Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Advertisements

Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Preek thema: Zeker weten?.
Ho 8: Portfolio.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Samenvatting ‘Communiceren kun je leren’
Help Selina’s eerste les
Tatiana Constandse John Ouderling.
Onze doelen en visie in beeld
ABV – SLC opdracht : Hoe stimuleren en coachen we de competentieontwikkeling bij studenten op zodanige wijze dat deze daar zelf vorm en inhoud aangeven?
les 7 visie,concept,product
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
VERSTERK WAT WERKT.
Studie Loopbaan Coaching
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Solliciteren: wat wil ik?
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Pemprl.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Psychologieles 7 lesweek 7
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Week 4 Conversatieanalyse - interactie in de klas.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
KERNKWADRANTEN.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Mondzorg - persoonsgericht
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Communicatie 3e les.
SLC ASSESMENT Door Peter Smaal.
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Covey trainingsavond.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PROEVERIJ.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Communicatie 3e les.
gesprekstechnieken Les 2
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
SMART – leerdoelen opstellen
TOOL – Kernkwaliteiten ontdekken
Transcript van de presentatie:

Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3 Leer jezelf kennen www.med.hr.nl/vrije

Vandaag * Materiaal voor 3 FM Serious Request * POP * Thema kernkwaliteiten * NOA-test * Schema gesprekken

https://kominactie.3fm.nl/actie/sph-voor-serious-request

LeeR jezelf kennen SLC inleveropdracht 1 Zelfbeeld * Autobiografie * Zelfbeeldtest en andere testen * Cultureel Venster * Feedback van anderen

Leer jezelf kennen als SPH’er 2. Verschil basiscompetenties en SPH- competenties Verwerk de feedback van de vorige bijeenkomst

Leer jezelf kennen als sph’er 3. Doel: Basis voor POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) Portfolio

Hoe ziet je start POP er uit? Dat doe je door leerdoel 1, 2 en 3 en de persoonlijke leerdoelen SMART in te vullen.

Hoe bedenk je passende leerdoelen? Uitgaan van het eindniveau jaar 1 Denk aan kennis, vaardigheden, attitude Wat kan ik al en wat wil ik ontwikkelen? Hoe zien anderen dit? Hoe krijg ik zicht op mezelf? Wat heb ik nodig om te groeien? Welke stappen wil ik maken om het doel te behalen? etc.

Kwaliteiten en passies....

Wat zijn kernkwaliteiten? Kernkwaliteiten zijn de specifieke sterktes die iemand kenmerken (Daniel Ofman). Ze maken je tot wat je bent en zijn dynamisch. Het zijn ook de positieve punten die een ander het eerst over je zal zeggen als hij ernaar gevraagd wordt. Bijvoorbeeld dat je een erg creatief, bijzonder geduldig of zeer besluitvaardig persoon bent. Iedereen heeft wel een aantal van deze kwaliteiten.

Voorbeeld

Opdracht 1: Maak twee kernkwadrantEn Ga in viertallen bij elkaar zitten. Help elkaar bij het invullen van een kernkwadrant, stel vragen. Als jullie klaar zijn, ga in gesprek a.d.h.v. de volgende vragen: - Wat betekent deze kwaliteit voor mij? - Hoe ga ik werken aan de uitdaging? - Welke leerdoelen kan ik formuleren?

Opdracht 2 Maak individueel de NOA-test Je ontvangt een login van je SLC’er Op je telefoon, computer Neem even de tijd....

Tot slot….. POP aan de hand van het POP-format (bij bronnen natschool) * Verwerk de resultaten van vandaag, inclusief NOA-profiel in SLC-opdracht 2: POP aan de hand van het POP-format (bij bronnen natschool) * Neem je concept POP mee naar de vierde bijeenkomst !