Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ontwerp - beheer - analyseer
Advertisements

Inspiratiepakket #DW13 Een interactieve handleiding door Rob Declerck.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
 Afstuderen Zo zou ik willen dat mijn afstudeerjaar eruit ziet.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
ShareCare Idee zorgsite in 2005 Bedrijf opgericht in 2006 Zorgsite ontwikkeld en getest in 2006 Besluit gratis policy Lancering van de zorgsite op 30 januari.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
EYE.
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
Mediawijsheid - Cultuureducatie een happy match John Leek –
Project waardebepaling MUVERON Hengelo
Erfgoedinstellingen zoals musea, archiefinstellingen, heemkundige kringen, kerkfabrieken enz. zetten de deuren open en organiseren tal van activiteiten.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
Virtual Reality Systems woensdag 23 april Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met.
Samen werken aan een gezonde regio!
Wie zijn wij? Welkom Wie ben ik en wat is mijn functie (diegene die de presentatie geeft) Wat doen wij in dit bedrijf? Waarom geef ik deze presentatie?
Digitale duurzaamheid: (ook) een kwestie van organiseren Inge Angevaare, coördinator Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid DEN conferentie - 10 december.
Lenvis: ideeën van gebruikers Efrath Silver.
Hoofdstuk 2: Opgroeien in een gemedialiseerde wereld
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Erfgoed(educatie) in de basisschool!. Inhoud Wat is erfgoed? Soorten erfgoed Wat is erfgoededucatie? Erfgoededucatie als doel of middel Visie op erfgoededucatie.
Naar een nationale digitale bibliotheek Bas Savenije 21 oktober 2014.
Benjamin de Wit We Make VR Verbinden met informatie, G4-Congres 2014.
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
Social media presentatie
Scala en Drenthe Woensdag 17 december Kader ‘Oude wereld, nieuwe mindset’ Richten op kerntaken: meer rol als verbinder en ontwikkelaar. Regionale.
Interactive fencing experience Door Soner, Nour, Sheik & Matthijs.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Hot or Not Lissie Scholtes. Playstation Move Playstation Move komt uit in de herfst 2010 Door middel van 2 controllers met een lichtballetje er aan kan.
XTC Pillen herkennen met een smartphone
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
OCULUS RIFT JESSE MONTEYNE. Inhoud 1. Over Oculus Rift 2. Oculus producten 3. Voor- en nadelen 4. Gebruik 5. Competitie 6. Prijs.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
© Mulier Instituut, Utrecht Belemmeringen om te sporten & bewegen Platform Sportdeelname, 12 november Remko van den Dool November 2015.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Cultuur in Beeld Den Haag, 14 december Cultuurparticipatie in krimpgebieden.
Virtueel museumbezoek woensdag 16 december Virtueel museumbezoek Wat wordt bedoeld met virtueel museumbezoek? Achter de computer genieten van museumcollecties.
Virtual attraction Gastvrij met beacons en narrowcasting.
Wat is erfgoed? Door mensen vervaardigd, aangelegd en bedacht Erfgoed omvat alles waar we waarde aan hechten Erfgoed vinden we de moeite waard om te bewaren.
Computerspelletjes woensdag 24 februari Computerspelletjes De spelende mens.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
De tijd is rijp voor Open Cultuur Data Door: Tom Kunzler Studiemiddag Archieven en Open Data (29 oktober 2015)
Tendens  CES : Consumer Electronics Show  's werelds grootste Consumentenelektronicabeurs in Las Vegas. 
Onderwijs met Rap: Hip-Hop Headlines. ‘We starten de Week in Rap september vorig jaar te helpen studenten krijgen aangesloten op actuele gebeurtenissen’
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
EContentplus Chris De Loof Europeana en zijn sattelietprojecten Jubelparkmuseum, Brussel 8 januari 2009 Nationale ATHENA Workshop België.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Wij. Roverscoutswet Ik beloof* mijn best te doen een goede Roverscout te zijn, iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet. Ik wil.
Kenniscentrum Hogeschool Zeeland en NHTV Breda Met dank aan de Provincie Zeeland Marlies Sobczak-Boumans 19 december 2007 Expertmeeting “gezondheidstoerisme”
Waar gaat het over? Eind september 2015 kwamen de staats- en regeringsleiders samen in New York voor de jaarlijkse top van de Verenigde Naties. Daar.
Een regionaal landschap is een unieke streek: mooie landschappen, boeiende natuur, rijke cultuurhistorie Een regionaal landschap is een samenwerkingsverband.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Welkom bij The Dutch Dragons
Kia Tsakiridis | tapis plein vzw
Virtual Reality in het onderwijs
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
De geschiedenis van ICT
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
ERFGOED.
Visie mediawijsheid KB
En wat het kan betekenen voor senioren
Visie en inhoud ‘Maken en meemaken’
Hoe zit het werkveld praktisch in elkaar?
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
SJABLOON VOOR EEN SCHOOLREISJE
Bibliotheek en erfgoed
Titel presentatie.
Transcript van de presentatie:

Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015

●Open Monumentendag Breda 2015 (lokaal) ●Mijn Explorer (regionaal) ●The Bridge Europe (internationaal) Stad - Verleden - Publiek VR Projecten

14 december 2015 ●Games (Multiplayer online gaming) ●Training programma’s (sport, leger, luchtvaart) ●Films (Netflix) ●Makelaardij Trends

14 december 2015 VR-bril geintegreerd scherm: ●Oculus Rift ●Sony Playstation ●HTC Vive VR waar smartphone in de bril geschoven moet worden: ●Samsung Gear VR ●Google Cardboard Anders: ●Microsoft HoloLens (meer een Augemented Reality bril) Technologien

14 december 2015 Beeld en Geluid Missie Als beheerder van het Nederlands audiovisueel erfgoed houden wij de Nederlandse geschiedenis in beeld en geluid levend. Zo maken we het voor iedereen mogelijk hiermee te leren, ervaren en creëren.

labs.beeldengeluid.nl

DE COLLECTIE: 70% audiovisueel erfgoed > uur 2 miljoen foto's objecten

14 december 2015 Open Monumentendag Breda 2015

14 december 2015 ●Samenwerking Gemeente Brede, Whalebone & Greenstone, NHTV, Beeld en Geluid -->Triple Helix+ Open Monumentendag Breda 2015

14 december 2015 ●OMD Thema 2015: kunst & ambacht ●Installatie Breda: De eeuwige rol van water in Breda ●'Immersive' ervaring ter plekke met Google Cardboard ●360 graden video met geintegreerd archief materiaal Beeld en Geluid mbv greenscreen Open Monumentendag Breda 2015

14 december 2015 Mijn Explorer

14 december 2015 Mijn Explorer

14 december 2015 Mijn Explorer inbeeldengeluid.nl/mijnen

The Bridge Europe

7 December2015

Inspiration ‘New Babylon’

demo video

14 december 2015 Bezoek onze CultSpace!

14 december 2015 Discussie Wat is de toegevoegde waarde van een Virtual Reality beleving? Waarom zou een gebruiker/bezoeker een VR ervaring willen beleven? Waarom zou u in VR investeren? Wat zijn de risico's/minpunten van het gebruik van VR?

14 december 2015 Dank voor Volg onze Kennis en Innovatie labs.beeldengeluid.nl