SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L02.338.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Al doende leren training docenten
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden 3 Werkcollege week 4.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Onderzoeksvaardigheden
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Educatief partnerschap
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 2.
Praktijkervaring en reflectie
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.
SPH voltijd Ethiek 3: Normatieve Professionalisering Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
SPH voltijd Sociologie deeltijd jaar 1 Werkcollege 1 kwartaal 3 Corstin Dieterich L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
SPH voltijd Ethiek 2: Verantwoording Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
SLB2 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Mijleer Les 1.
Keuzedeel internationalisering
Les 1: Introductie Marketing
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Gedragsproblemen en stoornissen
ADL Les 1.
Project gamemarket Les 1.
En professioneel handelen
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L02.338

Agenda: wat gaan we doen? Kennismaken Opzet en bedoeling van werkcolleges: COP en toetsing Afspraken Korte opfriscursus (quiz?) Verdelen COPs Brainstorm in je COP: 5 onderwerpen Korte presentatie van iedere COP

Kennismaken Pop-up: Naam, leeftijd en interessant onderzoeksonderwerp Ga ergens in de ruimte staan Ga bij iemand staan met een soortgelijk onderwerp Let op: dit is geen indeling van groepjes nog! Het is vrijblijvend!

Opzet werkcolleges / COPs Korte inleiding van docent Mogelijkheid om klassikaal vragen te stellen Community Of Practice: samenwerken voor je eigen onderzoek Toetsing: zie studiehandleiding blz

Afspraken Kom op tijd: we hebben veel te doen! Telefoon en eten alleen tijdens pauzes en zelfwerkmomenten (het grootste deel van de les dus!) Doe actief mee, anders heb je er niks aan.

Korte introductie Waarom onderzoeksvaardigheden? - Onderzoekende houding - Het is professioneel en wordt van je verwacht! Ook al tijdens je stage - Voorbereiding voor je afstudeeronderzoek

Korte introductie Waarom onderzoeksvaardigheden? - Onderzoekende houding - Het is professioneel en wordt van je verwacht! Ook al tijdens je stage - Voorbereiding voor je afstudeeronderzoek - Je leert om problemen te onderzoeken en... op te lossen!!

Korte introductie  Je leert situaties van verschillende kanten bekijken:

Korte introductie Oriënte - ren RichtenPlannen Verzam elen Analyse -ren en conclu- deren Rappor- teren en present e-ren

Korte introductie Wat is betrouwbaarheid? En wat is validiteit? Zie voor technieken om een probleem te vinden en te omschrijven: Van der Donk en Van Lanen blz. 93 en verder.

Beginnen met je COP Maak COPs van ca. 6 personen (maximaal 8)

Beginnen met je COP Brainstorm in je COP: Bedenk 5 onderwerpen die je zou willen onderzoeken Schrijf namen van de COP-leden op en de 5 onderwerpen (inleveren bij docent) Deze 5 onderwerpen presenteer je kort aan de klas

Volgende keer Heb je 1 onderwerp gekozen (iedere student voor zichzelf!) Over dit onderwerp heb je informatie gezocht En heb je een bronnenlijst opgesteld volgens APA normen