PRAKTISCHE AGRESSIE REGULATIE TRAINING VOOR JONGEREN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Advertisements

Zeer Intensieve Behandeling
intensiteit,uitingsvormen en gevolgen
Taghon Geert 2011.
Herstelondersteunende zorg
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
Begeleiders in Beeld.
Startles Sociale Hulp 1.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Welkom bij Leefstijl.
VZW ARKTOS Vier provinciale vormingscentra
De juiste koers! Een initiatief van de GSN Management Group BV.
Alcohol, drugs en seksualiteit
Leer- en gedragskenmerken
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Antisociaal gedrag bij kleuters op school
Marijke Vande Voorde Psychologe / GON-begeleidster MPI De Mast
Het Equipprogramma en gewetensontwikkeling
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Opvoeden van drukke kinderen
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Een eigen persoonlijkheid
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Welkom bij.
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
De zin en onzin van bewegen bij MS
Rots & Water Marien Lokerse.
Gevaarlijke liefde Humanitas Eindhoven
Dossier Empowerment.
TOPs! Positief denken, doen en leren van elkaar
Methodische gespreksvoering
Doelen Het stimuleren van een positieve sfeer in de klas
Het Chronisch-vermoeidheidssyndroom
Mijn kind wordt een puber…wat nu
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Visie: Kinderen en jeugdigen behoren op te groeien in een (pleeg)gezin. Uitgangspunt voor de dienstverlening is daarom het gezin, de school en de buurt,
Ontwikkeling en de basisschool
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Pesten is kindermishandeling Elyne Deloddere1BASWB RHIZO-projectgroep.
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Leren volharden en doorzetten Ruzie en moeilijkheden niet zien als reden om op te geven, maar als kans om aan de relatie te werken.
Rots & Water Cyntia Bijl-Nouws Uitnodiging kijk-dag SoVa Donderdag 14 april 2016 Volgt uw zoon/ dochter SoVa-training.
Basismethodiek YOUTURN
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Ouderavond S2 Welkom 3 september  Kenmerken L.W.O.O. Antoon Schellenscollege  Structuur van de school (ASC)  Mentorfunctie  Hoe verloopt een.
Mentorproject/Coachingsproject Fioretti College Veghel.
Psychiatrische intensieve behandeling voor autisme of Het PIBA-model Embregts P. en Nieuwenhuijzen M. (2008) Boek: Begeleiding van kinderen en jongeren.
Behoeften van de doelgroep & activiteiten
Motorisch leren bij pupillen
Vrouwen en jongeren in Myanmar ondersteunen in het sterk en dapper zijn. Dat is wat Precious Stones doet.
Rayandro ( ): wat ga je doen als je een kind hebt youtube
Doelen behalen met activiteiten
Instructie: Als kinderen voor zichzelf willen bijhouden hoe snel, of hoeveel rondjes ze iedere dag rennen, kan dit met dit sjabloon. Een leerkracht kan.
Doelen behalen met activiteiten
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Efeziërs 4: Lieg niet meer tegen elkaar, maar wees eerlijk.
Rayandro ( ): wat ga je doen als je een kind hebt youtube
Evaluatie circuittraining oktober 2017
Waarom worden mensen crimineel?
I like….
Prestatiegedrag.
Aangeboren of aangeleerd?
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
DOCENTENWORKSHOP Wat je kunt verwachten van…
Reis- en Projectweek Thuisproject.
Transcript van de presentatie:

PRAKTISCHE AGRESSIE REGULATIE TRAINING VOOR JONGEREN JEZELF DE BAAS PRAKTISCHE AGRESSIE REGULATIE TRAINING VOOR JONGEREN

WAT IS JEZELF DE BAAS? “Jezelf De Baas” is een psycho-fysieke training voor jongeren in de leeftijd van 10 tot 25 jaar met agressieproblematiek controle over jezelf door te doen! uitdagende en aantrekkelijke verdediging sporten zoals aikido, judo en karate vaardigheden om beter om te gaan met hun boosheid

VOOR JONGEREN DIE…. een negatief zelfbeeld hebben geen rekening houden met zichzelf geen rekening houden met anderen problemen met autoriteit hebben snel beledigd zijn anderen uitlokken anderen misleiden goedgelovig zijn alcohol en drugs gebruiken stelen liegen baldadig zijn

PROGRAMMA INHOUD Fase 1: Relatie opbouwen met de deelnemers Fase 2: Aanleren van sociale vaardigheden Fase 3: Het verkrijgen van impulscontrole Fase 4: Aanpassen van het moreel redeneren Beloningssysteem

HET WERKBOEK

VRAGEN? SHERANDEL ROSA sherandel.rosa@urbanskillsz.com