Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

3 voor 12 Succesfactoren. • Interessante nieuwsfeiten • Alle muziek in één oogopslag • Social media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Even kennis maken: Gerard Schomaker:
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
oefening Kaften bekijken opdracht Samenwerken
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
Vincent Castenmiller - ipsis Crossmediaal reclame- en internetbureau 17 jaar ervaring 19 creatieve en technische professionals 31 juli 2014©ipsis.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
het bouwen van een website
Social Media.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
Zorgwijzer Conferentie: Kracht in 020, 4 juni 2013, Pakhuis de Zwijger.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
DMK – week 2.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.

Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Salesforce Partner van Ordina Flexibel 3 Schaalbaar van 1 tot gebruikers Gebruik naar behoefte Eenvoudig aan te passen.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Programma Zet je Mindset op succes Wat is Empower Network 90-dagen plan (globaal) 90-dagen plan (details eerste 2 weken) Ondersteuning Afsluiting.
SEO Hoger in Google.
Les 3 Affiliate Marketing
Reken je (niet) rijk.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
over verbouw en nieuwbouw
Minor Digital Marketing
Online Marketing voor het MBO
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing

Kom verder. Saxion. Vragen vorige les?

Kom verder. Saxion. Agenda Wat is Affiliate Marketing Voorbeelden van Affiliate Marketing Affiliate Marketing partners Affiliate Marketing winstgevend? Affiliate Marketing voor de opdrachtgever?

Kom verder. Saxion. Wat is Affiliate Marketing DaisyCon W_UQ3pjhZJYhttp:// W_UQ3pjhZJY Detail uitleg 42A20L6K-4Ehttp:// 42A20L6K-4E

Kom verder. Saxion. Affiliate Marketing partners

Kom verder. Saxion. M4N Case CPC= vergoeding per click CPL= vergoeding per lead CPS= vergoeding per sale eCPC= effectieve vergoeding er click eCPC7= effectieve vergoeding per click (laatste 7 dagen) CR= conversieratio

Kom verder. Saxion. Snel rijk worden? Maak zelf eens het beste reële scenario voor een fictieve (of echte!) website en deel deze met de klas! (25 min) Hoeveel bezoekers heeft de site per maand? Hoeveel van deze bezoekers klikken op een banner? Wat levert het op?

Kom verder. Saxion. Toch maar niet? Start alleen een affiliate programma met een echt succesvolle site. Zoek naar advertenties die bij uw site passen, pas de site niet aan.

Kom verder. Saxion. \Huiswerk Omschrijf op max. 1 pagina’s de werkwijze van Affiliate Marketing opdrachtgever. Maak een analyse op basis van bezoekers en mogelijk interessante advertenties voor zijn website. Bereken hierbij de daadwerkelijke inkomsten. Is het voor de opdrachtgever interessant om zelf een programma te starten? Schrijf een heldere conclusie

Kom verder. Saxion. \Vragen?

Kom verder. Saxion. \Volgende week: Social Media Tot dan (aanwezigheid verplicht!)