Conflicthantering 2015-2016 DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui h.el-gharbaoui@hr.nl Med.hro.nl/gharh.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Het maken van een spreekbeurt
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 digitale fotografie en bewerking les 3.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Het perspectief van de oudere
Coaching week Rotterdam Academy.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 3 De innovatieopdracht.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Week 1 Pascal van Schajik
Conflicthantering
Pemprl.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
CONFLICTHANTERING ‘15-’16 DT Bijeenkomst 3: Persoonlijke aspecten.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Bijeenkomst 1: Diagnostiek van een conflict.
Meerdaagse Conflicthantering Dag 2
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Meerdaagse Conflicthantering
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 7 Onderdeel : conflicten
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Eigenaardig hoe dit uitkomt. Zelfs als je niet religieus bent, zou je dit moeten lezen …
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 digitale fotografie en bewerking les 4.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Thema Roos van Leary in de klas
Creatief Ketengericht Ondernemen
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Laaggeletterdheid en de BPV
Keuzethema: differentiatie
DOEN?! Coachtraining Dag 1
Coachtraining DOEN?! Dag 3
RÜya Bijeenkomst 4 Ouders.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Gedragsproblemen en stoornissen
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Leerwinstmeeting 22 november Lemerlerveld CKO & SLO
Loopbaan en burgerschap les 3
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

Conflicthantering 2015-2016 DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui h.el-gharbaoui@hr.nl Med.hro.nl/gharh

Uitslag Killman-test, Indeling trio’s Oefenen met conflictstijlen Programma Terugblik 7-I analyse Gedrag roept gedrag op Inleidende Film Uitslag Killman-test, Indeling trio’s Oefenen met conflictstijlen Beoordelingsformulieren Terugkoppeling en vooruitblik Issue= eigen belang of belang voor de ander

Terugblik 7-I analyse Vragen en inzichten?

Gedrag roept gedrag op….. De Roos van Leary Oefening: A=aanleiding B=Belief (wat denk je/ voel je) C=Reactie/gedrag gedrag issue relatie Haaien doordrukken winst verlies Schildpadden vermijden verlies verlies Kwallen/vossen snel compromis v/w v/w Uilen door-/ uitpraten winst winst Teddyberen aanpassen, toegeven verl. winst                                                                         1. De sector Boven-Samen (BS).

Inleidende Film: ”Mijn dochter buikdansen?” Zie N@tschool. Dag 1. Wat zou jij doen als je dochter was? Wat als je vriend(in) van het meisje was? Wat als je vader was? Wat als je Marco was? metafoor gedrag Issue Relatie Haai Doordrukken winst verlies Teddybeer Toegeven winst? Schildpad Vermijden Kwal/ Vos Snel compromis beetje Uil: Doorpraten

Uitslag Killman-test, Indeling trio’s De test: Jouw volgorde in conflictstijl: Wedijveren Aanpassen Vermijden Compromis zoeken Samenwerken Uitwisseling in trio’s: Succes = voordeel van, en Nadeel van jouw conflictstijl Metafoor gedrag Haai Doordrukken Teddybeer Toegeven Schildpad Vermijden Kwal/Vos Snel compromis Uil: Doorpraten

Oefenen met conflictstijlen In ieder vak gaat een “deskundige hulpbron” staan. Haaien Schildpadden Kwallen/ Vossen Uilen Teddyberen Student brengt casus in, vertelt hoe hij/zij nu (conflictstijl) reageert, Zoekt in de groep “tegenpartij” Probeert andere stijl, eventueel met steun van ‘de deskundige’. In zestallen

Tot slot Uitleg van het Beoordelingsformulier en invullen

Tot slot Wissel mailadressen uit ivm 7-I feedback Uitleg van het Beoordelingsformulier, samen invullen Wat neem je van vandaag mee? Huiswerk volgende x:  Giebels: hoofdstuk 3. http://www.123test.nl/leary/ en http://www.123test.nl/persoonlijke-waarden- test/ https://www.123test.nl/jung- persoonlijkheidstest/index.php Ook deze op N@tschool plaatsen en op reflecteren. Begin met de toetsopdracht "persoonlijke aspecten" (bijlage 2).

Afsluiting Wat was voor jou het belangrijkste van vandaag? Waar ga je komende week (beter) op letten / Welke conflictstijl ga je (bewuster) uitproberen? Huiswerk: Zijn mailadressen van het trio uitgewisseld en afspraken m.b.t. bespreken analyse duidelijk? Huiswerk: Begin met bijlage 2: persoonlijke aspecten (zie studiehandleiding), Huiswerk: Giebels: 3.4 – 3.10. Maak onderstaande test, plaats op N@tschool en reflecteer op ‘herkenning’. (heb je al voor een test gedaan, zie shl) en http://www.123test.nl/persoonlijke-waarden-test/ Beoordelingsformulier inleveren!