Sessie 2: Opdrachten krijgen via LinkedIn 2 Programma Hoe word ik beter vindbaar op LinkedIn – Basics – Advanced – Features – Oefening: Pimp your profile!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is het? Hoe gebruik je het? Wat biedt het?
Advertisements

Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Hoe ga je om met LinkedIn?
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Invullen e-profiel Ga naar
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
Mailoplossingen voor het onderwijs
Training jaar 2 Mei 13. Filmpje: LinkedIn Bron: Hyperlink.
Verlof autoriseren als leidinggevende met TSS
Samsung Office Serv Soho Analoog Training en uitleg Guido Lovink Versie 1.01.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Lezing door Kick de Wolff
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Samsung Office Serv Soho ISDN Training en uitleg Guido Lovink Versie 1.01.
Samsung Office Serv Soho Training en uitleg Guido Lovink
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Rotary in Nederland LinkedIn Group Wat is het ? Wat kan ik ermee ? Hoe meld ik me aan ?
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
Opdracht 1: Pak een s. Openen van materialen: Materialen in verschillende formats ontwikkeld (Word, Powerpoint, Zip) Programma Good Reader (gratis)
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
Het nieuwe solliciteren:
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Literatuur zoeken. VOORBEREIDING - Wat wil je weten? - Wat is de exacte zoekvraag? - Welke aspecten wil je uitzoeken? - Zet de vraag om in zoektermen.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Prototyping Week 7 // Tweenlite & API. TweenMax Snel mooie en effectieve animatie.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Woordenschat Toets Nederlands
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Sessie 2: Acquisitie Programma Opdrachten krijgen met LinkedIn Opdrachten krijgen met Twitter Contentmarketing.
Overzicht Leergang 1.Slimmer werken 2.Opdrachten krijgen met LinkedIn 3.Je bent wat je publiceert 4.Opdrachten krijgen met Twitter 5.Maak een plan! 2.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Google Analytics Statistieken over je website
Introductie social media
Auvesta Affiliate validatie
Affiliate Menu - Statistiek
Auvesta Affiliate Aanmelden
‘Boost je Business met LinkedIn’
GOUD is geld de rest krediet
Ontvangerdata in MailChimp
over verbouw en nieuwbouw
By Dionne, Nadia en Danielle
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

Sessie 2: Opdrachten krijgen via LinkedIn 2

Programma Hoe word ik beter vindbaar op LinkedIn – Basics – Advanced – Features – Oefening: Pimp your profile! Hoe zoek en benader ik klanten op LinkedIn – Case – Zoeken en vinden binnen LinkedIn en met Google – Research doen – Gepersonaliseerd benaderen (via je netwerk) – Huiswerk: Zoek een target en benader deze! 3

Oneindig veel klanten….. 4

Cijfers en Trends Linkedin heeft wereldwijd >100 miljoen gebruikers, waarvan Nederlandse profielen Elke 14 dagen komen er wereldwijd 1 miljoen profielen bij, in NL per maand NL heeft het hoogste aantal gebruikers per capita (buiten VS) > 2/3 van de hoger opgeleiden in NL heeft een LinkedIn profiel NL is proeftuin voor LinkedIn, binnenkort NL frame! NL heeft hoogste activiteitennivo met gemiddeld 3 logins per week per gebruiker 5

Naslagwerken LinkedIn YouTube Channel LinkedIn Learning Center LinkedIn Help Center LinkedIn Tips op EmploIT Answers Using LinkedIn LinkedIn Group LinkedTips Boektip: Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken (Jan Vermeiren) 6

Beter vindbaar worden Basics Your current position Two past positions (koppel aan de juiste bedrijven!) Your education (koppel aan de juiste opleiding!) Your profile summary A profile photo Your specialties At least three recommendations (klant, businesspartner, manager, collega) Let op: Je Headline! 7

Beter vindbaar worden Advanced Importeer je contacten (Outlook Social Connector/Mail Import) What are you working on (update)> beschikbaarheid, whitepaper, etc. Websites (other) ‘deeplinks’ klantcases of whitepapers, tarieven en voorwaarden Public profile (url met naam!) handtekening Profiel in twee talen Summary/Specialties trefwoorden waarop je gevonden wilt worden gebruik trefwoorden van potentiële klanten (Google KeywordTool, Google insights en Google)Google KeywordTool Google insightsGoogle Groups (gratis in-mails!) Contact Settings 8

Beter vindbaar worden Functionaliteit/Applicaties InMails (N.B.: 5 x Not appropriate = exit) – alleen betaald Add to your network (N.B.: 5 x “I don’t know” = exit) Get introduced through a connection Applications TripIT Slideshare Events Wordpress etc. PDF cv’s Answers 9

Oefening: Pimp your profile! Vul de basics (met uitzondering van recommendations) Implementeer een aantal advanced opties Kies een leuke applicatie om te gebruiken 10

Case: AskNow Rob Boeyink, CEO Ask Now Solutions Sinds 5 jaar geregistreerd, sinds 2,5 jaar actief Startpunt was synchronisatie Outlook met Linkedin met forse uitbreiding netwerk Zoekt gericht op functietitel naar decisionmakers (in zijn geval e- commerce managers, e-marketeers, marketing managers) Heeft LinkedIn pro abo en kan dus inmails versturen Benadert altijd direct Heeft de laatste 1,5 jaar zo'n 500 mensen benaderd 11

Case: Resultaat Krijgt in 70% van de gevallen een respons Van de respons wil 50% een afspraak (direct, op een beurs of telefonisch online) Van de afspraken converteert 10% tot klant (op termijn) Klanten binnengehaald: o.a TNT, Rabobank Nederland, Robeco Benaderwijze: persoonlijk en direct Succesvolle toplines: "Ik heb je hulp nodig", "Verbeteren online conversie" en "Behavioural targeting" TIP: Start een group. Hij is Online Marketing Nederland gestart met inmiddels > leden! 12

Zoeken en vinden 13

Zoeken en vinden 14 Lokatie (afh. van werkgebied) Interested in: “Consultants/Contractors / Deal-making contacts” / “Entrepreneurs” (alleen betaald account) “Current titles only” (NL en UK /synoniemen / afko’s) Company profile (follow – LEADS!) Groups Saved searches (met mailservice!) Boolean search werkt: AND OR NOT/- “… ….” (…..) *

Zoeken en vinden 15 site:nl.linkedin.com AND (inurl:in OR inurl:pub) -inurl:dir AND (current*(“IT Manager” OR "Hoofd Automatisering" OR CIO)) AND (“Utrecht area” OR “Amsterdam area”) AND (“consulting offers” OR “business deals”) site:nl.linkedin.com AND (inurl:in OR inurl:pub) -inurl:dir AND (current*(“IT Manager” OR "Hoofd Automatisering" OR CIO)) AND (“Utrecht area” OR “Amsterdam area”) AND (“consulting offers” OR “business deals”) site:twitter.com (bio*(CIO OR “IT Manager”)) AND (Location*(Netherlands OR Amsterdam)) site:twitter.com (bio*(CIO OR “IT Manager”)) AND (Location*(Netherlands OR Amsterdam)) In combinatie met Google AlertsGoogle Alerts

Research & Personaliseren Respect Hoe doe je ‘t op een netwerk event / seminar / beurs Research naar de prospect / contactpersoon wieowie.nl / 123people.com / pipl.com (N.B.: wie-o-wie max 15 x per dag) wieowie.nl123people.compipl.com Gepersonaliseerd Ga uit van de behoefte van je prospects Indirect is vaak beter dan direct (2 e lijn!) Bellen is vaak beter dan mailen Bel tussen 8.00 en 9.00, en en na Beltrucs: foute 06-nummer, willekeurige directe lijn methode (bellen, mailen, SMS-en) “Cliff hanger”/verleiden) Conversatie (gesprek) starten 16

Research & Personaliseren Contact Search String voor Google: "Bas Westland" ( OR OR telephone OR phone OR mob OR mobile OR mobiel OR cell OR "06" OR telefoon OR adres OR address OR postcode OR "zip code" OR "postal code" OR contact OR "contact details" OR contactgegevens OR "contact gegevens" OR GSM OR personalia OR "persoonlijke gegevens") adres controleren: address checker address checker Structuur van de achterhalen: (mail OR OR “ ”) (mail OR OR “ ”) 17

Huiswerk Ga op zoek naar een “target” binnen LinkedIn, bij voorkeur in de 2 e lijn Doe research naar je target middels je 1 e lijn of web research Benader hem of haar gepersonaliseerd voor een kennismaking Ter voorbereiding op sessie 3: Maak een Google-account aan, als je dat nog niet hebt (Gmail hoeft niet) 18