Bètapartners sept. 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grote getallen Getallen groter dan vier cijfers schrijf je meestal in groepjes van drie. Je schrijft niet maar Dit spreek je.
Advertisements

Deadline week 8 •Alle producten moeten kant en klaar gepresenteerd worden •Tijdschriften in print en ingebonden •Films gemonteerd •Web applicaties online.
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Bétapartnersconferentie
Voorlichting 4 VMBO INFORMATIE 4 havo
Op de koffie bij de kabouters
Arena 5 van MathBattle Maten
Wiskunde in het hbo (Fontys)
its academy Betapartners Outreach UvA / FNWI
Presentatie Inhouden en vergrotingen.
Piramide met vierkant grondvlak
Wiskunde A, B, C en D op het vwo
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Nibi Conferentie 11 en 12 januari 2013
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
Eigenschappen Ruimtelijke figuren
Gemaakt door: Wouter Molenhuis en Timo Kurpershoek
De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Wat? Taal in de vakken en.
Voorbeeld Bereken de diepte van het water. Aanpak
Goniometrie Als je deze uitleg stap voor stap volgt, kun je na afloop alle hoeken berekenen van een rechthoekige driehoek. Elke keer als je klaar bent.
Oppervlaktes K v Dorssen.
Nauwkeurigheid bij Practica
Wiskunde A, B en D op de Havo
Voorlichting VWO 4 3 februari 2015
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
NLT HAVO.
Kwantumfysica Cathy Baars Docent Natuurkunde Martinuscollege
Leerlingen met reken- wiskunde problemen in klas 3 en 4 vmbo
Cor de Beurs Ron Vonk AMSTEL Instituut Woudschoten 2003
Oppervlakte en inhoud.
Beeldbewerking.
Gemaakt voor alle leerlingen voor de basisklassen van het 3 e leerjaar.
Stichting Onderwijs der EBGS MTD Workshop 2015
 Wat is medezeggenschap?  Taak en rol van de MR?  Belangrijkste onderwerpen / Jaarverslag 2013 – 2014  Samenstelling MR  Vragen? ONDERWERPEN.
Gecijferdheid les 1.4 Grootst gemene deler Kleinst gemene veelvoud
Rekenen op SMC Landelijk kader:  2014 eerste rekenexamens  2013 pilot  Voor havo 3F (voorbeeltoets)voorbeeltoets  Veel lezen, structuren, goed aanpak.
Samenvatting.
Dit is een test. Een tweede dia biedt mogelijk uitkomst.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 4
De koffie drone.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 2
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 2 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
CLIL, een hefboom voor onderwijsvernieuwing GO! Atheneum Pegasus Oostende.
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
- copyright 2015 Natuurlijke getallen - 1 / NATUURLIJKE GETALLEN – 1 0, 1, 2, 3,…99,…
Welkom Voorstellingen: TEC Coördinator, TEC leerlingen leerjaar 1 Verschil tussen brugklas-TEC en reguliere brugklas? Inhoud lesprogramma TEC klas Wat.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Natuur Leven en Technologie cursus voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Voorlichtingsavond 2 Mavo Dinsdag 29 maart Programma  Verschillende keuzes  Opzet VMBO en MBO  3 KBL in VMBO-gebouw + rondleiding  Overgangsnormen.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Ruimtelijke figuren.
Keuzebegeleiding 3 Havo. 13 november Op weg naar een profiel. Rol van de school  Rol van de mentor  Rol van de decaan Rol van de ouders.
Bedankt voor het downloaden! Gebruikersvoorwaarden
Pré-NLT-module 3D-printen
Inhoud berekenen.
Bereken de inhoud van de kubus en balk
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Samen broeden: MBO Barneveld en de beroepspraktijk
Keuzebegeleiding 3 Havo.
De cilinder De cilinder De cilinder © André Snijers.
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 7
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Wiskunde Blok 9, les 6.
Transcript van de presentatie:

Bètapartners sept. 2015

Inhoud Rol van de HvA binnen bètapartners Leskist constructiemateriaal PASCO Lesidee: hologram piramide Leskist referentiematen

Rol van HvA binnen bètapartners 16:00 uur koffie 17:30 uur Indisch Buffet Projectgroep: Bart van Dalen Stuurgroep: Douwe van der Kooi Docentenopleiding tweedegraads Geen bètaopleiding

Leskist Constructiemateriaal PASCO Pasco heeft constructiemateriaal ontwikkeld UvA heeft aangeschaft Bruggen, hijskranen, modellen van gewrichtsysteem, . . . Geen lesmateriaal voorhanden: HvA gemaakt

Leskist Constructiemateriaal PASCO

Leskist Constructiemateriaal PASCO

Leskist Constructiemateriaal PASCO

Leskist Constructiemateriaal PASCO

Leskist Constructiemateriaal PASCO

Leskist Constructiemateriaal PASCO Probleem: geen lesmateriaal Oplossing: studenten docent natuurkunde Uitkomst: 5 lesbrieven / uitgewerkte ideeën

Leskist Constructiemateriaal PASCO Voorbeeld 1: katapult

Leskist Constructiemateriaal PASCO Voorbeeld 1: katapult

Leskist Constructiemateriaal PASCO Voorbeeld 1: katapult

Leskist Constructiemateriaal PASCO Voorbeeld 2: looping

Leskist Constructiemateriaal PASCO Voorbeeld 2: looping

Leskist Constructiemateriaal PASCO Voorbeeld 2: looping

Lesidee voor wiskunde / natuurkunde / techniek

Lesidee voor wis- / natuurkunde / techniek / informatica Afmetingen piramide: De zijvlakken staan onder 45 graden Zijde grondvlak gelijk aan breedte scherm Dusdanig afgeknot dat hij stabiel is

Leskist referentiematen

Leskist referentiematen PROBLEEMSTELLING: Leerlingen hebben moeite met omrekenen Leerlingen beschikken niet voldoende over referentiematen

Leskist referentiematen AANPAK: Levensecht materiaal Verschillende verwerkingsvormen

Leskist referentiematen Levensecht materiaal

Leskist referentiematen Verwerkingsvormen Kwartetten met maten: Met en zonder getallen cm3 en mL apart of door elkaar Lengte, oppervlak en inhoud/volume

Leskist referentiematen Verwerkingsvormen MAB-materiaal Maakt overgang van PO gemakkelijker Mogelijkheid tot differentiëren / remediëren

Leskist referentiematen Verwerkingsvormen LESDOELEN: Leerlingen kunnen maten schatten Leerlingen kunnen vanuit begrip omrekenen (in plaats van black box)

Leskist referentiematen Verwerkingsvormen TIJDSPAD: 2015 ontwikkelen en kiezen van materiaal 2016 samenstellen van leskist en testen augustus 2016 klaar

Bedankt voor de aandacht