Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Advertisements

TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Digital Marketing Live
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
BIG DATA Jeroen Wolfs. Agenda •Big data •Check-out & big data •Toepassingen van big data in eCommerce.
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Inleiding G!DS Z-O-U-T en CultuurUtrecht. Wat is G!DS?  Sociale en culturele kaart van de bibliotheken  Informatie op het sociale en culturele vlak.
Reflecties vanuit de praktijk van de Vereniging Ons Tehuis
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
Internationale Multi Channel Campagnes Marketing Pioneers Martin Boschhuizen.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Social media.
Business Marketing Management
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Mobile content billing
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Loyaliteit begint met een warm welkom
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
De kracht van campagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2.
Tijdsindeling – Start, de inleider – Sensire – Trias Jeugdhulp – Vragen en stellingen – Afronding.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
LET’s get Social.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Google Analytics Statistieken over je website
Klanttevredenheidsonderzoek
Affiliate Marketing Vince Vince en Robin.
2017 – Digital Pixel Marketing
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
Kluwer The end of Publishing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
By Dionne, Nadia en Danielle
Aura Software: meer dan 25 jaar thuis in schoolmediatheken
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Overzicht: les 3 account instellen
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Kanaalstrategie ANWB retail
Transcript van de presentatie:

Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen

De nieuwe realiteit....

Te weinig aandacht voor individuele behoefte We zijn niet relevant: one size does no fit all De timing is verkeerd We verrijken gegevens van klanten niet We verbeteren ons marketingprogramma niet constant Klanten voelen zich onbegrepen

Het belang van relevantie

Copernica Multi-channel Marketing Automation Software gebruikers 300 partners door heel Europa

Copernica Marketing Software? Verstuur individuele campagnes via , print en mobile Genereer een integraal klantbeeld Trigger campagnes op basis van klantgedrag Beheer verschillende campagnes vanuit 1 account Vergroot je marketingeffectiviteit drastisch Verzamel inzicht op basis van elke interactie

Welke data is er nog meer? Orderhistorie Websitebezoek Ingevulde formulieren Downloads Interactie op s Enquêtes Social media interacties Gebruikte zoekopdrachten

Profielen verrijken: Welke data is er beschikbaar? Transactioneel Interesses Social Demografisch Gedrag

Segmenten op basis van betrokkenheid Loyaal of inactief? Laatste interactie – bezoek, klik aankoop Klantwaarde Lead scoring is een ideale tactiek

RELEVANTE CAMPAGNES HEBBEN… 50% hogere KLIKRATIO 30% hogere OPENRATIO & Vertaal data naar Persoonlijke content Aanbiedingen Incentives Calls-to-action Afbeeldingen Links Aanbevelingen Landingspagina’s

Beïnvloed het klantgedrag in elke fase Verwacht| Persoonlijk |Belangrijk | Waardevol | Resultaat!

Lead-Scoring Model Purchase of a pair of shoes: + 20 Purchase of accessories (shoe polish, laces, soles): + 5 Monetary value in last year > $250: +30 Monetary value in last year < $25: -20 No purchase in last 6 months: - 15 Create account on website: +10

Lead-Scoring Model Like on Facebook: + 5 Visit homepage: + 10 Open of a newsletter: + 1 Click on a link: + 10 Share to social: + 15 Unsubscribe: -25 Etc.

Lead-Scoring in de praktijk

Key Takeaways! Intelligente Marketing Maak benoemde leads van anonieme websitebezoekers Maak gebruik van data om campagnes te triggeren Stuur 1-op-1 communicatie op het juiste moment Maak ambassadeurs van je meest betrokken klanten

Eenvoudig te implementeren Copernica levert sales en marketing ondersteuning Training is inbegrepen Support is inbegrepen SOAP en REST API voor integraties Tientallen integraties beschikbaar

Dank voor je aandacht