Kaartleescursus 26 november 2011 door Gert, Joke en Wim.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SPELREGELS IN DE ZAAL MHC De Warande.
Advertisements

Zaalhockey
Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
Praktisch verkeersexamen
Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Instructieavond Spelregels
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
Loading... START.  Overleef door op de weg te blijven: probeer naar het donkergroene vak te gaan met je muis.  Als je het groene vak hebt gehaald dan.
Lees het reglement goed door, voordat u van start gaat.
Verkeers- stellingenspel
§ 2 AUSTRALIE IN KAARTEN.
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Informatie-avond 16 mei 2011 De Vliert ‘s-Hertogenbosch.
Complex VvE Beheer. Inloop BCT maart 2013.
Harrie Broeksteeg & René de Zoete Dinsdag 5 oktober
vwo C Samenvatting Hoofdstuk 12
Jeugd~verkeersexamen
Hulp op afstand Presentatie door Kick de Wolff Hulp op afstand Hulp op afstand Hoe kom ik van mijn SPAM af (afhankelijk van de beschikbare tijd) Hoe kom.
Voorbeeld Bereken de diepte van het water. Aanpak
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Zaalhockey
BEGINNER EV3 Programmeer Les
1. Starten Zet de telefoon aan en voer je pin code in Als dit scherm verschijnt klik dan vervolgens op de Boordcomputer Icoon 2.1 Inloggen Log in door.
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
30 september tot en met 4 oktober Keuring en Palaver 29 september 8 april 2015.
2015 Opgemaakt: R.Cornelis Scheidsrechterscommissie Provincie Antwerpen.
Boswandeling Groep 1&2 A, Groep 1&2 B.
Zaalhockeyregels 2015/2016 Speelveld / duur van de wedstrijd
VEILIG WERKEN LANGS DE WEG
Reactievergelijkingen Een kwestie van links en rechts kijken.
Stuurlieden voorlichting Heineken Roeivierkamp 2016.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Leerlingenvervoer Gemeente Leudal Marc Berendsen
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
Durf jij het aan??. Je hebt 16 vragen om de rest van de klas uit te schakelen. Je kunt kiezen uit 16 categorieën. Je kunt in elke categorie kiezen uit.
Toelichting op invalregeling junioren Seizoen
Passie voor water Instructies 2016 – Spelregels 2013 – Sinds FINA Congres 2013 in Barcelona zijn er geen nieuwe spelregels ingevoerd Tijdens.
Wegwijs Groep 8 Thema 4De buurt en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Ginkelse Heide 2016 Voorbespreking Alle klassen. Welkom Ginkelse Heide 2016 Welkom op Endurancerit Ginkelse Heide! Wij zijn blij met de gastvrijheid van.
Stuurlieden voorlichting
Vandaag: Restant les 3 Verhoudingen
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Longboard rijden Board balance Tricks Tricks Tricks Board balance
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Training: Inloggen en Zoeken
Toelichting op invalregeling junioren
Training: Cliëntsessies
Veilig deelnemen aan Ride-outs
Training: Inloggen en Zoeken
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Toelichting op invalregeling junioren
2015 Wijzigingen VIAG & VWI’s
Toelichting op invalregeling junioren
Lees het reglement goed door, voordat u van start gaat.
Kiezen met Kaarten.
Een brommobiel is een: Motorvoertuig.
Korte introductie Onze vereniging: Automobielclub de Ellerijders
Lees het reglement goed door, voordat u van start gaat.
Briefing shoot-outs zaalhockey
volgende bladzijde terug
Cursus kaartlezen voor vrouwen
A F K B E x M H C 7 Korte zijde bij C 2e secties volte
Lees het reglement goed door, voordat u van start gaat.
BEI BHS wijzigingslijst 2019
Briefing shoot-outs zaalhockey
Kiezen met Kaarten.
Transcript van de presentatie:

Kaartleescursus 26 november 2011 door Gert, Joke en Wim

Programma tot de pauze: -verschillen tussen TRK 1 en TRK 2 -voorbeeld kaarttekens -ritpijlen -herconstructies -voorkennis

TRK 1 TRK 2 URK

- TRK 2 Technisch Reglement Kaartlezen deel 2. - Is samen met TRK1 bedoeld voor (meer) ervaren ritten- sporters (A- en B klasse). - Wel herconstructies en van de kaart afwijkende situaties. - Meer ingewikkelde systemen. - TRK 1 Technisch Reglement Kaartlezen deel 1. - Is bedoeld voor beginnende rittensporters. - Geen herconstructies wel nieuwe route. - Alle wegaansluitingen kloppen. - Eenvoudige systemen.

- URK Uitzetters Reglement Kaartlezen. - Is bedoeld voor uitzetters. Deelnemers hoeven dit reglement niet te kennen, maar het doorlezen is wel nuttig! - Wat mag wel en wat mag niet. - Volledige beschrijvingen van de kaartleessystemen t.b.v. het bijzonder reglement.

-Verschillen tussen TRK 1 en TRK 2 -In TRK 1 staan de artikelen 1 t/m 7 -In TRK 2 aanvullingen op de artikelen 1, 2, 4, 5, 6 en 7. -In TRK 2 zijn de artikelen 8 (herconstructies), 9 (voorkennis) en 10 (van de kaart afwijkende situaties) toegevoegd.

-Artikel 7. VOORBEELD KAARTTEKENS

via parkeerplaats via parkeerplaats kaartwegen onder kaart­tekst

-Artikel 7. VOORBEELD KAARTTEKENS

g.

-Artikel 7. VOORBEELD KAARTTEKENS h.

-Artikel 7. VOORBEELD KAARTTEKENS j. Beide hieronder vermelde kaarttekens (aanduidende de landsgrens) dienen als kaarttekens te worden aangemerkt, ongeacht hetgeen in de legenda is vermeld. artikel 3k Kaartwegen die de landsgrens overschrijden mogen niet in de route- c.q. herconstructie worden opgenomen.

-Artikel 7. VOORBEELD KAARTTEKENS aanvullingen

-Artikel 2 RITPIJLEN -In het TRK 2 is toegevoegd; -i. Een met de geplande rijrichting mee wijzende rit pijl dient te worden genegeerd. B C A van A naar B ritpijl negeren

-Artikel 2 RITPIJLEN -In het TRK 2 is toegevoegd; -i. Een met de geplande rijrichting mee wijzende rit pijl dient te worden genegeerd. B C A van B dient naar C gereden te worden

-Artikel 8 HERCONSTRUCTIES -a. indien de geconstrueerde route niet kan of mag worden bereden, moet via kaartwegen een zodanige herconstructie worden gemaakt dat in volgorde van belangrijkheid: -1. de geconstrueerde route op de eerstvolgende samenkomst van kaartwegen (=opnamepunt) in de geconstrueerde rijrichting wordt voortgezet; -2. de gekozen herconstructie zo kort mogelijk is. Keren is hierbij niet toegestaan.

a b c d e f g h i j route a-b-c-d-e opnamepunt c herconstructie b-h-g-d-f-c DLW

a b c d e f g h i j route a-b-c-d-e opnamepunt c herconstructie b-h-i-j-b-c

a b c d e f g h i j route a-b-c-d-e opnamepunt c herconstructie b-j-i-h-b-c

a c d e f g h i b j route a-b-c-d-e opnamepunt c herconstructie b-h-g-d-f-c

a b c d e f g h i 12 j route a-b-c-d-e opnamepunt c herconstructie b-h-g-d-f-c

a b c d e f g h i R 1R j route a-b-c-d-e opnamepunt b herconstructie b-c-d-g-h-b

a b c d e f g h i L 1L j route a-b-c-d-e opnamepunt b herconstructie j-i-h-b

a b c d e f g h i R 1R A 1L j route a-b-c-d-e opnamepunt b herconstructie b-c-d-g-h-b herconstructie b-c-d-g-h-i-j-b

a b c d e f g h i L 1L A j route a-b-c-d-e opnamepunt b herconstructie b-c-d-g-h-b herconstructie b-c-d-g-h-i-j-b

-Artikel 8 HERCONSTRUCTIES -b. indien een herconstructieroute niet kan of mag worden bereden, vervalt deze herconstructie verder geheel. Men dient vanaf dat punt van onderbreking een nieuwe herconstructie te maken met in acht name van het gestelde in artikel 8a.

a b c d f g h e i j k l m n route a-b-c-d-e-f 5 opnamepunt c herconstructie n-k-l-c 4 herconstructie n-j-i-l-c en niet n-j-i-l-k-l-c

uit Nacht van Weesp B a A b c e d constructie e-b-a-e-b-c-d C- klasse nieuwe route naar begin pijl e-a-b-c-d-a-e RC’s B A B

uit Nacht van Weesp B a A b c e d constructie e-b-a-e-b-c-d A-B klasse herconstructie e-a-b-c-d-a-e-b RC’s B A A B opnamepunt b richting a route vervolgen b-a-e pijlen zo min mogelijk tegengesteld

-Artikel 9 VOORKENNIS -Indien een weg niet berijdbaar is en je gaat herconstrueren, dan moet je het niet berijdbaar zijn van die weg onthouden totdat je de route vanaf het opnamepunt weer bereden hebt. -Zo nodig mag de weg van de andere zijde in de herconstructie worden opgenomen.

nog geen voorkennis van de ritpijl herconstructie b-e-a-f c b a d constructie a-b-c-f-g DLW opnamepunt f e herconstructie a-b-d-g-f-c-b-a-f g f

a b c d e f g h i j k l m route a-b-c-d-e-f DLW opnamepunt c herconstructie b-g-h-c DLW herconstructie g-a-i-j-k-c

a b c d e f g h i j k l m route vervolgen c-d-e-f DLW opnamepunt e herconstructie l-k-c-h-e DLW

herconstructie c-b-g-h-e opnamepunt f herconstructie g-a-b-c-k-l-m-f a b c d e f g h i j k l m DLW doordat er route c-d gereden is, is de voorkennis van de DLW bij g vervallen ook de voorkennis van de DLW bij b is vervallen DLW herconstructie b-j-k-l-m-f DLW

geen voorkennis van het bord verboden in te rijden

a b e f d route a-b-c-e-f opnamepunt c herconstructie b-g-h-b-c herconstructie b-i-d-c c nog geen voorkennis van bord verboden in te rijden h g i

Programma na de pauze: -veranderde wegaansluitingen -niet op de kaart voorkomende wegen -doorsteekjes -voorbeelden Oost-West en Vechtoeverrit -vragen

-Artikel 10 b VERANDERDE WEGAANSLUITINGEN -Van veranderde wegaansluiting is alleen sprake aan het ‘begin’ van een weg. -Veranderde wegaansluitingen mogen niet worden bereden, behalve indien de ‘kaartsituatie’ kan worden bereikt via een route met een lengte van maximaal ‘X’ rijmeters.

geen veranderde wegsituatie

wel veranderde wegsituatie

a c d b f e route a-b-e-f is NIET KAARTWEG bij b weg naar rechts niet aanwezig indien b-c-e ≤ ‘X’ rijmeters mag bij c naar e gereden worden ‘X’ staat in bijzonder reglement b.v. 50 meter, 75 meter, 100 meter

a c d b f e is NIET KAARTWEG route d-c-b-e-f nu niet gelijk c-e rijden, eerst d-c-b-e-f proberen bij b weg naar links niet aanwezig niet keren en b-c-e rijden keren is niet toegestaan

-Artikel 10 b VERANDERDE WEGAANSLUITINGEN -Bij een gewijzigde situatie aan het “eind” van een weg is sprake van een op de kaart voorkomende weg, die overgaat in een NIET op de kaart voor komende weg. -Dit geldt eveneens voor wegverleggingen tussen het ‘begin’ en het ‘eind’ van een weg.

is NIET KAARTWEG route f-b-c-d a c d b f bij e weg rechtdoor niet aanwezig NIET kaartweg volgen naar c e opnamepunt f opnamepunt b herconstructie c-b-a-a-b

89 kaartsituatie

89 werkelijke situatie

-Artikel 10 c NIET OP DE KAART VOOKOMENDE WEGEN -Wanneer slechts de keuze bestaat tussen keren of het gaan berijden van een niet op de kaart voorkomende weg, dan ga je deze niet op de kaart voorkomende kaartweg berijden tot de eerste mogelijkheid om via, volgens de herconstructie toegestane kaartwegen, de route weer op te nemen.

is NIET KAARTWEG route a-b-c-d b c d e f a bij a is de rechtdoorgaande weg niet aanwezig er is nu geen andere mogelijkheid dan om de NIET kaartweg te berijden

-Artikel DOORSTEEKJES -Een doorsteekje is een niet op de kaart voorkomende berijdbare verbinding van maximaal ‘Y’ meter tussen een niet op de kaart voorkomende weg en een op de kaart voorkomende weg. -‘Y’ staat in bijzonder reglement b.v. 50 meter, 75 meter, 100 meter.

is NIET KAARTWEG b c d e f a indien e-b (= doorsteekje) ≤ ‘Y’ rijmeters (afstand volgens reglement) dan e-b berijden richting c route a-b-c-d indien e-b ˃ ‘Y’ rijmeters dan doorrijden om via kaartweg(en) f-c de route voort te zetten bij a is de rechtdoorgaande weg niet aanwezig

-Artikel 10 c NIET OP DE KAART VOOKOMENDE WEGEN -Indien je door een ritpijl of opdracht gedwongen (=sturen) wordt een niet op de kaart voorkomende weg op te rijden, dan blijf je deze niet op de kaartweg volgen tot de eerste mogelijkheid om via, volgens de herconstructie toegestane kaartwegen, de route weer op te nemen. -Het is daarbij NIET toegestaan ‘doorsteekjes’ te gebruiken.

is NIET KAARTWEG route a-b-c-d b c d e f a bij een ritpijl naar links moet de niet kaartweg gevolgd worden tot de eerste mogelijkheid om via kaartwegen de route op te nemen er mag geen doorsteekje gebruikt worden

is NIET KAARTWEG route a-b-c-d b c d e f a B HK-1R bij een controle met HK-1R stuurt de RC je de NIET kaartweg op ook nu mag er geen doorsteekje gebruikt worden

niet kaartweg kaartweg

doorsteekje naar kaartweg

Start C klasse DLW

Start A-B klasse DLW

HK 2 1 3

13e Vechtoeverrit 24 a b d c nieuwe route a-b-c-e-d-c-b nieuwe route c-d-e-c-b C klasse e

13e Vechtoeverrit 24 a b d c herconstructie a-b-f-g A-B klasse e f g opnamepunt g 25 herconstructie f-b-c-e-d-c-b herconstructie c-d-e-c-b

13e Vechtoeverrit C klasse a bij a niet naar links c b nieuwe route a-b-c

13e Vechtoeverrit B klasse a bij a niet naar links c b herconstructie a-b-c-d-a-e f d opnamepunt d g e bij d niet naar links herconstructie e-a-b-f-c-b-a-e het keerlusje bij g is langer 10 RC 10 – keren b-a-e-d

opgepikt in de wandelgange n

17 Vechtoeverrit route

Vechtoeverrit

route A HK keren en meteen route vervolgen 2e Dag van Weesp

route punt a is opnamepunt richting b A HK-1R keren bij c, daarna terug en keren bij RC R om bij a de route op te nemen R HK 2e Dag van Weesp

Y HKL Vechtoeverrit