Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Fietsverlichtingscampagne 2011
Sponsor Pakketten.
Sponsor Pakketten.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
ACTIVITEITENPLAN Wat gaan we doen?.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Stichting Dijk van een Kust
ALV dorpsbelangen Wat deden we?  Verkeer en Vervoer  Kinderopvang  Kruisweg  AED  Communicatie w.o. info bord en website  Speeltuin  Dorpsvisie.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
Welkom bij de jaarvergadering A G E N D A : Aanvang jaarvergadering: 20:00 uur: 1. Opening door de voorzitter 2. Verenigingszaken - ingekomen.
Europese financiering voor Musea, 26 juni 2007 Amsterdams Historisch Museum Laura Grijns.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
Jodelahihi Het grootste najaarsfeest van het zuiden! Van 12 t/m 17 oktober staat de binnenstad van Sittard voor de achtste keer op zijn kop! Trek dirndl.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
SPORT- EN CULTUURMANAGEMENT Sport- en cultuurmanagement 1.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Crowdfunding en subsidies
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Ondernemersfonds Leids Model
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
Lisa Kerssens en Marlous Bakker MM1A
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
MEEDOEN in Edam-Volendam Voorstellen: Katja Mooij (RCO De Hoofdzaak) Fred Wiedijk (Context NH) Coördinatie en secretariaat MEEDOEN-tafel.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Fairtrade Week Week met aandacht voor fairtrade 7 t/m 15 mei Huis aan huis folder.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Stichting vrienden van ‘t Keetje Voorzitter, Paul Wagenaar Secretaris, Inge Deen Penningmeester, Kim Ooteman
Dorpsraad Acht Van harte welkom in het Dorpshuis Acht!
Jaarcijfers 2015 van de Historische Vereniging ‘s-Gravendeel.
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
MT Community Landelijk Goed Doel – Samen bouwen Partnerships met: –Stichting Pallieter (Landelijk goed doel) –Cordaid (Internationaal.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
WALKING FOOTBAL L S.V. DE FORESTERS PROCES, ACTIVITEITEN & LANGE TERMIJN VISIE.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
Informatie Prins Bernhard Cultuurfonds. Algemene toelichting op het Cultuurfonds Overijssel Door: Ineke Bruggeman, ambtelijk secretaris Geschiedenis Doelstelling.
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Operationeel plan DIMAGINI
Campagne taalvaardigheid
Digitale tools: SlideShare
Andere financieringsbronnen
Middenstand en horeca Wat kun je zelf met het evenement? Ideeen?
Accountmanager bedrijven
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant
Begroting FRTC Almere 2018 Voorstellen ontvangen van: - Ledenadministratie - MTB Jeugd en Volwassenen - Toercommissie - Fiets & Geniet - Handbike - PR-
Werkgroep Communicatie
Goed project maar geen geld? Fonds 1818 helpt!
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Je kan met de stukken zetten
OKK richting 100 Jaar! oktober 2019.
Waarde van evenementen voor stad en regio
Fairtrade Gemeente 19 april 2018 Groningen Anke van Duuren Regio adviseur Fairtrade Gemeente Noord Nederland.
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Evaluatie

Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding Doel: Meer reuring in de Zaanstreek Samenwerking met festival industrie cultuur bedrijven, intellingen en verenigingen Bestaande activiteiten ondersteunen en nieuwe activiteiten helpen ontwikkelen

Resultaat: Activiteitenprogramma van 28 weken lang; nieuwe en bestaande activiteiten, langs de Zaan, Hembrugterrein, Centrum, Zaanse Schans en Zaanstreek Noord Ca. 100 activiteiten zijn gepromoot, mede-ontwikkeld, mede-gefinancierd, georganiseerd Meer bezoekers: bezoekers extra door nieuwe evenementen en extra bezoekers per evenement.

Activiteiten: Sloepenrace Festival industrie cultuur Watersport Zaanse Vlootschouw Muziek en culturele activiteiten Kunstprojecten Culinaire evenementen Educatieve, sociaal-maatschappelijke activiteiten

Subsidie bijdrage aan: Chocoladeopera Karavaan Brokkingfestival Boulevaart Zaanstreken Juniorkamer Kunsteiland Opkloppudding Kook Hembrug Happening Binnenstad

Subsidie bijdrage aan: Kunst en Cultuur: Folkloredag Zaanse Schans Samen Saens Kapiteinskoor Esther Hans Zeeschilder-expositie Zaans Erfgoed Tijdmuseum Stampions StampionsMilitair Weekend Verlichting Molens Historische vereniging Stads/einder (Water)sport: Zaan de Wandel Waterpolo wedstrijden Hotspot Wormerveer Vlootschouw Maatschappelijk: IJskes Ponton Zaan de Wandel Boek van Pette Steigervoorziening a la Carte Cruises Russische Buurt Tussen Zuiddijk en Zaan Amnesty Fotografie Varen in de Zaanstreek, website Reuzenrad, Hembrug Happening Kinderboekenmarkt Zaantheater

Verder speciaal ontwikkeld o.a. Festival Industrie Cultuur SeniorenSail Young Sail performance Sail Mee Kunst aan de Zaan Zaanse Vlootschouw Baai van Zaandam met Tres Hombres en reddingslopen Muziekoptredens door Jurriaan Berger in samenwerking met Podium de Flux

Communicatie en PR: Website Specials: Magazine en Advertenties Social Media Free Publicity

Website: Verwijzing vanuit social media en advertenties Overzicht gehele actuele programma evenementen Bezoekers site: bezoekers

Magazine “Varen in de Zaanstreek” 1 e Druk: stuks: huis-aan-huis, sluizen, B&B's/hotels, netwerk UIT 2 e druk: stuks: Beurs, sluizen, netwerk UIT

Advertenties Van mei t/m oktober elke 2 weken (totaal 12 keer) advertentie 1/4 pagina Zaans Stadsblad 3x een insert van 4 hele pagina’s in Zaans Stadsblad en Waterland Maandelijks een pagina in UITdezaanstreek

Andere Media RTV NH: Bij openingsprogramma 4 uur live TV 5 promotiefilmpjes

Facebook: Volgers StadadZaan: 3543 mensen. Totaal acties op berichten (bv klikken op link) Twitter: Volgers StadadZaan: 402 Aantal tweets: 502 Aantal weergaven: Aantal profielbezoeken: 2771 Aantal vermeldingen: 495

Free Publicity 50 Perspublicaties Vooral lokaal en regionaal

Financiën: € besteed. Binnen begroting gebleven Sponsoring (in geld en materiële bijdrage) : € Hoofdsponsor: Rabobank Zaanstreek en verder Hansel Salades Deen Supermarkten Afvalzorg nv Albert Heijn Stichting Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening Zaanstad Waterland De Maatschappij Rotary Wormerveer-Krommenie Rotary Zaanstad OVO Zaanse Schans

Stad aan de Zaan 2016 en verder...?

Start Slideshow