Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Oriëntatie op het beroep
Competenties SLC week 3 DSR1.
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 1 Week 3 Marie-Joze van Raak
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Lezen: doe het goed voor
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Praktijkervaring en reflectie
Oriëntatie op het beroep
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
School en Samenleving schooljaar bijeenkomst 1 VQr2 docent: Pascal van schajik med.hro.nl/schpa.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 1 med.hr.nl/gharh.
PROJECT ORIËNTATIE OP HET BEROEP Kwartaal 1, week 7 Martine Bink Med.hro.nl/binmd.
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Kwartaal 1 Week 3 Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Oriëntatie op het beroep
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Project oriëntatie op het beroep Week 6 t/m 9. Week 6 Analyseren en concluderen Schrijven onderzoeksverslag groep Start beroepsproduct.
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Transcript van de presentatie:

Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep

 Kick-off:  Inhoud van de module  Werkwijze en opzet bijeenkomsten  Voorkennis  Start projectgroepen Inleiding

 Kwartaal 1:  Verschillende doelgroepen binnen de SPH  Organisatie werkveld van de SPH  Projectmatig werken  Onderzoeksvaardigheden  Kwartaal 2:  Individueel onderzoek naar een specifieke doelgroep/problematiek  Beroepsproduct: spel  Onderzoeksvaardigheden Inhoud van de module

1.De student heeft zich georiënteerd op de (geschiedenis van) het beroep van SPH, het werkveld en op de methoden die gangbaar zijn. 2.De student heeft inzicht in de verschillende, complexe problematieken (inclusief verslaving) binnen de themadoelgroep en is in staat om de leefsituatie van een specifieke doelgroep te analyseren. 3.De student kan beschrijven hoe de hulpverlening georganiseerd is en heeft zicht op hoe het verwijzings- en indicatietraject voor een bepaald zorgaanbod verloopt. 4.De student heeft zich de beginselen aangeleerd van projectmatig samenwerken en kan reflecteren op zijn rol en leerproces binnen de projectgroep. 5.De student kan de basis onderzoeksvaardigheden toepassen binnen het project. Competenties en leerdoelen

 Donk, C. van der & Lanen, B. van (2011). Praktijkonderzoek in zorg en welzijn. Bussum: Uitgeverij Coutinho.  Heemskerk, Petrina & Vosters (2011). Werken in de SPH. Bussum: Uitgeverij Coutinho.  Aanbevolen literatuur  Daarnaast ga je zelf op zoek naar geschikte literatuur en hbo-bronnen  Studiehandleiding altijd meenemen naar de les! Literatuurlijst

 2 kwartalen  4x50 min. ingeroosterd (3x50 min. project & 1x 50 min. onderzoeksvaardigheden)  Daarnaast zelf afspreken  7 EC = 196 uur! Weetjes

ToetsonderdeelCijferWegingCijfer x weging= SamenwerkingscontractO / Vvoorwaardelijk- Onderzoeksvaardigheden toets. n.v.t.Voorwaardelijk- Onderzoeksplan O / V/Gvoorwaardelijk- Onderzoeksverslag groepO /V /Gvoorwaardelijk- BeroepsproductO /V / Gvoorwaardelijk- Individueel verslag Totaal = Toetsing en beoordeling

 Onderzoek SPH doelgroepen, problematiek, werkveld, beroep etc.  Ontwerp een creatief, aantrekkelijk en informatief spel, waarmee kennis overgedragen wordt naar andere en nieuwe eerstejaars SPH studenten. Projectopdracht

Kwartaal 1 samenwerkingscontractonderzoeksplanonderzoeksverslagpresentatie Kwartaal 2 individueel onderzoekprocesverslag beroepsproduct Onderdelen

 Hoorcollege en werkcollege / projectgroepen (4 X 50 minuten)  Hoorcollege (50 minuten): onderzoeksvaardigheden  Werkcollege (50 minuten): gezamenlijke oriëntatie op themadoelgroepen/verwerkingsopdrachten  Werken in eigen projectgroep (100 minuten)  Begeleid/onbegeleid  Lesweken: voor invulling lessen zie studiehandleiding  Week 2: Kick-off  Week 3: Inleveren samenwerkingscontract  Week 4: Aan de slag  Week 5: Inleveren onderzoeksplan  Week 6 en 7: Werkveldbezoeken en SPH-bouwdag  Week 7 : Toets onderzoeksvaardigheden  Week 8: Aan de slag  Week 9: Presentaties  Week 10: Inleveren onderzoeksverslag Opzet bijeenkomsten – kwartaal 1

 Voorbereiding voor de les  Bestuderen van de literatuur  Studiehandleiding volgen en elke les bij je hebben  Tijdens de les  Aanwezig: JA  Te laat: NEE (max 10 min)  Eten en drinken: JA (zelf opruimen)  Telefoongebruik: NEE Afspraken Rol docenten: De docent heeft een coachfunctie De docent is beoordelaar Onderzoeksvaardigheden- en projectdocent werken samen

 Ouderenzorg  Mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking  Volwassenpsychiatrie  Jeugdzorg (incl. kinder- en jeugdpsychiatrie)  Justitiabelen Doelgroepen

Expeditie Robinson: 1. Wat smokkel je mee naar een onbewoond eiland? 2. Wat ga je het eerst doen als je aankomt op het eiland? 3. Waar ben jij goed in wat samenwerking betreft? 4. Wat of wie ga jij het meest missen op een onbewoond eiland? 5. Welke hulpbron zou jij inschakelen? Kennismakingsspel

 INDIVIDUEEL: Wat versta jij onder projectmatig werken?  Wat zijn jouw ervaringen met projectmatig werken?  Wat is het doel van projectmatig werken?  Wat zijn voor- en nadelen bij projectmatig werken volgens jou?  Waar moet je aan denken bij het werken in groepen?  Vergelijk jullie antwoorden:  Welke overeenkomsten hebben jullie? Welke verschillen zijn er?  Welke thema’s komen naar voren? Wat vinden jullie het belangrijk?  Bespreek vervolgens in het groepje:  Wat is volgens jullie van belang bij het vormen van een projectgroep  Wat is van belang bij de start van een project  Welke vaardigheden zijn van toepassing? Wat zijn mogelijke aandachtspunten? Opdracht 1: Projectmatig werken

 Doe de Belbintest en zoek uit wat jouw rol betekent  Bespreek de uitslagen in je projectgroep (en notuleer dit voor in het samenwerkingscontract) o Geef uitleg over jouw rol en of jij jezelf hier in herkent (wat wel/wat niet) o Welke rollen zijn er binnen de projectgroep? Wat zijn de verschillen/ overeenkomsten? o Bespreek de verschillen rollen, de voorkeuren en verdeel de rollen voor dit project Belbintest

 Zie blz. 12 studiehandleiding.  Maak met elkaar een samenwerkingscontract en plaats dat op (iedereen) voor het einde van de volgende projectbijeenkomst. Samenwerkingscontract

 Maak een mindmap over jullie doelgroep (wat weten, denken, verwachten jullie)

 Voorbereiding:  Lezen van de studiehandleiding  Samenwerkingscontract afronden  Bestuderen: Werken in de SPH – inleiding en verantwoording + hoofdstuk 1  Bestuderen: Praktijkonderzoek in zorg en welzijn – 3.1 t/m 3.3 Voor volgende week