Assortiment dat wat er te koop is.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optimaliseren van het assortiment
Advertisements

Auteurs: Rinnert Deelstra Tamanna Zirak
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
Training Omgaan met service
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Product, merk en assortiment
Verf.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
MedMec01-2 Les schema per week
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Voorraadbeheer en bestellen
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Goederenverwerking H1 Voorraadadministratie bijhouden Manager Handel.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Voorraadbeheer en bestellen
Goederen en inkoop H7 Rendement inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Fase 1 Ken de (detail)handel
retailmarketing paragraaf 2.6 winkelformule ken de formule
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
MARKETINGMIX.
HS 3 Het verkoopgesprek.
Voorraadbeheer en bestellen
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Bounce rate verlagen: is SEO de oplossing?
Periode 1 Ken de (detail)handel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
1 DE LEERJAAR VERSIE 1 Woordpakket 7 Kijk goed en schrijf het woord. www. Sclera.be.
Ondernemen moet je doen
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Distributie kengetallen
expertles handelskanalen en inkoop-/verkoopprijs
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
PP Thema 2 ZW klas 3. §1 Organismen ordenen Een organisme is een levend wezen. Ordenen is organismen in groepen indelen. Je doet dit door naar de kenmerken.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
H3 Financiering van een bedrijf
Biolgie voor Jou. VMBO-BK.
Trends.
Trends. Trends Trends door de jaren heen Mode:
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Grote verhalen.
Begroten & Budgetteren
Thema 3 ecologie.
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Economie en ondernemen
Presentatie en marketing
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Goederenstroom Hoofdstuk 4 Derving.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Goederenstroom en voorraadbeheer
Kunstmeststoffen Les 4 test.
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Assortiment dat wat er te koop is. Soort winkel Doelgroep trends

Soorten assortiment: Kernassortiment Randassortiment Branchevreemd assortiment Proefassortiment Uitlopend assortiment Winkeldochters.

Branchevreemd assortiment: Kernassortiment: Bepaald het grootste deel van de omzet. Dit assortiment wordt het meest verkocht. Rand assortiment: Bepaald een klein deel van de omzet. Dit assortiment heeft een relatie met het kernassortiment. Branchevreemd assortiment: Heeft geen relatie met het kern- of randassortiment

Uitlopend assortiment: Proefassortiment: Assortiment dat tijdelijk wordt opgenomen om te kijken of het toegevoegd kan worden aan het kernassortiment. Uitlopend assortiment: Assortiment dat niet of nauwelijks nog verkocht wordt en langzaam uit het assortiment verdwijnt Winkeldochters: Onverkoopbaar artikel dat nog steeds in de winkel ligt. Komt steeds minder voor vanwege meerdere uitverkoop momenten. Weer verkoopbaar maken door ze te “pimpen”

Omvang van het assortiment: Diepte van het assortiment Breedte van het assortiment Lengte van het assortiment

Breedte van het assortiment: Hiermee bedoelen we de verschillende artikelgroepen die er te koop zijn in een winkel. Bloemen, planten, vazen, potten, enz. Weinig verschillende artikelgroepen…………smal assortiment Veel verschillende artikelgroepen……………..breed assortiment

Diepte van het assortiment: Hiermee bedoelen we de verschillende kwaliteiten binnen een artikelgroep. Bloemen………..30 verschillende soorten Planten…………..25 verschillende soorten Vazen………………10 verschillende soorten Weinig verschillende kwaliteiten…………….ondiep assortiment Veel verschillende kwaliteiten………………….diep assortiment

Lengte van het assortiment: Hiermee bedoelen we de voorraad van ieder artikel. Weinig voorraad………kort assortiment Veel voorraad ………….lang assortiment

Opdracht: Maak een moodboard waarin je het assortiment van jouw winkel in beeld brengt. Schrijf hierbij een motivatie waarin je gebruikt maakt van de begrippen uit de theorie.