communicatie (Lies, met ondersteuning van Sander Galjaard)
12
Projectstructuur Hoe houden we contact? 1. Lies en Carina, de projectleiders en de leerkrachten (op school, schoolplein, kantoor) 2. ………. 3. ………. 4. Website, veelgestelde vragen 5. Nieuwsbrieven Waarover houden we contact? 1. Als jullie vragen/aanvullingen/opmerkingen hebben 2. Wat er gebeurt in de voorbereidingen 3. Als we hulp nodig hebben 4. Als we jullie advies/mening nodig hebben
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.