CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren
Inleiding
Inhoud Trends De trendfactoren De trendniveaus Conclusie Bronnen Opdracht 1 – Trendfactoren benoemen Opdracht 2 – Trendniveaus ontdekken
Trends Waarom trends? Waarom zijn trends belangrijk voor het beinvloeden van consumentenbedrag? Hoe beïnvloeden trendfactoren de behoeften van de doelgroep?
Trendfactoren
Micro, Maxi en Megatrend
Microtrend
Maxitrend
Megatrend
Conclusie Trendfactoren Economisch, ecologisch, politiek, sociologie/cultuur, demografie, technologie Trendniveaus Micro-, Maxi- en Megatrend
Bronnen ‘Van Trends naar Brands’ van Hilde Roothart en Win van der pol (2008) ‘Trends Herkennen, Begrijpen, Gebruiken, Creëren’ van Fons Maenhoudt (2010)
Vragen?
Opdracht 1 Trendfactoren
Opdracht 2 Trendniveaus