Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

Verbeteren van de Kwaliteit van reflectie van studenten
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Groep Doel bepalen Voorspellen Kennis ophalen Vragen stellen
Doe meer met … Language Learning Histories Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
Centre of Innovation and Services (CIS)
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Workshop creatief brainstormen
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Ontwerpprojecten In de praktijk
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Reflectievaardigheden en instrumenten
Het geven van een workshop
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Afstudeerkringen Supply Chain Management 14 oktober 2005.
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
ICT in het Onderwijs bij TBM
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
Visie & Strategie.
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Onderzoek Doorlopende Leerlijnen vmbo-mbo Peter den Boer Lector keuzeprocessen/loopbaanleren ROC WB.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 2 Voorlezen in de kinderopvang.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
LOB in het PTA van het VMBO
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Plan van Aanpak Werken in stappen.
What is the meaning of? Student centered learning
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
Ondernemingsvormen.
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
De Wever Zorg Innovatie Centra
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Ontwikkeling en leren van kinderen
Wolkom yn Fryslân! Wifi netwerk Eduroam of FC-Gasten wachtwoord:
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Programma Bruggen Bouwen
Activernde didactiek & passende werkvormen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Leren leren.
E health, Domotica en E-learning
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Transcript van de presentatie:

Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation J.Zuur@fcroc.nl

Onderwerpen Praktijkgestuurd leren Praktijkroute Verdiepend leren Wat is het In de praktijk(route) Stimuleren Mogelijke methoden  Workshop Tussendoor mogen vragen gesteld worden

Praktijkgestuurd leren vindt grotendeels plaats in een (leer)bedrijf aandacht voor de tactische strategische kant van het leren in de praktijk krachtige leeromgeving werken aan persoonlijke kwaliteiten het ontdekken van de beroepsidentiteit (loopbaanontwikkeling) reflectie.

Praktijkroute

Verdiepend leren – Wat is het het verbinden van nieuwe ideeën en concepten aan bestaande kennis en ervaring, het integreren van kennis en verbanden kunnen leggen, inzicht/begripsgericht kennis uitbreiden, argumenten kritisch beschouwen, reflecteren op eigen begrip/inzicht en eigen leerproces leren doorgronden

Verdiepend leren – Wat is het

Verdiepend leren – In de praktijk(route)

Verdiepend leren - Stimuleren Waarom? Kennis, Denken , Leren Waar? Overal Wanneer? Altijd Door wie? Iedereen: Leermeesters, coaches, docenten en medewerkers Hoe? Vragen stellen Korte uitleg geven

Verdiepend leren – Mogelijke methoden De vraag ‘Hoe?’ oplossen en/of ondersteunen Bekende methoden - verschillende niveaus: Studenten betrekken bij het leerproces, definiëren van leerdoelen Duidelijke opdrachten die niet ophouden als de opdracht is uitgevoerd Studenten leren vragen stellen (Verdiepende) vragen stellen