Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Hoe blijf ik gemotiveerd
Workshop 3 deel 1: Marketing
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Bedrijfspresentatie Promavise
Wat is interactieve marketing?
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Varkenshandel Van den Berkmortel is een vooruitstrevend bedrijf, dat: De kennis bezit en de mogelijkheden benut.
strategie als een proces
Wat is Customer Relationship Management?
Marketing presentatie
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
detaillistenpromotie
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Energie ....
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid en recht
Marketing 5 havo.
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
De toekomst is nu: diversiteit en co-creatie Aad Koster 13 oktober 2015.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Nederland en de rest van de wereld
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel

Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht gemotiveerd vakkundig begrip van de marketing

Paragraaf 14.1: Personeel en product (2) P van Product Service = tastbare meerwaarde Kwaliteit = de waarde die een klant hecht aan de eigenschappen van een product Kwaliteit aanbod hangt ook af van kwaliteit personeel

Paragraaf 14.2: Personeel en promotie P van Promotie Persoonlijke verkoop: verkoopvaardigheid, kennis assortiment, onderhandelings- en sociale vaardigheden Pr: personeel bepaalt mede de uitstraling van het bedrijf Pr is de brug tussen binnen en buiten

Paragraaf 14.3: Klantgericht werken (1) Front office regelmatig contact met klanten en relaties Back office minder vaak zulke contacten ook hier klantgericht werken belangrijk

Paragraaf 14.3: Klantgericht werken (2) Klant iemand die gebruik wil maken van diensten van handelaar of producent Interne klant(principe) collega die een dienst van jou nodig heeft om externe klanten goed van dienst te zijn Nodig om betalende klanten te kunnen bedienen: goede interne samenwerking goede samenwerking in het distributiekanaal

Paragraaf 14.3: Klantgericht werken (3) Hulpmiddelen glimlach, uitnodigende houding actief luisteren representatie Vriendelijkheid met aandacht