Algemene ouderavond 2015-2016 De Bongerd Daar groei je!
Op school spelen en werken wij op een prettige manier Op school spelen en werken wij op een prettige manier. Op school houden wij rekening met elkaar. Op school gaan wij op een nette manier met materialen om.
Ontwikkelingen Ouderbetrokkenheid We gaan voor een betrokken samenwerking met kinderen en ouders bij de totale ontwikkeling van het kind. Samen staan we nog sterker! Ouderportaal Daar kunnen ouders en school elkaar eenvoudig, altijd en overal op de hoogte houden in een afgeschermde, beveiligde omgeving. Ontwikkelen portfolio Een nieuwe stap in rapporteren waarbij partnerschap tussen leerling, ouder en school centraal staat. Taal / lezen / woordenschat Wij blijven gefocust! Gezonde school / sportschool Samenwerking met de combinatiefunctionaris, Shintai en “De Bengele beweegt” o.a. bij de beweegmiddagen.
Contactmomenten September Informele Informatieve Infoavond November Individuele ouderavond seo Maart Individuele ouderavond vorderingen Juli Facultatieve ouderavond vorderingen Voelt u zich vooral vrij om tussentijds met uw vragen bij ons aan te kloppen. Ook kunt u iedere morgen tijdens de inlooptijd een praatje maken met de leerkracht.
Snappet Verwerking op tablet voor rekenen, spelling en begrijpend lezen. Groepen 4 t/m 8. Vervolgopdrachten op niveau. Directe feedback. Kinderen kunnen instructiefilmpjes oproepen. Leerkracht heeft groep goed in beeld en kan meteen ingrijpen.
DI-model : directe instructie model Houdt rekening met verschillen in leervermogen van kinderen Veel structuur in de lessen door een vaste opbouw van fases: - terugblik vorige les - oriëntatie\ wat gaan we vandaag leren - instructie \ differentiatie - begeleid inoefenen - controle - verwerking - afronding Voordelen hantering van dit model: taakgerichtheid; competentiegevoel; leerplezier
Zorgstructuur Verzamelen van gegevens (observaties, werkjes, toetsen, leergesprekjes, signaleringsinstrumenten zoals VISEON en CITO, oudergesprekken, vorig groepsplan). Analyseren van gegevens en het maken van een groepsplan Uitvoeren van het groepsplan Evalueren Dit proces doorlopen we 4x per jaar: 2x op sociaal-emotioneel gebied 2x op didactisch gebied (leerstof)
Conflicthantering/Seo Leerling moet komen melden als er zich iets voordoet Leerling haalt het betrokken kind Leerling spreekt uit waar hij last van heeft en vraagt waarom … dat gedaan heeft Dialoog tussen leerlingen Leerkracht volgt gesprek en begeleidt dit gesprek, wanneer daar aanleiding toe is. Bij schoppen, slaan, spugen, schelden volgt time-out Time-outs worden genoteerd. Bij een patroon worden ouders geïnformeerd. Wekelijks is er in elke groep een SEO-kring.
Vragen staat vrij!
De kleutergroep
Dagindeling Binnenkomst en keuzewerkje Dagritmekaarten - kleine kring (voorbereidend taal en rekenen) - eten - naar de wc - buiten spelen - werken opdrachten weektaak - overblijven of thuis eten - grote kring - keuze werk - naar huis of naar de BSO
Gymles 1x in de week naar de sporthal, sporten in de dansstudio Starten met nieuwe methode: Aansluiting groep 3 t/m 8 Onder begeleiding van de combinatiefunctionaris (Karin Mennen) Oneven weken maandagochtend 10.45 uur Even weken maandagmiddag 13.15 uur
Werkles Magneetbord Hoekenbussen Opdrachten weektaak en keuzewerk Zelfstandig werken Verschil in opdrachten - makkelijk / moeilijk - meer / minder - hogere eisen stellen Plakboek met verzamelde werkjes
Kleuterplein Projecten van 4 weken Introductie via Raai de kraai Kleuters mogen spullen meebrengen Altijd stukje boekpromotie a.d.h.v. picto’s Letterkast Thematafel Planbord
Stagiaire Ik wil mij graag even voorstellen: Ik ben Lynn Verheijen, 17 jaar en woon in Ospel bij mijn ouders en broer. Mijn hobby’s zijn: sporten, winkelen, dagjes weg gaan met mijn vriendinnen en met mijn nichtjes knutselen, kleuren of spelen. Ik loop stage in groep 1/2. Deze stage loop ik tot het einde van het schooljaar op iedere maandag en dinsdag. Ik volg de opleiding onderwijsassistente niveau 4. Deze opleiding volg ik bij Gilde opleidingen in Weert en ik zit nu in mijn 2e leerjaar. Na deze opleiding wil ik doorstuderen en uitkomen bij de pabo (leraren opleiding) om uiteindelijk leerkracht te worden in het basisonderwijs. Hopelijk heb ik u een beetje meer informatie over mezelf gegeven en zo weet u ook wie ik ben als u me een keer zou zien op basisschool de Bongerd. Liefs, Lynn Verheijen.
Ouders in de school Binnenkomst Verjaardag, wel foto’s Kijkochtenden Computerouders Spelletjesmiddagen Begeleiden van activiteiten Autorijden uitstapjes Kriebelouders Poetsen materialen
Na schooltijd hebben de juffen eindelijk de barbecue voor zichzelf!