Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L03.346.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Implementeren doe je samen
Advertisements

Leraren onderzoeken hun eigen beroepspraktijk
Een project van de Korengroep
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Workshop Fondsen werven
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Project: pedagogisch werken in de wijk.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Educatief partnerschap
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
School en Samenleving schooljaar bijeenkomst 1 VQr2 docent: Pascal van schajik med.hro.nl/schpa.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
praktijk project ouderbetrokkenheid
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Hafida El-Gharbaoui
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Opdrachten en eindopdracht
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Direct Uitwerken concept DEM
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Transcript van de presentatie:

Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L03.346

Algemene aandachtspunten Rol van de docent. Op tijd komen Bij irritaties en het ‘even niet meer weten’ naar de docent gaan. Voor deze module heb je 10 uur p.w. gekregen. 6 uur is les. SHL: altijd 1 exemplaar per groep bij de hand, Bevat alle informatie over leerdoelen, globale planning, opdrachten, toetsing. Wordt bekend verondersteld

Wat gaan we doen? Doel: We gaan activiteiten ontwikkelen voor een kinderopvang. Onderzoek naar: Visie van de school Welke activiteiten zijn er al? Kinderen betrekken bij opzet en uitvoering van activiteit De buurt/omgeving van de kinderen (voorzieningen) Talenten van medewerkers

In deze module leer je.. Werken vanuit Rotterdams beleid Werken in de praktijk met een organisatie Inzetten onderzoeksvaardigheden Samenwerken met een doelgroep Samenwerken binnen een projectgroep Nieuw product te ontwikkelen.

Inleiding 1. Waarom projectmatig werken? 2. Welke visie hanteert de gemeente Rotterdam Rotterdams jeugdbeleid Speerpunten: Voorkomen schooluitval Verbeteren prestaties Integrale aanpak Uitgaan van (jeugd)participatie

Programma voor vandaag (1) 1. Wat is een project? Wat is projectmatig werken? 2. 3 of 6 groepen formeren – Hoe gaan we dat doen? 3. Samenwerkingscontract opstellen Individuele leerdoelen opstellen 6. Wat weten we nog van het project taal in jaar 1? 7. (Ruwe) Tijdsfasering + planning maken

Programma voor vandaag (2) 7. Vragen voor de opdrachtgever maken (directeur Helma van de Staaij bezoeken we vrijdag 18 september om uur in Schiedam). Hoe gaan we het gesprek met Helma onthouden? 8. Iedere projectgroep laat afspraken lezen aan docent en ontvangt feedback. Feedback direct verwerken 9. Eerste bespreking van de opdracht: opdracht lezen, organisatie opzoeken, welke wijk….. Etc 10. Welke vragen ga je volgende week stellen aan de opdrachtgever.

Groepen formeren? Groepen formeren op basis van rollen. Welke kwaliteiten hebben je medestudenten? (opschrijven – uitwisselen) Welke rol heb je in een groep? =test_opstarten&testdefinitieid=samenwerking

Projectmatig werken Schrijf kernwoorden op het whiteboard.

Samenwerkingsdocument Maak van al deze informatie 1 document Gebruik hiervoor het format SHL of uit Grit of internet Wat weten we nog van het project taal in jaar 1? Voeg hier aan toe: Van ieder lid van de groep een specifieke verwachting Van ieder lid van de groep een leerdoelen EN in groep bespreekbaar maken. (Van welk onderwerp wil jij meer van af komen te weten?) Hoe jullie individueel uren gaan verantwoorden Namen en contactgegevens Wie contactpersoon is voor de opdrachtgever (Ruwe) Tijdsfasering + planning maken En …. hebben jullie al groepsnaam?

Eerste analyse van de opdracht. Lees de opdracht kritisch en maak zoveel mogelijk vragen.

Vragen voor de opdrachtgever: Eerste bespreking van de opdracht: opdracht lezen, organisatie opzoeken, welke wijk….. Etc Verdeling van de scholen: Regenboog, Kleurrijk, Klinker. Welke vragen ga je volgende week stellen? Zoek hier literatuur over op!

Opdracht voor volgende week Vragen opdrachtgever gemaakt Samenwerkingscontract definitief. Wat heb je nog nodig, waar wil je nog meer over weten? Hoe ga je starten? Lezen literatuur: Grit hfdst 1: het project Grit hfdst 3: het project van begin tot eind Van der Donk & van Lanen hfdst 3: oriënteren (3.3) een praktijkprobleem verkennen Welke vragen heb je? bespreken