Welkom aan boord van de Ark van Onderzoek Kennismakingsbijeenkomst met het platform 19 oktober 2015 Author´s name and/or Institution.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Advertisements

GRUNDTVIG & KA1 14/02/2014. De hoofdlijnen van Erasmus+ DRIE kernacties (key activities): 1.Leermobiliteit voor individuen 2.Samenwerking voor innovatie.
Edurama.be Website ter ontsluiting van onderzoek voor lerarenopleiders en voor studenten in de lerarenopleiding Projectgroep KATHO, departement Lerarenopleiding.
1 Facilitating Online Learning Conversations Exploring tool affordances in higher education Jakko van der Pol IVLOS, UU/ Onderwijscentrum VU.
Motivatie om te leren bij blended learning
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Albert de Boer IJsselgroep
1 Cecile Crobach October MSc Thesis: Onderwijs en Onderzoek Combineren van onderzoek en praktijk Onderwijsdag TBM 2012.
Tussentijds Toetsen als Leerstrategie Dirkx, K.J. H., Kester, L., Kirschner, P.A.
De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot.
Leren met een expert & een "embodied" agent. Inhoud Leren met experts Voorbeelden Scripts Scaffolden met een Embodied Agent Europese ontwikkeling in Atgentive.
Rijker zaakvakonderwijs
Jaap van Lakerveld Directeur
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
English and IPC How to teach content through English.
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock 3 1 Open University.
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
Schets van het landschap Deel B Presentatie RDNL
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
Bètapartners, 26 oktober 2015, Damstede.  Global Learning and Observations to Benefit the Environment (GLOBE)  Opgericht in 1994 door de Amerikaanse.
Referentiekader voor het onderwijs
Sandra Jellema Het opleiden van de duurzame professional.
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Responsible Research and Innovation Verantwoord onderzoek en innovatie.
Introductie SW-Vircamp / VIRCLASS Remmelt Veenkamp, INH This presentation reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible.
HET ONDERWIJS IN FINLAND Studiereis maart 2016.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
Onderzoekend leren Michiel Doorman & Ad Mooldijk Fisme | Universiteit Utrecht Ecent conferentie 12 mei 2011.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
Promoting inquiry in mathematics and science education across Europe ECENT
Overzicht Dudoc onderzoek “wijze waarop ICT ingezet kan worden bij het verwerven, oefenen en toetsen van algebraïsche vaardigheden, gericht op de overgang.
OPEN brainstorm.
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Wies Vullings, Wageningen University and Research
Jaap van Lakerveld Directeur
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
Interactief oefenen, formatief toetsen
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Tool IC-2 Toetsen en beoordelen van onderzoekend leren
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Tool IJ-3: De potentie van OL om essentiële vaardigheden te bevorderen
RDM bij Saxion De onderzoeker Verantwoording Hergebruik Integriteit
Interactief oefenen, formatief toetsen
Wat betekent “OPEN” voor jou?
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Agendapunt 3 1 juli januari 2019 Gerben Klein Lebbink.
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Gebruikersbijeenkomst SOWISO
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Welkom aan boord van de Ark van Onderzoek Kennismakingsbijeenkomst met het platform 19 oktober 2015 Author´s name and/or Institution

Doelen van de Ark Meer jongeren enthousiast maken voor science en voor carriers in science; Inquiry activities uit verschillende landen toegankelijk maken voor scholen in primair en voortgezet onderwijs; Promoten Responsible Research and Innovation (RRI) 2

Inquiry-based learning Onderzoekend leren Vergelijkbaar aan wetenschappelijk onderzoek doen Activerend, creatief denken, analytisch denken, logisch redeneren, maken/bouwen/testen (engineering) 3

The inquiry cycle 4

Responsible Research and Innovation reflective op en dialoog over relevantie voor jezelf, anderen en de maatschappij consequenties voor jezelf, anderen en de maatschappij ethische aspecten voor jezelf, anderen en de maatschappij 5

Framework for Inquiry Proficiency 6 LevelA (novice)B (basic)C (advanced) Orientation I can… Conceptualization I can… Investigation I can… Conclusion I can … Discussion I can…

The Ark Platform A growing collection of inquiry activities: verschillende domeinen en onderwerpen, leeftijden, levels Toolbox for evaluation: formatief en summatief toetsen, zelfevaluatie, peer feedback Award system: RRI Pedagogical scenarios: activities aanpassen 7

Hands-on! Stap 1www.arkofinquiry.eu > uitlegwww.arkofinquiry.eu Stap 2http://htk.tlu.ee/uuringulaegas/ Log in as a student Stap 3Use the implementation scenario to explore and prepare use of the Ark in your classroom 8

Wie gaat er mee aan boord van de Ark? Wij zoeken 5 leraren die met hun leerlingen aan boord komen om dit verder te testen en verbeteren! Author´s name and/or Institution