Toepassingen 5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ een uurtabel van het openbaar vervoer hanteren een tabel met openingsuren hanteren een tijdsduur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kan je de betekenis van de afkortingen in s = v x t benoemen
Advertisements

M ET DE TREIN NAAR … Opdracht: Hoe geraken we op tijd in Brussel- Zuid?
‘O.V.R.’ Dialogue management
VLAAMSE ARDENNENDAG Mobiscan – evenement 27/04/2014.
België en Luxemburg; landen, plaatsen, wateren en gebieden
We gaan uitleggen hoe je een bus moet nemen!
Gedelegeerd bestuurder
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
De aarde die om haar as draait
OP NAAR SINT-PIETERS-KAPELLE !!. Onze school situeert zich in Mechelen. We zullen vertrekken aan het …….
Opdrachten Snelheid.
Opdrachten Snelheid.
Ben jij goed in hoofdrekenen?.
Tijd, afstand, snelheid.
Met gebruik van een verhoudingstabel
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Elektriciteit Deel 4 Waterstromen Energie Omzetting Ing W.T.N.G. Tomassen.
Studiereisinformatieavond Vlaanderen Programma van vandaag  Dagindeling  Praktische zaken  Geldzaken  Studiereisopdracht  Gegevens controleren.
Bent u sterk in Hoofdrekenen??? JANEE We gaan het meemaken. ik ga je enkele heel gemakkelijke vragen stellen.
Rekenen.
Stichting Onderwijs der EBGS MTD Workshop 2015
Toepassingen 5L week 22: ‘Herhaling’ 5L week 22: ‘Herhaling’
Toepassingen 5L week 18: ‘tv venster op de wereld’ procent winst ongelijke verdeling tijdstip en tijdsduur korting gemiddelde prijsberekening 5L week 18:
Procenten Cursusjaar Gecijferdheid 4 Les 2 Procenten Cursusjaar
Toepassingen 5L week 12: ‘Koken kost geld’ een breuk of een procent nemen van een getal overbodige gegevens schrappen prijs berekenen als de eenheidsprijs.
Samenhang procenten, breuken en kommagetallen,
Gecijferdheid 4 Les 4 Handig rekenen met bekende procenten uit de krant, Misconcepties en lastige problemen met procenten Cursusjaar
Test 1 Present.me uurloonberekening. Maandsalaris  Maandsalaris als je fulltime (voltijd) zou werken.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
AMBER, ELISE, FEMKE, FAITH, LIZIE, TAHA VOOR WIE IS DIT PROJECT? Voor Artcadia Lang in de file staan Lang wachten op tram, trein, bus.
Rekenquiz. Vraag 1. Decimale getallen Zet de decimale getallen van groot naar klein. Welk getal komt er in het rode vak? 7,431,684,295,051,667,493,49.
Meten en meetkunde in het verkeer
Meten en meetkunde in het verkeer
Les 4: SAMENGESTELDE GROOTHEDEN
Toepassingen 5de leerjaar.
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
België.
IMATerials: audiomat  .
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
Toepassingen 5L week 28: ‘Reizen in de ruimte’
Mobiliteit: een studie van SD Worx
Les 5 Vermenigvuldigen en delen
Les 3Regels voor de volgorde van bewerkingen
Rekenen Verhoudingen Les 1: Breuken en procenten 1
Rekenen Verhoudingen 2f
Meten en Meetkunde Verbanden
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Meten & Meetkunde Les 2: Tijd
Rekenen Les 6 Meten en Meetkunde in het verkeer Les 7 Meten in recepten Les 5 figuren slaan we over!
Rekenen periode 3 Meten en meetkunde les 6: Meten en meetkunde in het verkeer (Les 5 figuren slaan we over)
Rekenen Les 7 Meten in recepten.
Hoofdstuk 28 Snelheid en tijd. Hoofdstuk 28 Snelheid en tijd.
Les 4: Rekenen met verhoudingen in dagelijkse situaties
Hoofdstuk 14 Rekenen met tijd. Hoofdstuk 14 Rekenen met tijd.
Meten en meetkunde les 4: samengestelde grootheden
Les 3: Rekenen met tabellen 1 Les 4: Rekenen met tabellen 2
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Slim tellen.
Rekenen Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen
Les 6: Breuken en procenten 4
Meten en Meetkunde Verbanden
Rekenen Les 6 Meten en Meetkunde in het verkeer Les 7 Meten in recepten Les 5 figuren slaan we over!
Rekenen Verhoudingen 2f
Les 7: woordformules gebruiken
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Slim tellen.
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
De rationale getallen De rationale getallen De rationale getallen
G13 2 Recht en omgekeerd evenredige grootheden M A R T X I
Basis 7 Tijd. Basis 7 Tijd Paragraaf B7.1 Wijzers van de klok.
Transcript van de presentatie:

Toepassingen 5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ een uurtabel van het openbaar vervoer hanteren een tabel met openingsuren hanteren een tijdsduur berekenen verhoudingen tussen tijdseenheden gemiddelde van gegevens berekenen procent van een getal verhouding 5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’

V. Hoe laat komt trein 509 aan in Gent-Sint-Pieters? 10 u. 21 5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ Hoe laat vertrekt trein 509 uit Gent-Sint-Pieters? 10 u. 24 Als je in Gent-Sint-Pieters de trein van 15 u. 24 neemt, hoe laat ben je dan in Luik-Guillemins? 17 u. 03

V. 5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ Hoeveel tijd heeft trein 518 nodig voor de rit van Oostende naar Leuven? – – –  = 104 min. = 1 uur en 44 min. Gilles woont in Gent. Hij werkt in Luik op 20 minuten stappen van het station. Welke trein moet hij nemen als hij om 9 uur wil beginnen werken? -Hij moet ten laatste om 8 u.40 in Luik aankomen. - Hij de trein moet nemen die er om 8 u.05 aankomt, IC IC 505 vertrekt in Gent om 6 u. 24

V. Hoe laat vertrekt trein 504 uit Gent-Sint-Pieters? 5 u. 24 5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ Hoe laat komt trein 515 aan in Brussel-Zuid? 16 u. 55 Als je in Gent-Sint-Pieters de trein van 13 u. 24 neemt, hoe laat ben je dan in Luik-Guillemins? 15 u. 03 Bladzijde 51, oefening 1

5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ Bladzijde 51, oefening 1 V. Hoeveel tijd heeft trein 521 nodig voor de rit van Oostende naar Leuven? – – –  = 102 min. = 1 uur en 42 min. Gilles woont in Brugge. Hij werkt in Brussel op 10 minuten stappen van het Zuidstation. Welke trein neemt hij als hij om kwart over 8 wil beginnen werken? - Hij moet ten laatste om 8 u.05 in Brussel aankomen. - Hij de trein moet nemen die er om 7 u.55 aankomt, IC IC 506 vertrekt in Brugge om 6 u. 58

het is 05:56 vertrek 06:07 G. B. A. 05:56 – 06:00 – 06:07  = 11 min. 11 min. wachten 5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ het is 13:19 vertrek 13:27 G. B. A. 13:19 tot 13:27  8 min. 8 min. wachten

5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ aankomst 07:04 reistijd 15 min. G. B. A. 07: 04 – 15 min.  07:04  07:00  06:49 De trein vertrok om 6 u. 49

5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ getallen in de tabelG. B. A = : 5 = 1337 Het gemiddeld aantal reizigers per dag is 1337.

5L week 17: ‘Op stap met het openbaar vervoer’ 12 op de 400  12 : 4 = 3 op de op de 300  54 : 3 = 18 op de op de 600  180 : 6 = 30 op de op de 5  5 op de – 5 = personen zitten nog op de tram