Ruben De Clercq.  Mytylscholen  Ontwikkelen van programma  Controle groep  16 maanden Ruben De Clercq.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Advertisements

Welkom nieuwe leerlingen!
Hier de titel van de presentatie
Seksuele diversiteit Homoseksualiteit Didactiek gedrags- en maatschappij- wetenschappen Isabel Rots 1.
TTijd van nieuwigheden SSociale wantoestanden OOntdekkingen VVan kinderarbeid naar leerplicht NNaar beter leven.
“Stretchen of stollen”
KONINKLIJK ATHENEUM PITZEMBURG MECHELEN BOUW MET ONS MEE AAN EEN STEVIGE TOEKOMST 3 de graad.
DIDACTIEK=MANAGEMENT
Gedragsproblemen en emotionele. problemen bij kinderen in Mytyl- en
A LS JE NIET KUNT ZIEN DAN BEKIJK JE HET MAAR Experimenteel onderzoek naar de effecten van ernst, persoonlijke verantwoordelijkheid en openheid op stigmatisering.
Preventieprogramma’s voor kinderen van alcoholverslaafde ouders.
Selectieve en geïndiceerde preventie van problematisch middelengebruik bij jongeren Kind en Adolescent.
Indicatoren van ontwikkeling bij adolescenten
Arousal, angst & stress Definities
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Ronde tafel 22 oktober ‘Waar het echt om gaat, is met het blote oog niet te zien’ ( Antoine de Saint-Exupery, Le Petit Prince)
in relatie tot een actieve leefstijl
Hoogsensitiviteit: Oorsprong en betekenis
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Maandag, 2 december How easy it is… Welke kenmerken van de adolescentie zie jij in dit filmpje?
Gegeneraliseerde angststoornis
recipients’ impressions of senders’ likability
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
Professioneel persoonlijkheidsprofiel
Paul Andreoli & Benno Wiegers
24-uurs sessie 16/17 april Rabobank Noordenveld West Groningen Startworkshop Energie!
Theorie van de kunstprofessional Werkdag LOK 18 november 2009 Diederik Schönau.
Relaties en seksualiteit bij mensen met een verstandelijke beperking
Workshop eTwinning Schoolpartnerschappen in Europa.
Het Chronisch-vermoeidheidssyndroom
Diversiteit & Discriminatie
Stel je eens voor… Inleef-opdrachten in de geschiedenisles ILO alumniconferentie 2015.
Meer inzicht en grip op financiële redzaamheid. Programma Welkom Inleiding Voorstelrondje Armoede/schulden Signaleringslijst Financien Afronding.
Passend onderwijs in swv Helmond-Peelland vso Arrangementen extra ondersteuning basisondersteuning TLV ACT School 1 oktober 2012 VSO 5,21% LGF 2,27% 92,52%
Week 7 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Effectiviteitsonderzoek voorlezen aan huis
Bronnen van stress bij jeugdigen Femke Vanschaemelhout.
Effect van een reactiveringsprogramma Bij mensen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Chronische ziekte en lichamelijke handicap – M. Elich en G. Sinnema
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Zorg op maat voor depressieve ouderen van levensbelang. Hannie Comijs.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Autisme in het Voortgezet Onderwijs Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009.
In schooljaar hebben in Drenthe 300 mbo- studenten de opleiding zonder diploma verlaten.
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
BOSK - Vereniging van motorisch gehandicapten en hun ouders De BOSK geeft kleur, al 55 jaar! Vereniging van mensen met een lichamelijke handicap The unpaid.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
HEARTFUL LEVEN MINDFUL DENKEN Lore Theunis 1 BaSWa
Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid.
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Oorzaken van criminaliteit”. De powerpoint bevat de basisstof die je moet kennen om het centraal schriftelijk.
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Schakelklassen, zomerscholen en onderwijstijdverlenging
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Wlkm p d nfvnd vn ht zsd lrjr
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Aanvaarding.
De Mindset voor Presteren in het Klaslokaal
Optimaal leren Guido van ‘t Leven
Lezing NKSR Kansen voor persoonsvorming
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid
Door Amos de Jong & Bart Jansen
Sanne van Beek en Willisa Kragt
‘(a)n individual may be troubled by the problem of crime, but not be in the least afraid of being personally victimized’ Fürstenberg 1971:603.
Transcript van de presentatie:

Ruben De Clercq

 Mytylscholen  Ontwikkelen van programma  Controle groep  16 maanden Ruben De Clercq

 Beleving van succes  Controlegroep  Weinig gemotiveerd  Weinig zelfvertrouwen P.B. (1988). Control, means-ends, and agency beliefs: a new conceptualisation and its measurement during childhood. Journal of Personality and Social Psychology, 54, Ruben De Clercq

 Dagelijks taalgebruik  motivatie = verschillende deelaspecten 1. Ervaren controle 2. Eigen schoolse competentie Ruben De Clercq

 Grote diversiteit: 1. Aard 2. Ernst Meest voorkomend: 1. hemi-, tetra- en quadriplegie, 2. spina bifida, 3. progressieve spierziekten 4. motorische retardatie. Ruben De Clercq

1. Nauwelijks controle over lichaam 2. Nauwelijks controle over sommige delen 3. sociale, emotionele, perceptuele en/of lichte cognitieve problemen. Ruben De Clercq

 Geen zware verstandelijke handicap  Representatief  Wetenschappelijk bewezen Weisz, J R., & Cameron, A.M. (1985). Individual differences in the student's sense of control. Human Development, 25, Ruben De Clercq

 Leerlingen mytylscholen = heterogene groep  Harter (1978)  Nieuwe ontdekking P.B. (1988). Control, means-ends, and agency beliefs: a new conceptualisation and its measurement during childhood. Journal of Personality and Social Psychology, 54, Ruben De Clercq

 vertrouwen in de eigen competentie  ervaren controle  inzicht in en gebruik van taakrelevante informatie Ruben De Clercq

 Bedankt voor uw aandacht. Ruben De Clercq