Gonneke Campen Directeur Nederland YOUNG AFRICA. Wij geloven in de kracht van jongeren en in de potentie van Afrika. In samenwerking met lokale ondernemers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Netwerkbijeenkomst sterke vrouwen in het koninkrijk Microkrediet en budgettering - 8 oktober ‘08 Presentator: Melissa Marks-Salmon Geboorteplaats: Curaçao.
Advertisements

functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
Prima Pleegzorg Op volle kracht vooruit! 12 juni 2012
Alle meiden naar school! Jij helpt ons toch ook mee? Both Sides Now Where have all the young girls goneWhere have all the young girls gone?
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Het Vakcollege: Meerwaarde in de regio
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
De Vergeten Parels van Rotterdam-Zuid
Wat kunnen wij leren van het Finse onderwijsmodel? Bob van de Ven
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
Zaal 3 Tijdstip 15:00 Bouwen aan de toekomst! Heleen Dura-van Oord.
FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V.
Welkom.
Aan dit symposium werken ook mee: de ondernemersfederatie Westergozone, Commerciële Club Noordwest Friesland, Jonge Friezen Foarút en NHL Hogeschool. Schoolverlaters.
Onderwijs op maat.
Starten met je eigen zaak! markant – netwerk van ondernemende vrouwen.
Wie zijn wij:.
Plan van aanpak Duurzaam denken en doen op De Kleine Aarde Tom Bade.
IN 100 UUR NAAR EEN PASSENDE BAAN OF EIGEN BEDRIJF Jongerenprojecten
Dossier Empowerment.
Ligplaats “Africa Mercy”,Toamasina Madagaskar Eiland ten oosten van zuidelijk Afrika Inwoneraantal ruim 22 miljoen mensen Er zijn ca. 29 artsen op
Day for Change – Haagse Hogeschool. Actieorganisatie, opgericht in 2006 door Marc Klein Essink, Arthur Hoogendijk en Diederik Laman Trip Kennis over en.
Eerstejaarsproblemen
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Ambassadeurs Latent Talent. Waarom dit project? Vlaams Minister van Onderwijs en Werk in zijn tienkamp voor gelijke onderwijskansen:  ‘Bestrijd vooroordelen.
LKCA-onderzoek buitenschoolse kunstdocenten en artistiek begeleiders Teunis IJdens Henk Vinken
Kinderarmoedefonds Uitsluiting uitsluiten en ontwikkeling omarmen
John, Tara, Fanisca, Johan.. Inhoud van de Pitch.. 1.Voorstelronde 2.Opdracht- formulering 3.Wie zijn wij, als bedrijf… 4.Doel 5.Productinformatie 6.Einddoel.
Waarom kies je dit vak in de bovenbouw?
De Dorcas Voedselactie Dorcas legt zich niet neer bij honger en diepe armoede in de wereld. Daarom organiseren we jaarlijks een actieweek, waarin duizenden.
SAMSAMSAMSAM. SAMENWERKINGSVERBAND FINANCIELE EDUCATIE VOOR JONGEREN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Unieke Achterhoekers aan het werk Achterhoekers zijn harde werkers. Toch heeft een grote groep veel moeite een baan te vinden. Als we niets doen, wordt.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
“Door mijn stage werd ik verliefd op Afrika ” Eveline Opleiding Verpleegkunde Stage in Uganda.
Presentatie analyse interviews 4VWO RSG.  Stap 1: Wat is armoede?  Stap 2: Interviews uitwerken & analyseren  Stap 3: Gezamenlijk analyseren  Stap.
Voorlichting rsg de Borgen. Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je past.
Alles draait om jou ! Startconferentie G32 12 juni 2014 Een sluitende keten van leren, werken en ondernemen.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Sierra Leone $ 530 per hoofd Amerika $ H OE KOMT ECONOMISCHE GROEI TOT STAND ?
16 februari AGENDA 9u30 – 9u40 Inleiding 9u40 – 10u45 Voorstelling Minderhedenforum 10u45 – 11u00 Pauze 11u00 – 12u30 Stages binnen de Vlaamse overheid.
Bestuurlijke netwerkdag G32, 18 september 2014 Themagroep Ondernemerschap Wethouders: Ap Reinders, Haarlemmermeer Willemien Vreugdenhil, Ede Mariëtte van.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
VERHOOGDE STAATSTOELAGE Focus op sociale activering.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Youth empowered by Skills ROUBAIX Cijfers en trends 2.
Samen voor Veenendaal 21 mei 2016 MBO Issue analyse.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Naar een nieuwe aanpak Ton Eimers / Selle van der Woude 3 april 2017
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Van Dordt, voor Dordt.
Forum Ondernemend hoger Onderwijs
<datum> <plaats>
Beroepsonderwijs voor jongeren | Zuid-Soedan
Informatie voor de regionale aanpak
Het leven van deze vrouwen is niet makkelijk
WilWeg Het startpunt voor jouw studie of stage in het buitenland.
Kwalificatiestructuur, flexibel en modulair?
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Social Impact Bonds POHO Arbeidsmarkt
Wat is “Duaal Leren”? Opleidingstraject waarbij het aanleren
Een nieuwe start voor kwetsbare vrouwen in India
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Samen broeden: MBO Barneveld en de beroepspraktijk
Het doel van SLIMCirculair
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
JEUGDzorg - voor wie?.
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
Transcript van de presentatie:

Gonneke Campen Directeur Nederland YOUNG AFRICA

Wij geloven in de kracht van jongeren en in de potentie van Afrika. In samenwerking met lokale ondernemers bieden wij jongeren een beroepsopleiding aan, met daarbij ondernemerschap en persoonlijke vorming. Onze overtuiging

Onze unieke benadering 1.Integrale aanpak van opleidingen voor jongeren 2.Innovatieve franchisemethode voor financieel zelfstandige centra Onze unieke aanpak

Integrale benadering Centra bieden verschillende programma’s aan voor de jongeren en de gemeenschap: Alle jongeren die bij ons een opleiding volgen krijgen ook vakken in: 1. Beroepsopleidingen1. Maatschappelijke en persoonlijke vorming, onder andere vakken in: zelfreflectie, doelen stellen, assertiviteit, hoe blijf ik gezond en omgaan met geld 2. Lerarenopleiding 3. Arbeidsbemiddeling & microkrediet 4. Hostels voor jonge vrouwen 5. Academische coaching2. Ondernemerschap: hoe kan ik mijn vak uitoefenen als ondernemer? 6. Gemeenschapsondersteuning 7. Promotie van kunst 8. Festivals

Franchisemodel: lokale ondernemers huren werkplaatsen van Young Africa 1.Leerlingen leren door te doen: ze lopen mee in het productieproces. Aansluiting op de arbeidsmarkt: ze leren een vak waar vraag naar is, dus grote kans op werk. 2.Lokale ondernemers huren een werkplaats bij Young Africa. YA draagt zorg voor de investeringen. Ondernemer fungeert als rolmodel voor de jongeren. 3.De huren van de ondernemers dekken de exploitatiekosten van de Young Africa opleidingscentra.

Van 1998 tot nu Onze successen 1.Zes centra in drie zuidelijk Afrikaanse landen jongeren opgeleid in een vak 3.83% van de jongeren heeft een baan, stage of eigen bedrijf binnen drie maanden na afstuderen

Franchise model jongeren opleiden in 10 jaar tijd U itbreiden naar meer landen in zuidelijk Afrika Methode aanbieden aan andere organisaties via YA trainingscentrum in Zimbabwe

Meer weten over integrale aanpak of franchise? Neem contact op: Investeer ook in de kracht van jongeren: