FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot Ondersteunt de procesorganisatie
USP’s Horizontaal (als totaaloplossing en/of binnen architecturen) Verticaal (totaaloplossing, minder dan 1 Euro per gebruiker per dag) Combineert registratie en logistiek Voor mens en machine Voor zeer eenvoudige maar ook complexe processen Flexibel, schaalbaar en werkplek onafhankelijk
Processen centraal (o ja) Registratieve Component (het WAT) Procesmatige Component (het HOE)
Processen centraal Registratieve Component (het WAT) Procesmatige (het HOE)
De zaak centraal Integratie Registratie De Zaak Productie Orchestratie
FLOWer karakteristieken Case handling karakteristieken Inzicht en overzicht Flexibiliteit Effectiviteit Workflow management karakteristieken Efficiëntie Algemene karakteristieken Inzetbaarheid Onderhoudbaarheid Schaalbaarheid
WFM traditioneel Management Informatie voorziening Externe systemen Mid Office Front Office Back Office Digitaal loket Management Informatie voorziening Externe systemen Algemeen portaal Workflowmanagement Persoonlijk klantportaal Document en dossiermanagement Gegevensmanagement Architectuur Medewerker portaal
WFM als broker WFM / PMS GMS DMS Front Office Broker / Mid office Back Office Innovatie Registratie Risico monitoring Facilitering WebApp. Klantportaal WFM / PMS Corporatie portaal Beheer en bestuur Financiers portaal DMS GMS Gemeente portaal FLOWer / DMS Fin. afhandeling Manager portaal FLOWer Medewerker portaal Belevingswereld Relatie beheer Marketing Belangen behartiging Aanspraak
FLOWer clients JAVA (beheer ontwerp) C++ VB Oracle HTML API Engine
Flexibiliteit Flexibiliteit moet aanwezig zijn in alle aspecten van proces- management: Uitvoering Procesontwerp Integratie Organisatie- inrichting Werkverdeling
Uitdrukkingskracht Technische Universiteit Eindhoven (W.M.P. van der Aalst e.a.) heeft 15 workflow management systemen geëvalueerd op basis van 20 werkstroompatronen (zie: www.tm.tue.nl/it/research/patterns) Objectief criterium: “Het moet mogelijk zijn om het patroon direct weer te geven in de procesmodelleeromgeving van het workflow management systeem (grafisch).”
Uitdrukkingskracht Evaluatie 15 workflow management systemen:
Referenties Min. v. Justitie (als engine, 35 processen) Gemeente A’dam/Leiden/Leeuwarden/Assen (als oplossing) UWV (volledig en als broker voor attended deel 2 oper. sites) ING (volledig en als broker, 4 oper. sites) Interpolis (volledig) Veel anderen…. Totaal 20.000 werplekken !
Web www.pallas-athena.com