Ruben De Clercq
Mytylscholen Ontwikkelen van programma Controle groep 16 maanden Ruben De Clercq
Beleving van succes Controlegroep Weinig gemotiveerd Weinig zelfvertrouwen P.B. (1988). Control, means-ends, and agency beliefs: a new conceptualisation and its measurement during childhood. Journal of Personality and Social Psychology, 54, Ruben De Clercq
Dagelijks taalgebruik motivatie = verschillende deelaspecten 1. Ervaren controle 2. Eigen schoolse competentie Ruben De Clercq
Grote diversiteit: 1. Aard 2. Ernst Meest voorkomend: 1. hemi-, tetra- en quadriplegie, 2. spina bifida, 3. progressieve spierziekten 4. motorische retardatie. Ruben De Clercq
1. Nauwelijks controle over lichaam 2. Nauwelijks controle over sommige delen 3. sociale, emotionele, perceptuele en/of lichte cognitieve problemen. Ruben De Clercq
Geen zware verstandelijke handicap Representatief Wetenschappelijk bewezen Weisz, J R., & Cameron, A.M. (1985). Individual differences in the student's sense of control. Human Development, 25, Ruben De Clercq
Leerlingen mytylscholen = heterogene groep Harter (1978) Nieuwe ontdekking P.B. (1988). Control, means-ends, and agency beliefs: a new conceptualisation and its measurement during childhood. Journal of Personality and Social Psychology, 54, Ruben De Clercq
vertrouwen in de eigen competentie ervaren controle inzicht in en gebruik van taakrelevante informatie Ruben De Clercq
Bedankt voor uw aandacht. Ruben De Clercq