Vooronderzoek. Theorie over peuters en kleuters. Visie Sterrenschool. Theorie over de verschillende soorten middelen bijv. Kaleidoscoop.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorschool voor iedereen
Advertisements

Harmonisatie kinderopvang en peuterspeelzaalwerk
Tussendoelen in de praktijk van groep 1/2
Het jonge kind, VVE en doorgaande lijn Waar gaan we heen? OKE wet Beleidsplan VVE “en nu is het OKE” Ombuigingsbesluit peuterspeelzalen Kwaliteitseisen.
Reflecteren.
Inhoudelijke samenwerking “……..Palet Vliedberg”
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
‘Kwaliteitsversterking Voor- en Vroegschoolse Educatie’
Dordtse agenda “VVE en verder!” Wat pakken partners en gemeente n.a.v. de bestandsopname in 2011 en 2012 aan? Presentatie t.b.v. G33/G4 6 december 2011.
Harmonisatie peuterspeelzalen en kinderdagverblijven
SCHAKELEN TUSSEN 2 & 3 EEN OPDRACHT MAAR VOORAL EEN UITDAGING.
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Optimaal Educatief Handelen in de Kinderopvang 11 november 2009
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
Samenwerking KOV de Blokkendoos Scoop Welzijn Peuterspeelzaal
Startgroep Peuterica & obs Valkenhorst.
De kracht van informatie voor beleidsontwikkeling
Planning Algemene Ondernemers Vaardigheden (AOV)
Vragen en knelpunten bij de uitvoering van de voorschool. Resultaten van het onderzoek naar de voorschool. Presentatie: Myra van Veenendaal & Tony Beerling.
SCHOOLONTWIKKELTHEMA Voortgezet technisch lezen. T HEMALIJN S CHOOLONTWIKKELING Werkstuk vooronderzoek schoolontwikkeling (2 studiepunten) Werkstuk schoolontwikkeling.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Curriculaire spinnenweb
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
DE MENING VAN OUDERS OVER DE SCHOOLAANPAK VAN PESTEN
De verschillende vormen van onderwijs Peuters Kleuters Basisschool Voortgezet onderwijs Beroeps onderwijs.
Q.P.O. Outdoor. Missie Outdoor en survival in de breedste vorm aan te bieden. Voor iedereen die meer uit de natuur wil halen op vakantie. Het aanleren.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
IKC ontwikkeling in de praktijk Presikhaaf West, Arnhem
De Salamander. De partners Basisschool de Schatgraaf Basisschool de Arabesk Peuterspeelzaal de Schatkist Kdv Wigwam Bso de Toverburcht Goed voor 1000.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Levenslooppsychologie werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
OuderRaad Informatieavond kleuters September 2015 OuderRaad
De doorgaande lijn ( Fotopagina intentieverklaring Spilpartners Jeugdgezondheidszorg Kinderopvang Onderwijs Gemeente Lumens Groep.
Werken aan de doorgaande lijn van 0-13 jaar De visie van 7 onderwijsbestuurders.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Maatschappelijke stage in de agrarische sector. Waarom belangrijk? Maatschappelijke verantwoordelijkheid Kans om kennis te maken met de sector Kans om.
“Dordrecht gaat verder met het bestuursakkoord G33/G4”, Presentatie aan de Adviescommissie, 13 maart 2012.
Tiel, 17 april 2009I. Pleumekers / A. Oude Alink1 Groepsobservatie & coaching 0 – 4 jaar Themadag LOGOPEDIE VOORSCHOOLSEPERIODE (deel 2)
Kloppend Hart van Warmond Bredeschool Samenwerking Yvonne Keijer Bredeschool coördinator Gemeente Teylingen.
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
Hoe verkoop je logopedie? Mieke Wilterdink. Waar zijn wij goed in? Hard werkenHard werken Plannen bedenkenPlannen bedenken Plannen uitwerkenPlannen uitwerken.
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Doelen behalen met activiteiten
1 VMBO BK deel Grafiek Grafiek tekenen 1 1.
Doelen behalen met activiteiten
6.4 Verhoudingstabel en grafiek Verhoudingstabel en grafiek
Raadsinformatie-avond 6 september 2016
2.4 Uitgebreide balansmethode Vergelijkingen oplossen VMBO-GT
Grafiek van lineaire formule
Werkveld Kindercentrum
3.5 Vergelijkingen oplossen Vergelijkingen met haakjes
Een instructie schrijven
Curriculaire spinnenweb
Opdracht Opkikker Boek Methodisch Begeleiden Thema 1 Planmatig werken
De bedenkers.
Taken en verantwoordelijkheden LOB-Specialist (decaan/LOB-coördinator)
Huidige stappen Positieve gesprekken met gemeenten (pand en omgevingsvergunning). We hebben een aantal mogelijke investeerders gevonden. Uitvoeren van.
Health & Well-being lth & well - being.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Leer- en ontwikkelingslijnen 4-7 jaar
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Ontwerponderzoek.
WAAROM? WAT? HOE? OUTPUT VRAGEN
Juni juni 2018 najaar 2018 december 2018 Subsidie beschikbaar gesteld door minister Slob voor dekkend aanbod ondersteuning aan leerlingen.
Transcript van de presentatie:

Vooronderzoek. Theorie over peuters en kleuters. Visie Sterrenschool. Theorie over de verschillende soorten middelen bijv. Kaleidoscoop.

Sterrenschool Apeldoorn. Kinderdagverblijf/peuterspeelzaal de Kangoeroe. Contact met verschillende peuterspeelzalen. Speelleergroep

Wat zijn de volgende stappen wat betreft het schoolontwikkelthema? Verder uitwerken van de theorie. Het bedenken en uitvoeren van activiteiten. Kabouterpad Doorgaande lijn. …………………………………………………..