Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Advertisements

Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
- - - Social Media.
Hoe kan het jou veranderen?
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Social Media.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
SOCIALMEDIA X. TOPIC 1 SOCIALMEDIA X SocialMedia Mening ? X.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Made by: BadBoysBroekhin
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Workshop sociale media Wat is sociale media? Docenten: Albert Gelderman Hans van Hest Koos Bronts Daphne de Bruijn.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Naam: Priya, Aradhana & Jamie.  Intro Dia 3 t/m 23  FacebookDia 24 t/m 57  TwitterDia 58 t/m 95  HyvesDia 96 t/m 125  AfsluitingDia 126.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Social media.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
WAT HEB IK AL? -Logo -Mijn eigen website - Daan Wolfs Music - Facebook pagina (zowel privé als zakelijk) - Facebook prive - Facebook zakelijk -LinkedIn.
SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presenstatie: Social Media Door: Broos, Reeve, Roos, Willem en Romy.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Operationeel plan DIMAGINI
Digitale tools: SlideShare
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Door Dave Lenssen

Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Social media is niet aleen informatie in de vorm van teksten, foto’s en video’s worden ook dagelijks verspreid. Er zijn heel erg veel social media sites, hier zijn een paar voorbeelden: Youtube, Facebook, Twitter en Linkedin, maar ook bijvoorbeeld Wikipedia en Myspace. Een nederlandse social media site is bijvoorbeeld Hyves. De rol van de website bezoeker is van groot belang bij social media. De bezoekers zorgen meestal voor de inhoud van de website.

Pluspunten van Social Media  De sites zijn vaak erg actueel  Inhoud is erg deelbaar en eenvoudig te verspreiden  Mensen zijn makkelijk bereikbaar voor bedrijven  Laat mensen eenvoudig voldoen aan het sociale basis behoefte  Scoren erg goed in zoekmachines

Minpunten van Social Media  Resultaten vaak verdeelt door gemiddeldes  Initiatieven komen vaker niet naar voren  Consumenten en medewerkers kunnen makkelijk negatieve dingen zeggen over een bedrijf  Zijn niet altijd betrouwbaar

Rol Social Media in marketing  Voor bedrijven die willen adverteren is social media een heel handig medium, dit komt door de heel hoge gebruikers-aantallen. Als je een advertentie plaats op een site zet met 900 miljoen active leden (facebook), dan weet je zeker dat het gelezen word. Facebook heeft hier zelf een eigen programma voor.