Rekenen op SMC Landelijk kader:  2014 eerste rekenexamens  2013 pilot  Voor havo 3F (voorbeeltoets)voorbeeltoets  Veel lezen, structuren, goed aanpak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenvaardigheden vo Een workshop over rekenvaardigheden vo workshop B, van tot uur Marijke Vis, RSG Simon Vestdijk en Martin van Reeuwijk,
Advertisements

Info avond Voortgezet Onderwijs EN WAT NU ????? EN WAT NU ????? Basisschool De Stokland
Keuze van het examenpakket
Resultaten Rekentoets
Jenaplan VO Verwerken van weektaken op eigen niveau op een moment dat jij zelf inplant. Maar ook leren van en met elkaar binnen de stamgroep. Apenheul:
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
Eén jaar wiskunde D Een onderzoek naar de invulling en populariteit van het vak wiskunde D op scholen Katrin van Boxtel Marije Venselaar.
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
Over rekenen gesproken
Keuze van het examenpakket
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
Rekentoets locatie DEN BONGERD.
Plan van aanpak MAVO.
25 januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Informatieavond groep 7
10e editie voor de Tweede Fase
Vernieuwd rekenmateriaal VMBO - november 2011
De 10e editie havo-vwo OB.
Leerling ? Een leerlingrapport.
Rekenplein ..
Wat gaat er allemaal veranderen?
Een nieuwe start Overgang van Basisonderwijs naar Voortgezet onderwijs.
Februari 2015 Profielkeuze HAVO 3 T. Verhagen M. van Mens
10e editie voor de Tweede Fase
. Rekenen.
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Rekenen Gebruikersbijeenkomsten najaar 2010.
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond H3/A3 21 september 2015.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Klas 3. Waarom Een groep experts, de commissie-Meijerink, heeft vastgesteld dat het onderwijs in Nederland worstelt met 2 problemen: –Na de basisschool.
Rekentoets Vierde en Vijfde jaars VMBO --> Rekentoets 2F Pilot voor VMBO BB --> 2A (VMBO Basis zit nog niet in zak - slaag regeling)
GROEP 8.
3 HAVO OUDERAVOND 23 september 2015 WELKOM. Programma van de avond Welkom De heer Louter: conrector. Mevrouw Holwerda, coördinator. De heer Van Gorkum:
DUO-informatieavond H5 en V6 Welkom DUO informatieavond 10 november 2015.
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
SaLVO Samenhangend en Actief Leren
Chemie Overal, 7 e editie (2017) Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans.
Lesgeven aan hoogbegaafden Beta-didactiek binnen onze ace-klassen.
Open Les Wiskunde F.J. Brandsma 1 Open Les Wiskunde ‘ een wandeling over de Möbius band ’
Wiskunde in de bovenbouw havo
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Herstructurering bovenbouw tl verbetering doorstroom.
Havo 1 keuzes voor het tweede leerjaar Basisarrangement Technasium Kunst en cultuur.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Natuur Leven en Technologie cursus voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Tutorschap Taal Joke van Balen. Agenda Kennismaking Algemeen tutorschap Pilot Leeuwarden Opdracht Presentatie groepsresultaat Afsluiting.
Ouderavond 2016 keuze voor het tweede leerjaar. Doel avond: informatie hulp bij het maken van de keuze voor het tweede leerjaar.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
Voorlichting de Woldborg. rsg de Borgen Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je.
Schoolsoort & brugklas Binnen het Lyceum mavo havo atheneum gymnasium In de brugklas verdeeld in mavo mavo/havo havo/atheneum atheneum gymnasium.
keuze voor het tweede leerjaar
Studiekeuzes van uw kind
Studiekeuzes van uw kind
Onderzoek rekentoets Vossius Gymnasium
OUDERAVOND 1 hv, 1 vwo en 1 gym 5 september 2017
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Voorlichtingsavond ouders van
Significante cijfers © Johan Driesse © 2013 – Johan Driesse.
Informatieavond Talentprofielen 15 januari 2018
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Studiekeuzes van uw kind
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
informatieavond keuzetraject T2
Les 7: woordformules gebruiken
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Determinatie en begeleiding 28 februari uur
Vakkenpakketkeuze klas 2  klas 3
Vakkenpakketkeuze klas 3  klas 4
Profielkeuze-avond leerjaar 2
Transcript van de presentatie:

Rekenen op SMC Landelijk kader:  2014 eerste rekenexamens  2013 pilot  Voor havo 3F (voorbeeltoets)voorbeeltoets  Veel lezen, structuren, goed aanpak kiezen  Weinig/geen cijferend rekenen  Voor vwo 3F (maar misschien 3S)3S  3S gaat heel andere kant op  Veel zonder rekenmachime Schoolbeleid (voorlopig)  Geen aparte rekenlessen voor iedereen  Diverse metingen (met name in klas 1, 3, 4v)  Ondersteuning in kleine groepjes  Brugklas (naast accentmodules)  Tweede klas (naast accentmodules)  3 havo (start binnenkort)  4 havo (leerlingen zonder wiskunde)  (4 vwo)  Rekenen laten ondersteunen bij wiskunde en ‘zoveel mogelijk’ andere vakken

Rekenen op het SMC Voorbeelden van mogelijk gemeenschappelijke aanpak  Werken met verhoudingsschema’s  Heen en terug rekenen  Focus op wat je weet (en wilt weten)  Terug gaan naar simpele getallen  Schatting Met Controle: SMC Wat materiaal  (concept) beleidsnotabeleidsnota  Rekentips Rekentips

Voorbeelden van verhoudingstabellen Meter3140 Minuten1360 Afst.3140 m3,14 km tijd13 min60 min1 u

Voorbeelden van verhoudingstabellen 2 Brugklas231 totaal Leerlingen procent100 (%)..(%)