Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel Competentieprofiel 5 Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
Kerntaak 5.1
Zelfreflectie maken, evalueert op het eigen handelen. Heeft kennis van het competentieprofiel van de Ad PEM, en Is in staat om een POP te formuleren voor de eigen ontwikkeling hierin. Maakt een POP. Zelfreflectie maken, evalueert op het eigen handelen. Hoorcolleges bijwonen m.b.t het competentieprofiel.
Verzamelt feedback van anderen op het eigen functioneren Feedback formulieren laten invullen door jouw praktijkbegeleiders/collega’s/stagiaires. Een gesprek aangaan met je SLC’er/praktijkbegeleider. Vragen of jouw praktijkbegeleidster een evaluatieverslag wilt schrijven.
Heeft inzicht in het eigen functioneren, is in staat zijn/haar kwaliteiten/krachten, maar ook zwaktes/ontwikkelpunten te benoemen. Een verslag maken van jouw sterke en zwakke eigenschappen/vaardigheden. Feedback formulieren laten invullen door jezelf.
Kerntaak 5.2
Is op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het vakgebied en het landelijk en gemeentelijk beleid. cao voorwaarden opzoeken binnen het vakgebied PEM. artikelen verzamelen over het vakgebied Pedagogisch Educatief Werker interviewt een PEM’er op de praktijkplek
Heeft een visie op de implementatie van gemeentelijk en landelijk beleid binnen de eigen organisatie en kan voorstellen doen om de implementatie van beleidsmaatregelen te stimuleren. Doet een voorstel van verandering en legt deze neer bij de praktijkplek.
Kerntaak 5.3
Zet in een projectgroep een praktijkonderzoek op en voert dit uit naar aanleiding van een door de opleiding aangereikt praktijkprobleem. Praktijkonderzoek op school maken met je projectgroep.
Schrijft een onderzoeksplan en - verslag op 3F-niveau Individueel een praktijkonderzoek maken bij Schrijven op HBO niveau.
Einde Presentatie Ps. sommige kerntaken behaal je in dit competentiegebied niet op je praktijkplek maar tijdens je studie.