Teachers Teaching with Technology™

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Volledige terugkaatsing
Advertisements

Manoeuvre: in rechte lijn achteruit rijden
Zinsdelen.
Visual Knowledge Building
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Construeren van licht.
Voorwerpen zien via een spiegel
Middeleeuwse steden H5 par. 5.3.
bezoek aan ‘t Heim groep 4 t/m 6 Annie M. G
Licht.
Evenwijdige lichtbundel
Wat zie je precies ???.
Wiskunde met spiegels (Bert Wikkerink)
Presentatie Inhouden en vergrotingen.
Hoofdstuk 4 Licht Lenzen en camera’s
Escher.
Kleuren van het spectrum. 2. van voorwerpen. 3. Einde.
Kan je uitleggen wat diffuse weerkaatsing is
Kenmerk 18 De Renaissance Les 2: Leonardo da Vinci
Ifgnschappen spiegelbeeld
Spiegel: terugkaatsing
Newton klas 4H H3 Lichtbeelden.
Terugkaatsing en breking
Twee spiegels maken een hoek van 60 °
De lens: Bekijk het vooral positief
De lens: Bekijk het vooral positief
Gemaakt door mandy voorburg.
Spiegel: terugkaatsing
Annemieke de Goede Robin van wees Samya ghilane Jippe schut
Licht (onderbouw) 1. Schaduw 2. Kleuren 3. De vlakke spiegel
Optische illusie Tekenopdracht groep 7.
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Mijn spreekbeurt gaat over ….....
“terug in beeld brengen”
Tijd van wereldoorlogen, Agenda Huiswerk vragen 6 t/m 8 pagina 272 New Deal Vragen 9 t/m 11 pagina 273 Opdracht omschrijving personen/begrippen.
Tijd van ontdekkers en hervormers – de vroegmoderne tijd
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer.
OPTICA Deel 2 -lichtbreking.
Optische “illusie” met spiegels
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Kenmerk 18 De Renaissance Les 40: Leonardo da Vinci.
MODUUL 6 AFGESCHUINDE PIJP.
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Hoofdstuk 2 Licht en kleur.
Poëzie “Hoe breek ik een gedicht open?”.
Portret in beeld THTEX.
Algemene uitleg en opdracht 10
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Kunst, Kennis, Kunde 2 hoofdstuk 2 pagina les 7
LEONARDO FIBONACCI ITALIAANSE WISKUNDIGE GEBORE IN PISA ( )
H8 Licht Nova Licht en kleur.
volgende bladzijde terug
Voorwerpen zien via een spiegel
Twee spiegels maken een hoek van 60 °
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Voorwerpen zien via een spiegel
Spiegelbeeld 23:04.
Reflecteren is terugkaatsen. Twee soorten:
Kan je uitleggen wat diffuse weerkaatsing is
LICHT - spiegelbeeld Het spiegelbeeld.
De Spiegelwet.
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Hoofdstuk Hoofdstuk 8 Licht Wat gaan we vandaag doen? Opening
LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Wat heb je nodig? Papier, pen/ potlood, tijdschriften en een computer.
volgende bladzijde terug
Anders Kijken Je ziet meer als je eenmaal ergens op gewezen bent.
Eerst balk, kubus, prisma en cilinder herhalen
Transcript van de presentatie:

Teachers Teaching with Technology™ Anamorfose

Wiskunde met spiegels Bert Wikkerink Teachers Teaching with Technology™ Anamorfose Wiskunde met spiegels Bert Wikkerink

Anamorfose Teachers Teaching with Technology™ Een anamorfose is een afbeelding die je vanuit een bepaald standpunt moet bekijken. De betekenis van het woord anamorfose is: terug in beeld brengen. Het woord stamt van het Griekse 'ana' (terug) en 'morfein' (vormen). Anamorfosen zijn globaal onder te verdelen in twee soorten: - Anamorfosen waarbij geen hulpmiddel vereist is. - Anamorfosen waarbij wel een hulpmiddel vereist is. (Vaak een spiegelende cilinder.)

Anamorfose Teachers Teaching with Technology™ De eerste soort kan vanuit een bepaalde hoek worden bekeken. De oudst bekende is van Leonardo da Vinci en is van omstreeks 1485. Het is een afbeelding van een kinderhoofdje en een oog:

Teachers Teaching with Technology™

Teachers Teaching with Technology™ 8, De Ambassadeurs Hans Holbein

Teachers Teaching with Technology™

Teachers Teaching with Technology™

Teachers Teaching with Technology™ 8, De Ambassadeurs Hans Holbein

Teachers Teaching with Technology™

De tweede soort kan alleen bekeken worden met een hulpmiddel. Teachers Teaching with Technology™ Anamorfose De tweede soort kan alleen bekeken worden met een hulpmiddel. Meestal een spiegelende cilinder

Teachers Teaching with Technology™ Anamorfose

Teachers Teaching with Technology™ Istvan Orosz

Teachers Teaching with Technology™ Cilinder anamorfose

Hoe lopen de lijnen op papier zodat je ze in de spiegel recht ziet? Teachers Teaching with Technology™ Hoe lopen de lijnen op papier zodat je ze in de spiegel recht ziet?

Onderzoek Even proberen: Een rooster ! Vermoeden: Klopt dat wel? ….. Teachers Teaching with Technology™ Onderzoek Even proberen: Een rooster ! Vermoeden: Klopt dat wel? …..

Spiegelen Teachers Teaching with Technology™ Hoe zat het ook alweer met de gewone spiegel?

Onderzoek Teachers Teaching with Technology™ Vereenvoudigen? Prisma i.p.v. cilinder ! prisma

Teachers Teaching with Technology™ De constructie Opdracht Cilindrisch spiegelden

Teachers Teaching with Technology™ Spiegelen

Construeren met TI-Nspire Teachers Teaching with Technology™ Construeren met TI-Nspire Het transformatierooster

Teachers Teaching with Technology™ Objecten spiegelen

Teachers Teaching with Technology™ Wat als de binnenkant de spiegel is?

Teachers Teaching with Technology™ Wat als de binnenkant de spiegel is?

Teachers Teaching with Technology™ Anamorfose in de praktijk

Teachers Teaching with Technology™ Einde b.wikkerink@csgliudger.nl