Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorlichting sectorkeuze Mavo en Mavo/HAVO Klas 2
Advertisements

Voorlichting sectorkeuze Mavo en Mavo/HAVO Klas 2
Co -Teaching Praktisch, actief middel in de klas voor het vergroten/versterken van het handelingsrepertoire van de leerkracht.
Dyscalculie.
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
Autheur: Peter Zijsling
Informatiebundel Relatie Onderwijs-Arbeid
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Kosmische Stralen onderzoek met middelbare scholen
Kinderarbeid.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Ecosystemen simuleren in de klas Yuri Matteman De Praktijk Caspar Geraedts Vrije Universiteit NIBI-onderwijsconferentie 11 januari 2013.
Vraagt onderwijsvernieuwing om gedragsverandering? 11 januari 2014 Marcel Kamp en Herman Schalk.
Traject software. Openingsscherm Kies voor “Voortgangsvragen”, “Uitwerkingen en toelichting”, “Formulieren”, “Extra opdrachten” of “Opdrachten doorstroom.
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Rijker zaakvakonderwijs
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
TEACHERS TEACHING WITH TECHNOLOGY Toetsen met een lege GR.
Wat is digitale didaktiek?
Informatievaardigheden
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Samenhang voor de N-profielen Opdracht voor dit project: NVON: samenhangend onderwijs binnen het exacte gebied Min. Van onderwijs: ontwikkelen van “robuuste.
Ik als docent Als leerling op school Als docent die mij inspireerde Als de docent die ik wou zijn Als de docent die ik niet wil zijn Wat mij het leukste.
Kwantumfysica Cathy Baars Docent Natuurkunde Martinuscollege
Onderwijs? Als je weet wie je bent, kun je worden wie je wil zijn.
Nanoscience and technology werkgroep voor Woudschoten natuurkunde 2006 Ton van der Valk Junior College Utrecht
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2003 De nieuwste natuurkunde in je les?
Tom Meyer. Wat is Publisher  Wysiwygwissiewikjaren 80  DTP  Digitaal kantoor  Efficiënt communicatie middel.
Minor Internet Marketing
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
Samenhangend onderwijs in de natuurwetenschappen en wiskunde binnen de profielen?
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Bètasimulaties Jeroen Sijbers, Bètasteunpunt Wageningen.
Optische “illusie” met spiegels
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Teachers Teaching with Technology™ Simulaties en klassieke kansproblemen.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Teachers Teaching with Technology™
Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland.
Optica met de TI-nspire Cathy Baars Martinuscollege.
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
Ondersteunende communicatie in het speciaal onderwijs Mogelijkheden van app’s als ondersteuning van de communicatie voor leerlingen in het speciaal onderwijs.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Babette Meijer: en Jaco Scheer
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Onderwijs in ondernemerschap Onderwijs over ondernemerschap
Meten met de TI-nspire CX en de Lab Cradle
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
De M in STEM Cathy Baars.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Nanoscience and technology werkgroep voor Woudschoten natuurkunde 2006
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Voorlichtingsavond 4 mavo
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Didactiek Lesformulier.
Agenda Welkom Praktische zaken PTA’s Vakkenpakketkeuze
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Agenda Welkom Praktische zaken PTA’s Vakkenpakketkeuze
Forensisch onderzoek Cathy Baars. Forensisch onderzoek Cathy Baars.
Technasium op het GRC.
Hoofdstuk 4- les 1 Stroomkringen.
Cijferloos lesgeven bij talen
Wiskundige kunst Cathy Baars. Wiskundige kunst Cathy Baars.
Dyslexiebeleid Open Huis.
Transcript van de presentatie:

Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer

Teachers Teaching with Technology™ Agenda Voorstellen (5 min) Overzicht van te bouwen simulaties (10 min) Zelf bouwen (30 min) Toepassing in het onderwijs (15 min, Jaco) Afsluiting (2 min)

Teachers Teaching with Technology™ Voorstellen Cathy Baars Natuurkunde docent Onderzoekscoördinator T3-instructeur Jaco Scheer Natuurkunde docent APS School at sea

Teachers Teaching with Technology™ Modellen en simulaties. Rechte lijn Parabool Inhalen Lenzenstelsel Breking Station Schatkaart

Teachers Teaching with Technology™ Toepassing in het onderwijs Doel van je opdracht, wat wil je je leerlingen leren? Welke doelen kun je hebben? Kies een doel Maak homogene groepen Werk met elkaar een opdracht bij een simulatie uit. Kies zelf welke simulatie

Teachers Teaching with Technology™ Afsluiting Verdere informatie bij: Cathy Baars: Jaco Scheer: