C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Advertisements

Startbijeenkomst Maatschappelijke Innovatie
Koers bepalen Congres Pensioenvisie 2011 Haarlem, 13 oktober Congres Pensioenvisie 2011 Haarlem, 13 oktober.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
BI voor Microsoft Dynamics AX
User Centred Development
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Hoe kijkt een ondernemer naar de overheid
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
HOFAM vak Organisatie & Management les 10. Motivation 2 One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Minor Project- en Programmamanagement
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Hillsong Publishing 1/5 FAITH (I'm reaching) (Rueben Morgan) I'm reaching for the prize.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
Afstudeeropdracht Verhogen Marktaandeel Microsoft Door middel van de Wallet Allocation Rule Analyse.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
De Betekeniseconomie.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Presteren onder druk.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Evolutieleer Natuurwetenschappen.
Salt & Light Zout & Licht
Management Assistant: A job that rocks!
This, that, these, those Aanwijzende voornaamwoorden
TE CONNECTIVITY In a world where everything is connected
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
A Healthy sense of Trust
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Spark your idea.
GRAMMATICA Unit 3 klas 2 Aanwijzende voornaamwoorden, bezittelijke voornaamwoorden, de voltooide tijd en het lidwoord a/ an.
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
Leefbaar loon en investeerders
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
opgevaren naar de hemel he ascended into heaven
English 23 April 2018.
Who knows something about scenarioplanning?
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Dynamic Architecture What about you?
Jannes Huisman Senior coach
Present Perfect Wat is de present perfect?
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
Towards and Africa Europe Partnership
Seminarie ‘Automatisering factuurstroom’
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING

28 January 2009 © Customer Services 2 2 Case UPC Broadband Europe Reputatie van ‘slechtste jongetje van de klas’ naar schoolvoorbeeld (award winning & industry best practice) Succesvolle herpositionering van het merk gebaseerd op succesvolle toevoeging van service propositie aan de waarde propositie –“Our Difference: It’s about people, not technology. We simplify, advise and guide so that customers can participate in the digital world at their own pace and to fit their own needs.” Toename Net Promoter Score Toename Operational Efficiency Afname ziekteverzuim en verloop Afname churn (verbetering retentie) Afname Customer Acquisition Cost Toename CLV & RFMV klanten Aan de basis van dit succes : –Financiële transparantie in budget allocatie, rapportage en governance (gebaseerd op kwantiteit én kwaliteit) –Self Care –Structureel meten van en sturen op klanttevredenheid en recommendation (ambassadeurschap) –Betrokkenheid (engagement) en creativiteit medewerkers –‘Ownership’ en verantwoordelijkheid nemen van medewerkers voor ‘emotional end frame’ van hún klanten

28 January 2009 © Customer Services 3 3 What if … Wat zou er gebeuren als je eenzelfde transformatie succesvol kunt laten plaatsvinden in jouw organisatie? Durf jij te dromen?

28 January 2009 © Customer Services 4 4 Fasering Kennismaking – Draagvlak Richten – Strategisch inzicht Inrichten – Co-creatie ism de operatie Verrichten – Aanjagen van het proces in de operatie – Meten = weten Low Investment High Impact

28 January 2009 © Customer Services 5 5 Resultaten Duurzaam versterken (van het onderscheidend vermogen) van de merk reputatie Duurzame impact op de efficiency en de effectiviteit van de klantzijde van de organisatie Toename CLV (Customer Lifetime Value) en RFMV (Recency, Frequency & Monetary Value) Afname Cost to Serve & Customer Acquisition Cost Toename autonome organische groei door ambassadeurschap van klanten

6 6 T HANK Y OU Nicolette Wuring - Founder & Managing Director of Customer Services Author of the book “Customer Advocacy; When You Care, People Notice” See ; available on Praise for the book: "Great customer service is hard to come by in today's world of 'faster, not better.' In Customer Advocacy, Nicolette Wuring proves great customer service is the key to creating growth through consumer-led promotion, loyalty, and peer-to-peer recommendations. Customer advocacy is high trust in action, increasing speed and lowering costs. Set yourself apart—care!" --Stephen M. R. Covey, New York Times bestselling author of The Speed of Trust: The One Thing That Changes Everything