Minor Internet Marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Adwords RemarketingAdwords Remarketing
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
MMT.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Hoe maak ik een Adwords campagne? Adwords campagne.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Marketing Werkgroep 6.
Zoeken + Vinden voor trendanalyse: Google en meer Jaroen Kuijper, informatiespecialist.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Medmec04 les 3 Engagement.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Online marketing Expert (in een week)
Openingsbalans Inleiding Elobase.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Business Analyse lesopzet en werkvormen Stappen (1-2) Vorm 2-tallen Lees artikel over kwaliteit. Neem relevante informatie over ter onderbouwing van.
Minor Internet Marketing
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Wat is een webquest?.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
SEO Hoger in Google.
Les 3 Affiliate Marketing
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Digi(bord)boek project <titel project>
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Social media voor statenleden/politici
Marketing en zoekmachines
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Minor Internet Marketing SEA | Les 1. Adwords

\Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internet Ondernemer Drs. Ing. Paul Willems P.H.J.G.Willems@Saxion.nl Tel. 053-4871117 Kamer H1.37 (Enschede)

\Agenda Wat kun je verwachten @SEA Inleiding Google AdWords Aan de slag! Huiswerk

\Programma Week 1: Inleiding AdWords Week 2: Vervolg Adwords Accountstructuur Advertenties Week 2: Vervolg Adwords Zoekwoorden / ROI Landingspagina’s Week 3: Affiliate Marketing Week 4: Social Media1 Week 5: Social Media 2

\College indeling Hoorcollege | Instructie 30 – 45 min Zelfwerkzaamheid | 30 – 45 min Evaluatie / Feedback | < 30 min.

\Huisregels Aanwezigheid altijd verplicht! Niet eten / drinken tijdens de les.

\Literatuur SEA Documenten \ Artikelen \ Websites PDF boekje: Laat uw bedrijf groeien met Google AdWords. (te vinden op Google)

\Vragen?

\Inleiding AdWords Wat is Google AdWords? Advertentiesysteem van Google Ontwerp advertenties Kies een klikprijs (CPC) Kies een dagbudget Publiceer op: Google / Inhoudsnetwerken Youtube / Mobiele telefoons, etc.

\Google Ad

\Belangrijk om te weten Dit is de manier waarop AdWords werkt: U maakt relevante advertenties van hoge kwaliteit die nuttig zijn voor mensen die naar uw producten zoeken. Het Google-systeem beloont u vervolgensmet een hogere positie op de pagina en lagere kosten.

\Basisbeginselen:

\Google Account Maak gerust een Google Adwords account aan. Geef NOOIT uw creditcard nummer op. Geef uw eigen e-mail adres altijd op (ter verificatie)

\Campagne Elke campagne is gecentreerd rond een productlijn of bedrijfsonderdeel. De structuur van de website is een belangrijke indicatie voor het opzetten van de campagnes.

\Advertentiegroepen Maak meerdere advertenties (1 – i) binnen een advertentiegroep. Mensen reageren verschillend op advertentievarianten. De advertentie met de meeste CTR wordt het meest getoond.

\Advertentiegroepen Kies per advertentiegroep een unieke set zoekwoorden. Er kan maar 1 advertentie tegelijk getoond worden. Kies per advertentiegroep een CPC.

\Tips …

\Voorbeeld:

\Advertenties

\ Goede advertenties

\Analyse website opdrachtgever Welke structuur kun je achterhalen? Kun je meerdere campagnes starten? Welke advertentiegroepen kun je maken? Komen deze overeen met de structuur van de (nieuwe) website?

\Opdracht (30 min): Maak zelf een Google Adwords account aan en maak de onderstaande structuur en experimenteer. Maak 2 advertentievarianten per advertentiegroep, dus 12 advertenties:

\Huiswerk Omschrijf op max. 2 pagina’s de werkwijze van AdWords en accountstructuur voor de opdrachtgever. Overleg met je team hoe de structuur van de nieuwe website moet worden en daarbij de accountstructuur. Maak de opdracht van deze week per persoon af.

\Vragen?

\Volgende week: AdWords account structuur. AdWords zoekwoorden. AdWords ROI Analyse AdWords landingspagina’s Tot dan (aanwezigheid verplicht!)