Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3 Leer jezelf kennen www.med.hr.nl/vrije
Vandaag * Materiaal voor 3 FM Serious Request * POP * Thema kernkwaliteiten * NOA-test * Schema gesprekken
https://kominactie.3fm.nl/actie/sph-voor-serious-request
LeeR jezelf kennen SLC inleveropdracht 1 Zelfbeeld * Autobiografie * Zelfbeeldtest en andere testen * Cultureel Venster * Feedback van anderen
Leer jezelf kennen als SPH’er 2. Verschil basiscompetenties en SPH- competenties Verwerk de feedback van de vorige bijeenkomst
Leer jezelf kennen als sph’er 3. Doel: Basis voor POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) Portfolio
Hoe ziet je start POP er uit? Dat doe je door leerdoel 1, 2 en 3 en de persoonlijke leerdoelen SMART in te vullen.
Hoe bedenk je passende leerdoelen? Uitgaan van het eindniveau jaar 1 Denk aan kennis, vaardigheden, attitude Wat kan ik al en wat wil ik ontwikkelen? Hoe zien anderen dit? Hoe krijg ik zicht op mezelf? Wat heb ik nodig om te groeien? Welke stappen wil ik maken om het doel te behalen? etc.
Kwaliteiten en passies....
Wat zijn kernkwaliteiten? Kernkwaliteiten zijn de specifieke sterktes die iemand kenmerken (Daniel Ofman). Ze maken je tot wat je bent en zijn dynamisch. Het zijn ook de positieve punten die een ander het eerst over je zal zeggen als hij ernaar gevraagd wordt. Bijvoorbeeld dat je een erg creatief, bijzonder geduldig of zeer besluitvaardig persoon bent. Iedereen heeft wel een aantal van deze kwaliteiten.
Voorbeeld
Opdracht 1: Maak twee kernkwadrantEn Ga in viertallen bij elkaar zitten. Help elkaar bij het invullen van een kernkwadrant, stel vragen. Als jullie klaar zijn, ga in gesprek a.d.h.v. de volgende vragen: - Wat betekent deze kwaliteit voor mij? - Hoe ga ik werken aan de uitdaging? - Welke leerdoelen kan ik formuleren?
Opdracht 2 Maak individueel de NOA-test Je ontvangt een login van je SLC’er Op je telefoon, computer Neem even de tijd....
Tot slot….. POP aan de hand van het POP-format (bij bronnen natschool) * Verwerk de resultaten van vandaag, inclusief NOA-profiel in SLC-opdracht 2: POP aan de hand van het POP-format (bij bronnen natschool) * Neem je concept POP mee naar de vierde bijeenkomst !