SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Advertisements

A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Werken aan een draagvlak voor KM in jouw organisatie 22 oktober 2013.
De beste krachten, zoeken, vinden en… ook inzetten
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Projecten & Resultaten Samen werken aan een Vitale Leefomgeving 21 juni 2012.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Deel anders, mijn organisatie
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Evenementencommissie RCU Zwolle
 Ondernemerschapspaspoort De reis naar de arbeidsmarkt van de toekomst, kun je vastleggen, de route bepaal jezelf! Waarom een paspoort: De Nederlandse.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Tatiana Constandse John Ouderling.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 3 De innovatieopdracht.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 1 Introductie op de module.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Sociaal Ondernemerschap college 4
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
gespreksvaardigheden
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
TEAMTEACHING Hannah Wielenga Hogeschool Utrecht / Landelijk Ontwikkelpunt NLT 5 juni 2009 Met dank aan: Sjaak Luijtjes – Vader Rijn College.
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
De andere impact-factor: geïmplementeerde kennis Henk Nies Bijzonder hoogleraar Organisatie en beleid van zorg, VU Raad van bestuur Vilans, Utrecht Postersessie.
Kennismarkt Susan Osterop Landelijke coördinator Taskforce Integrale Vroeghulp 18 november 2013.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Ondernemend gedrag VECON 14 juni 2016.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
I NNOVATIEVE A RBEIDS O RGANISATIE (IAO) Kristel Steegmans – vzw Spectrum Van een functionele organisatie naar procesgericht organiseren Flanders Synergy.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Plaatsbepaling in de gemeenschap
Vanuit overtuiging een patiënt laten participeren
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Beleid: Federale – Vlaamse overheid
HOE WORDT HET MEEST INNOVATIEVE ONDERWIJSPLATFORM VOOR DE CREATIEF ZAKELIJKE INDUSTRIE?
1.Preventie, zorg en ondersteunen Analyseren
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Samenwerking voor meer waarde
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Oud, niet out. Samenwerking tussen de sectoren ouderenzorg, personen met een beperking en eerstelijnszorg Joyce Vansteenkiste, ortho-agoog vzw den.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Waarde(n)vol werk in uitvoering
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
‘t Sasse Hofje co-Housing project ‘t Sasse Hofje
Samenwerking eerste/tweede lijn
De meerwaarde van side-events
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
De meerwaarde van side-events
Start to Buurtsport David Nassen - directeur ISB
Supported Employment en meerwaarde van leerstage naar werk
Transcript van de presentatie:

SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.

INHOUD Stakeholderanalyse Wenselijkheid en haalbaarheid Vooruitblik elevatorpitch Afsluiting

STAKEHOLDERANALYSE Welke partijen kunnen een belang hebben bij jouw innovatieve idee? klant/doelgroep van de innovatie (en diens netwerk) de opdrachtgever Maar mogelijk ook: vermogensverschaffers – sponsoren, donateurs samenwerkingspartners (lokale) overheid media

STAKEHOLDERANALYSE Welke belangen hebben de verschillende stakeholders? Zijn de belangen verenigbaar? Welke verbanden kun je leggen tussen de verschillende stakeholders?

WENSELIJKHEID EN HAALBAARHEID Voor de klant = de doelgroep waar de innovatie op gericht is: - Heeft de innovatie een overtuigende meerwaarde? - Sluit de innovatie aan bij de normen en waarden van de klant en is het in te passen in zijn huidig gedrag en werkwijze? - Is de innovatie eenvoudig in gebruik? - Is de innovatie uit te proberen en omkeerbaar? - Sluit de innovatie aan bij het versterken van burgerkracht en inzetten van (sociaal) netwerk?

WENSELIJKHEID EN HAALBAARHEID Voor de organisatie = de opdrachtgever: - Sluit de innovatie aan bij de manier van denken en doen van de organisatie? - Is de innovatie haalbaar bij deze organisatie? - Kan de organisatie de benodigde ondersteuning leveren (denk aan (financiële) middelen, tijd en/of expertise) ?

WENSELIJKHEID EN HAALBAARHEID Voor overige stakeholders: - Is de innovatie zichtbaar veelbelovend? - te koppelen aan output en outcome doelstellingen - Wat kan de innovatie de stakeholder opleveren?

VOORBEELD BEWONERSINITIATIEF: KRACHTVROUWEN OUDE WESTEN - Welke stakeholders van Krachtvrouwen zie of hoor je terug? - Wat kun je zeggen over de wenselijkheid en haalbaarheid van het project?

AFSLUITING Vragen?