Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter -25- 45 jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Al meer dan 30 jaar uw partner en leverancier voor al uw entertainment product. Algemeen Wie is STER?
Francois Aelbrecht Vakantie films
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Presentatie CNA, 22 Oktober, Marijn Willemen en John Keunen
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Wat is Dutch design week
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marketing Werkgroep 6.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Nieuw relatiemanagement / scrm
Prokkelen Laagdrempelig, participatie, inclusie Marian Geling.
Social Media.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Crossmediale Communicatie
Citymarketing Hilversum 2006
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Advies Team 1 Student City Stefan van Dijk Amber Wijngaard Tim Versluijs Rens de Graaff.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
CBS als kennispartner Digitale dagen Welkom bij de laatste digitale dag 2.
Rotterdam, cultuur en publiek in kaart gebracht
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Fairtrade Gemeente [naam presentator invullen] [datum invullen]
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Operationeel plan DIMAGINI
Winkelstraat de Heurne
Campagne taalvaardigheid
Digitale tools: SlideShare
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
DMK – lesweek 10: Privacy.
2 juni 2018 PROFILERING LAND VAN MAAS EN WAAL OPEN MAAS EN WAAL
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Prioriteiten stellen.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Hoe bereiken we Stadse Alleseters?

Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd bij bezoek musea (+8%) -Gaan graag naar Cinerama, Bird, Ned. Fotomuseum, Kunsthal, Boijmans het Nieuwe Instituut -Media: buitenreclame, flyers, uitagenda site en magazine, vrienden en sociale media. Aanvullend uit kwalitatief onderzoek -Bijzondere locaties, sfeer belangrijk -Beperkende agenda -Sociale motieven veelvoorkomend -Extra’s zoals café om de hoek gewaardeerd -Dagprogramma gewaardeerd

Trends publiek en Stadse Alleseters -Publiek blijft op zoek naar een totaalbeleving -Digitale wereld vergemakkelijkt interactie met publiek -Overgang van schrift- naar beeldcultuur -Publiek kiest divers aanbod dat bij hen past -Keuzestress versus keuzevrijheid

Ervaring vanuit RF en Uitagenda 1/3 -Doelstellingen SMART maken en denken aan en de branding van je merk en bezoekers naar website genereren. (maak doelstellingen qua bereik op FB) -Met campagne inspelen op actualiteit (voorbeeld festival shirt ontwerp campagne) Bij musea kan dit zijn de laatste weken dat top expo’s te zien zijn. -Verzin creatieve manieren om je campagne verder uit te zetten. (bij onze t- shirt ontwerp actie hebben we een jury samengesteld met grote achterban). -Bij RF en UR werkt adverteren met carrousel advertenties op Facebook erg goed. (gebruik vooral beeld met mensen en gezichten) -Denk ook aan de Engelstalige SA, ook met FB advertenties en blogs (internationale studenten, expats).

Ervaring vanuit RF en Uitagenda 2/3 -Campagnes waarin mensen hun creativiteit kwijt kunnen werken goed (ontwerp wedstrijden, ik wil poster campagne invullen, six word stories bedenken) Voor de musea: bedenk de museumnacht button, maak een ontwerp voor de online tickets etc. -Denk aan combinaties met andere instellingen, horeca etc. (Bij t-shirt actie hadden we samenwerking met Groos). Bij musea denken aan deals met andere SA favo locaties -> koop museumtickets en gratis koffie bij coffee company o.i.d.

Ervaring vanuit RF en Uitagenda 3/3 -Doel Festival-shirt campagne: branding Rotterdam Festivals, festivals in Rotterdam onder de aandacht brengen, traffic naar de website generen, binding met fans/volgers -SMART aantal bezoeken op de website/webshop, bereik op social media, 20 aantal inzendingen -Resultaten: Website: landingspagina 4800 pageviews, nieuws 436 pageviews, blog 373 pageviews, Youtube-filmpje 364 views Webshop bezoeken, pageviews Inzendingen van ontwerpers 26 Bestellingen: 32 Totaal bezoeken Social media : Facebookadvertenties bereik oproep: , stemronde: bestellen: Social media impact: Facebook in totaal impressies en personen bereikt (met 20 berichten), op Twitter een (maximaal) bereik van weergaven