Hoe maak je een preparaat?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
E.V.V.O. (Rustig in je eigen tempo doorklikken).
Advertisements

Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
Natuur- weten-schappen
Met onze speciale dank aan (documentenmap). Waarom gebeurt re-educatie (na verlamming bijvoorbeeld) vaak in een zwembad? Wat is het voordeel van aquagym?
Titreren.
Powerpoint presentatie Het openen van wijn
Herfstbladen maken met bordkrijt
De schoolbus De bus rijdt in volle vaart doorheen het land om kinderen op te halen en veilig terug naar huis te brengen. Laat de kinderen tellen hoeveel.
De intelligente stofzuiger
KTA Jette presenteert in samenwerking met de gemeente Jette.
Piramide thema: zomertijd
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Gemaakt door: Frank, Bart, Ruud en Sem. Analyse Sterke punten Jongeren Ouderen.
Door: Chris,Ega,Robert-Jan en Djavey.
Kleine ongelukjes.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Het water hier op aarde 2x Dat raakt nu op 2x
De verdwenen steen.
Microscopie De microscoop.
De springende kikker Origami uit Japan.
Tekenen.
Organismen microscopisch bekeken
TWAALF ARTIKELEN OM IDEEËN TE DODEN OF IDEEËN TE WEKKEN
Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Maak zelf papier Papier maken is helemaal niet zo moeilijk.
Beste leerlingen, De KLM is op zoek naar een nieuw vliegtuig voor de vluchten naar de Verenigde Staten. We overwegen drie modellen: Een ‘traditioneel vliegtuig’,
V.E.G.O.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
Programmastructuurdiagrammen
Wij heten je van harte welkom op deze groepscursus !
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
De grote heide-KLASSE-quiz
Woordraadstrategieën
Cases Kamprechter  4 groepen: personen  Iedere groep max. 4 cases  Oorzaak van situatie is niet belangrijk  Doel: discussie over mogelijke oplossing.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Bs.2+3: Microscoop en Microscopie
Waar je woont op deze wereld.
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Organismen microscopisch bekeken
Welke bij vliegt onder de bijenkorf?
Nodig:1 bekertje Doosje met gewichten Schepje Schep in je beker zand totdat hij helemaal gevuld is. Weeg de gevulde beker in je hand. Pak nu een gewicht.
RECLAMEFOLDER Wat moet je doen? Materiaal Doe het zo Klaar?
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
Biolgie voor Jou. VMBO-BK.
IJsster maken.
BIOLOGIE Thema 3 in beeld.
E.V.V.O. (Rustig in je eigen tempo doorklikken).
Klik telkens op het juiste blokje
Practicum cellen bekijken
Storm in een fles Marcus 4:35-37 “’s Avonds zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Kom, we varen naar de overkant van het meer’. 36 Jezus zat al in de boot.
Uit het niets! Genesis 1:2-3
Hoop in de storm Marcus 4:39-40 “Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water.
V.E.G.O.
Microscopie.
Bouw van de zaadplant.
7e druk
Eerste eigenschap van de microscoop:
Planten ontsaaien met Zaad
foto 1:(kasteel) foto 2: torenkamer foto 3: foto 4: Nummer t/m 24.
Foto 1:(appartementengebouw) balkon in vorm van schip Foto 2: foto 3:
volgende bladzijde terug
Microscopie practicum
Leesvaardigheid Woordbetekenis Leesvaardigheid – Woordbetekenis.
Transcript van de presentatie:

Hoe maak je een preparaat? Thema 3 Basisstof 4

Stappen: 1. Doe één druppel water (soms kleurstof) op een objectglaasje 2. Leg je voorwerp in de druppel met behulp van een pincet 3. Zet een dekglaasje met de zijkant schuin tegen de druppel water. 4. laat met behulp van een prepareernaald het dekglaasje langzaam op het voorwerp zakken. Haal teveel water weg met papier. Bij te weinig water leg je een druppel tegen het dekglaasje aan, het water wordt eronder gezogen.

Hoe maak je een preparaat? Hier zie je hoe je een preparaat moet maken. http://www.bioplek.org/techniekonderbouw/preparaat.html https://www.youtube.com/watch?v=IHdvyTHZTxo (2.29 min door leerlingen) https://www.youtube.com/watch?v=IlAFSo7YE3A (2.39min)

Problemen Je voorwerp ligt dubbelgeklapt: opnieuw proberen (of een stukje zoeken wat goed is in je preparaat) Er zijn luchtbellen zichtbaar: opnieuw proberen (of kijk, als het kan, naast de luchtbellen)