Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Vandaag o Terugkijken op kwartaal, vooruitkijken kwartaal 2 o Evaluatie voor jaarraad o SLC kwartaal 2 Thema week 1: Feedback: waar sta je nu? Thema week 3: Basiscompetenties, kernkwaliteiten, passie Thema week 5: Groepsactiviteit/SPH-bouwdag Thema week 7: Integratie van modulen
Hoe vonden jullie kwartaal 1? o Welk cijfer geef je kwartaal 1 over-all? o Welk cijfer geef je jezelf in kwartaal 1? o Wat vonden jullie van SLC in kwartaal 1? Wat vond je prettig / fijn? Wat zou je graag anders zien? Wat zou jij anders kunnen doen / of ga je anders doen?
JAARRAAD Invullen evaluatie pedagogisch klimaat en project kwartaal 1.
Kwartaal 2 Kennisgestuurd onderwijs Oriëntatie op het muzische (POA) Stromingen in de psychologie Sociologie en diversiteit Praktijkgestuurd onderwijs Project Oriëntatie op het beroep Oriënterende stage (POA) Studentgestuurd onderwijs Keuzevakken SLC (POA)
NOA studievaardigheden- en drijfverentest Een van de volgende SLC-bijeenkomsten krijg je van je SLC’er een login om een test te maken. Deze test duurt ongeveer een half uur en vul je in tijdens de bijeenkomst. Door deze test krijg je nog meer zicht op je studievaardigheden en je basiscompetenties voor het hoger onderwijs. Zodra de resultaten bekend zijn verwerk je deze in je SLC- opdracht voor kwartaal 2: je persoonlijk ontwikkelingsplan. Je levert het resultaat van de NOA-test in op natschool
SPH-BOUWDAG Donderdag 17 december: 3 FM Serious Request actie Bedenk alvast wat je als klas wil gaan doen? Info volgt.
Match met beroep Bespreek in groepjes van 4: 1.Wat heb je in kwartaal 1 ontdekt over het beroep/ beroepenveld wat je nog niet wist? 2.Wat moet een SPH’er allemaal kunnen? 3.Maak een top 3. Denk aan het project oriëntatie op het beroep, de werkveldbezoeken, de vakken, de competenties, de SPH-bouwdag etc.
Conclusies SLC- opdracht 1 Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: 1.Zoek een fotokaart die iets zegt over waar jij op dit moment staat als toekomstig professional 2.Deel jouw eindconclusie van de SLC-opdracht aan de hand van je fotokaart
Feedbackronde Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: 1.Zoek een fotokaart die iets zegt over waar jij denkt dat de ander op dit moment staat als toekomstig professional. 2.Geef aan de hand van je fotokaart feedback over of de ander past bij de opleiding; waarom wel/niet?
Feedback verwerken Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: Conclusie: Aan welke persoonlijke doelen zou jij kunnen/moeten/willen werken? Vragen om over na te denken: - Waarom wil je aan deze doelen werken? - Hoe wil je daar aan werken? (maak het concreet)
SLC Inleveropdracht 2: POP Bewust worden van je zelfbeeld is de basis voor je POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) Bijeenkomst 3: start POP Inleveren: week 6 woensdag 6 januari uur op
Leer jezelf kennen SLC-gesprek: waarom zit jij bij SPH op je plaats? Wat wil jij leren en hoe kan jij je verder ontwikkelen als professionele SPH’er? Voorbereiden (o.a. cijferlijst en SLC- opdrachten)
Tot slot….. o Bewaar en verwerk de feedback van vandaag voor inleveropdracht 2: POP o Lees voor de volgende keer: Blz. 307, H10.6 kernkwaliteiten uit: Johnson, David W & Jonhson, Frank P (2011). Groepsdynamica, theorie en vaardigheden. Nederland, Amsterdam: Pearson o Schema gesprekken volgt