Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Uitslag enquête over online pesten
Veilig Internet Volgende
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Veilig internet Mediawijsheid
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Kinderen online.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Facebook Zie de kansen!.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
de ouderbetrokkenheid vergroten
Sociale media op school
Algemene ouderavond Leerjaar 1 Augustus 2013
Boerhaaveplein. Van wie komt de vraag om een aanpassing van het plein?  Van buurtbewoners met kinderen  Van buurtkinderen  Van schoolkinderen  Van.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Communicatie met ouders
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Iedereen gebruikt social media.
Basisschool Op De Horst
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Nieuwsbrief Augustus 2015 Personele zaken Juf Amy is gestart in groep 8. Zij en de kinderen hebben er al twee leuke dagen opzitten. We wensen haar veel.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Informatieavond We moeten het met elkaar doen.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Social Media Zo doen we het op de klim-op. Onze ambitie De klim-op is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Doelen realiseren met media
Mediawijsheid competentie:
Social Media.
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Mediawijsheid competentie:
Sociale media.
Sociale Media.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Arline Spierenburg november 2018
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Transcript van de presentatie:

Zo doen we dat op De Wissel

Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot

Onze visie  De Wissel is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen. Wij willen kinderen zowel de mogelijkheden en kansen, als de gevaren van sociale media bijbrengen. Alle leerkrachten moeten voldoende kennis hebben, om de verschillende sociale media te hanteren en content te vullen.  De Wissel ziet sociale media als kans om zich te profileren naar kinderen, ouders en derden. Sociale media wordt door De Wissel gebruikt om informatie te delen met ouders, kinderen en belangstellenden.

Onze doelen  We willen onze leerlingen en ouders digitaal betrekken bij de school, ook buiten de schoolmuren.  We willen, naast onze schoolgids, ook digitaal uitdragen waar de school voor staat.  De Wissel zet berichtgeving op sociale media in met het doel om positieve informatie te verspreiden over activiteiten van De Wissel.  De Wissel gebruikt sociale media om informatie over school te verstrekken.

Afspraken  Via social media worden alleen foto’s gepost waar minimaal drie kinderen op te zien zijn.  Alle leerkrachten kunnen en mogen berichten posten op Facebook.  Reacties van leerkrachten op posts en andere berichten zijn professioneel van aard uit naam van de school.  De ICT-coördinator bekijkt en beoordeelt alle berichten en reacties en past aan of verwijdert berichten waar deze niet conform dit handboek zijn.  Alleen de directeur en de ICT-coördinator kunnen berichten plaatsen op Twitter en Youtube.

Tips  De manier waarop we dagelijks met elkaar omgaan is ook digitaal van toepassing. Of je nu iets retweet, ‘liked’ of ergens een reactie op geeft.  Op internet kijkt iedereen mee en kunnen uitspraken en reacties al snel een eigen leven gaan leiden.  Je reageert niet alleen vanuit jezelf, maar als je iets met school te maken hebt, worden je uitspraken ook met onze school verbonden.

Tips  Als school willen we graag samen op een positieve manier bouwen aan goed onderwijs. Negatieve reacties via Social Media passen hier dan ook niet bij.  Als je via Social Media reageert zoals je ook zelf benaderd zou willen worden, zal dit vrijwel nooit beledigend of negatief zijn.

 Adres:  Rol: Onze Facebook-pagina is de centrale plek op social media waar informatie wordt gedeeld. We delen hier leuke en handige informatie over onze school.  Beheerder: Youri Visser en Gerald van der Lee  Contact: Youri Visser

 Adres:  Rol: Onze Twitter-pagina is een plek op social media, waar we ouders en leerlingen op de hoogte willen houden van actuele zaken die op school spelen. Dit is meer bedoeld als reminder met verwijzingen naar onze website of Facebookpagina.  Beheerder: Gerald van der Lee  Contact:

 Adres:  Rol: Ons Youtube kanaal is een plek op social media, waar we ouders en leerlingen een indruk willen geven van activiteiten die op de school plaatsvinden d.m.v. filmpjes. Dit is benaderbaar voor abonnees. Alleen ouders krijgen toestemming abonnee te worden.  Beheerder: Youri Visser en Gerald van der Lee  Contact: Youri Visser

Tot slot  Dit handboek is een levend document. Sociale Media blijven veranderen. Er komen steeds nieuwe kanalen bij. Daarom blijven we dit handboek aanpassen en aanvullen. Suggesties voor verbetering en aanvullingen zijn altijd welkom.  Dit handboek is voor “De Wissel” leidend. Het kan voorkomen dat gebruikers van social media zich niet aan afspraken uit dit handboek houden. Op school is daarvoor een protocol aanwezig. Deze is op te vragen bij Gerald van der Lee.