Telefonsiche afspraken maken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Kleine engelen Foto’s, tekst en geluid!.
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Hoe blijf ik gemotiveerd
Toen God “de vrouw” maakte, was hij al 6 dagen aan’t overwerken.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Waarom ben ik hier op aarde?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
Man  vrouw ( een kort verhaal, verteld door een ? )
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Powerpoint gemaakt door
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Men vraagt zich af waarom …??
Kindermoment.
Sollicitatiegesprek.
John Vaupell Justin van der Steen
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
Zomaar een kaartje.
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
Presentation Of Learning
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
EEN VERRASSING KRIJGEN
Lieve vriend(in)!.
Lieve zoon/dochter ....
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Geluid aan.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Handtekeningen actie betreffende de speeltuin voor mijn huis.
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Leven zoals God het bedoelde?!
Project Management Fails
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
CanDo Coaching.
Een liefdesgeschiedenis
Het opbouwen van een data base
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Hoe is dat ... ouder worden ?.
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Groningse voic .
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Om soms eens dieper over na te denken
Vandaag dacht ik aan jou!
Onze doelen en visie in beeld
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Rouw & Verlies Les 3.
WOW: enqueteren bij Jumbo
Een kruikenverhaal. Een waterdrager vervoerde twee kruiken
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
Klantgericht Telefoneren
Referentiekorting MLM. Wist je dat als je de referentiekorting op de juiste manier gebruikt je ONGELIMITEERD aantal leads (lees: klanten) kan genereren?...
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
‘ Ik wil alle Amnesty-supporters bedanken! Jullie inzet heeft tot succes geleid, zo blijkt uit mijn vrijlating. Maar mijn zaak is nog niet voorbij. Blijf.
DOE HET ZELF PAKKET. Doe-het-zelfpakket Wat  Richtvragen  Voor (werkende) mantelzorgers  Werk- en mantelzorg zo optimaal mogelijk op elkaar afstemmen.
Gedachten en anekdoten
Transactionele analyse
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Waar ga ik het over hebben? Wie ben ik (volgens mezelf)? Wat zijn mijn voornaamste interesses? Wat is verder belangrijk voor mij? Hoe denk ik over mijn.
Transcript van de presentatie:

Telefonsiche afspraken maken

Structuur voor succesvol TF-gesprekken Voorbereiding Wat zeg ik aan telefoon (script) Afspraak bekomen

Handige tips: Voorbereiding Begin Positief aan uw telefoongesprekken negatieve gedachten  negatief resultaat positieve gedachten  positief resultaat ik kan het, ik doe het, ik ben de beste Plan uw voorstelling, heb een reden om te bellen - hoeveel afspraken kan ik doen deze week (agenda) - welke regio - wat is mijn doel – hoe bereik ik het

Handige tips: Bel op aangewezen tijdstippen - bel op verschillende tijdstippen  ander publiek Bvb: wanneer niemand tijd heeft  (tss 17 u & 18.30 u) eten aan het klaarmaken  kunnen niet lang aan telefoon blijven Verlies geen tijd tussen twee gesprekken - kweek karakter Voorzie een tijdsblok in uw schema

Agendaplanning: werk werk bellen FAMILY TIME bellen werk huis BP Ma Di Wo Do Vr Za Zo 0900 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800 1900 werk werk bellen FAMILY TIME bellen werk huis houden bellen BP

Wat zeg ik aan de telefoon? Bij … Warme markt Referenties Koude markt

Warme markt: “Dag Tante, hoe gaat het met jou? Met mij gaat alles heel goed, ik ben net in opleiding gegaan voor iets fantastisch en jij kan me hierbij HELPEN. Ik heb volgende week een examen en ik moet hierbij zoveel mogelijk gsm en energy facturen leren analyseren, past het voor jou dat ik morgenavond om 18 u even langskom of zaterdag om 16 u om kopie van jouw factuur op te pikken? Alvast bedankt en tot … om …”

Op referenties: “Dag Meneer / Mevrouw (naam) Ik ben Pavel, zelfstandig consultant bij het bedrijf SMART SN. Eergisteren kwam ik bij een vriendin van jou, Dorien, jullie zien mekaar vaak bij de voetbal door jullie echtgenoten, dat klopt toch? Wel die mevrouw deed beroep op mij om te genieten van haar korting voor haar mobiele factuur. Eigenlijk dacht ze meteen aan jou, want jij kan haar helpen nog extra korting te krijgen, als ik ook bij jou langskom en uw mobiele factuur mag analyseren. Het duurt slechts een tiental minuten en is zonder verplichtingen. Past dat voor jou aanstaande donderdag om 17 u of aanstaande vrijdag om 18 u?”

Op koude markt: “Goedendag meneer / mevrouw …(naam) Sta me toe om mezelf voor te stellen, ik ben Nadia, zelfstandig consultant bij het bedrijf SMART SN, gespecialiseerd in telecommunicatie en energie diensten. De reden waarom ik jou contacteer is dat we op dit moment een fantastische actie lopen hebben waarvan jij als eerste mag genieten. Als jij wenst kunnen we een afspraak maken om uw telefonische behoeften te analyseren. NATUURLIJK ZONDER bindende voorwaarden, ik stel voor om elkaar te ontmoeten morgen om 15 u of overmorgen om 18 u?”

Bezwaren (1/3) Waarover gaat dit nu precies? “Het belangrijkste is dat jij 30 tot 50% op jouw telefoonfactuur kan besparen. Om doeltreffend te werk te gaan heb ik een duidelijk zicht nodig op jouw telefoonkosten, wat heb jij het liefst woensdag of donderdag om 19h?” Ik heb voorlopig geen tijd, kan u mij over 10 dagen terugbellen? “Dit past perfect, deze week was toch moeilijk voor mij, spreken wij dan af vrijdag de 16de of zaterdag de 17de?”

Bezwaren (2/3) Ik ben reeds klant bij Proximus / Base en ik ben zeer tevreden “Mr/Mevr, het doel is NIET om van operator te veranderen maar enkel om jou aan te tonen welke verschillen wij jou kunnen aanbieden tot jouw huidige diensten en dit natuurlijk ZONDER verplichtingen, wat komt voor jou het beste uit, maandag morgen of dinsdag namiddag?” Stuur mij uw documentatie op “Ik BEN de documentatie (lachen). Nee hoor, In feite om jou een professionele presentatie te geven moet ik jouw facturen kunnen analyseren, dit om jou zo een op maat gemaakte dienst te kunnen aanbieden, dan spreken we vrijdag af om 18h of is vanavond om 20h beter?”

Bezwaren (3/3) Ik bel heel weinig, het zou mij verbazen te kunnen besparen “Er bestaan geen kleine besparingen en wij hebben diensten voor elk belprofiel. We kunnen SAMEN nagaan welk profiel met aangepast belvolume het meest interessant voor jou is. Wat denk jij ervan om af te spreken morgenavond om 19.30 u?” Dit interesseert mij niet “Dat is volledig normaal Meneer xx, ik heb jou nog bijna niets kunnen uitleggen. Ik wil jou er toch nog even aan herinneren dat we hier over een besparing van 100’en euro’s spreken per jaar…wat komt voor jou het beste uit vanavond om 18 u of morgen-avond om 19 u?”

Afspraakgericht werken Hou uw doel « afspraak maken » ten allen tijden in gedachten - hou je aan script – doel – afspraak bekomen Spreek duidelijk, positief en zeker niet te vlug Gebruik een vriendelijke toon met een verscheidenheid aan intonaties, niet monotoon

Algemene tips: Glimlach terwijl u spreekt, uw stem is eerste indruk Bouw een goede verstandhouding op, door de persoon te betrekken bij uw gesprek Neem notities tijdens elk telefoongesprek - luister naar uw klant - toon interesse - belangrijk indien je later moet terugbellen

Algemene tips: Stel uzelf onmiddellijk voor Vertel waarmee jij de potentiele klant kan helpen, bekritiseer NOOIT de concurrentie Beëindig negatieve gesprekken snel en hoffelijk Bedank de persoon voor zijn/haar hulp, zorg er altijd voor dat jij als laatste inhaakt

Veel succes bij het bellen! Succes ligt vandaag op je pad, kijk het in de ogen en grijp het!

Veel succes!