Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen www.med.hro.nl/raamj.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Advertisements

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Studieloopbaanbegeleiding
les 7 visie,concept,product
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Startcollege B2 Psychologie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Studie Loopbaan Coaching
Competenties SLC week 3 DSR1.
Studieloopbaan coaching Voltijd SPH
Startcollege SLC Voltijd SPH Overzicht jaar 1 & kwartaal 1 Marie-Joze van Raak Kamer: ML
STUDIELOOPBAAN COACHING Jaar 1, kwartaal 1 Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
STUDIELOOPBAAN COACHING Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Martine Bink 1.
Alle lijntje bij elkaar…?
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3 Week 4. Vandaag WBSA Planning klasactiviteit bijeenkomst 4 Opwarmopdracht Thema beroepsbeeld.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Pemprl.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
PROJECT ORIËNTATIE OP HET BEROEP Kwartaal 1, week 7 Martine Bink Med.hro.nl/binmd.
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching Voltijd SPH OVERZICHT JAAR 1 & KWARTAAL 1 JENNIFER DE VRIES-AYDOGDU MED.HR.NL/VRIJE KAMER: ML
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Beste Havo 4..
Coachtraining DOEN?! DAG 2
E health, Domotica en E-learning
Social media Wat deel je wel en niet?.
Transcript van de presentatie:

Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen

Vandaag o Terugkijken op kwartaal, vooruitkijken kwartaal 2 o Evaluatie voor jaarraad o SLC kwartaal 2 Thema week 1: Feedback: waar sta je nu? Thema week 3: Basiscompetenties, kernkwaliteiten, passie Thema week 5: Groepsactiviteit/SPH-bouwdag Thema week 7: Integratie van modulen

Hoe vonden jullie kwartaal 1? o Welk cijfer geef je kwartaal 1 over-all? o Welk cijfer geef je jezelf in kwartaal 1? o Wat vonden jullie van SLC in kwartaal 1? Wat vond je prettig / fijn? Wat zou je graag anders zien? Wat zou jij anders kunnen doen / of ga je anders doen?

JAARRAAD Invullen evaluatie pedagogisch klimaat en project kwartaal 1.

Kwartaal 2 Kennisgestuurd onderwijs Oriëntatie op het muzische (POA) Stromingen in de psychologie Sociologie en diversiteit Praktijkgestuurd onderwijs Project Oriëntatie op het beroep Oriënterende stage (POA) Studentgestuurd onderwijs Keuzevakken SLC (POA)

NOA studievaardigheden- en drijfverentest Een van de volgende SLC-bijeenkomsten krijg je van je SLC’er een login om een test te maken. Deze test duurt ongeveer een half uur en vul je in tijdens de bijeenkomst. Door deze test krijg je nog meer zicht op je studievaardigheden en je basiscompetenties voor het hoger onderwijs. Zodra de resultaten bekend zijn verwerk je deze in je SLC- opdracht voor kwartaal 2: je persoonlijk ontwikkelingsplan. Je levert het resultaat van de NOA-test in op natschool

SPH-BOUWDAG Donderdag 17 december: 3 FM Serious Request actie Bedenk alvast wat je als klas wil gaan doen? Info volgt.

Match met beroep Bespreek in groepjes van 4: 1.Wat heb je in kwartaal 1 ontdekt over het beroep/ beroepenveld wat je nog niet wist? 2.Wat moet een SPH’er allemaal kunnen? 3.Maak een top 3. Denk aan het project oriëntatie op het beroep, de werkveldbezoeken, de vakken, de competenties, de SPH-bouwdag etc.

Conclusies SLC- opdracht 1 Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: 1.Zoek een fotokaart die iets zegt over waar jij op dit moment staat als toekomstig professional 2.Deel jouw eindconclusie van de SLC-opdracht aan de hand van je fotokaart

Feedbackronde Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: 1.Zoek een fotokaart die iets zegt over waar jij denkt dat de ander op dit moment staat als toekomstig professional. 2.Geef aan de hand van je fotokaart feedback over of de ander past bij de opleiding; waarom wel/niet?

Feedback verwerken Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: Conclusie: Aan welke persoonlijke doelen zou jij kunnen/moeten/willen werken? Vragen om over na te denken: - Waarom wil je aan deze doelen werken? - Hoe wil je daar aan werken? (maak het concreet)

SLC Inleveropdracht 2: POP Bewust worden van je zelfbeeld is de basis voor je POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) Bijeenkomst 3: start POP Inleveren: week 6 woensdag 6 januari uur op

Leer jezelf kennen SLC-gesprek: waarom zit jij bij SPH op je plaats? Wat wil jij leren en hoe kan jij je verder ontwikkelen als professionele SPH’er? Voorbereiden (o.a. cijferlijst en SLC- opdrachten)

Tot slot….. o Bewaar en verwerk de feedback van vandaag voor inleveropdracht 2: POP o Lees voor de volgende keer:  Blz. 307, H10.6 kernkwaliteiten uit: Johnson, David W & Jonhson, Frank P (2011). Groepsdynamica, theorie en vaardigheden. Nederland, Amsterdam: Pearson o Schema gesprekken volgt